سالهای قحطی

جلسه نقد و بررسی کتاب «ریشه در سال‌های قحطی» در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود. این رمان روایتی متفاوت از دوران قاجاریه در ایران است.

به گزارش مشرق، همزمان با فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی، نشست نقد و بررسی کتاب «ریشه در سال‌های قحطی» نوشته مجتبی طیاری آشتیانی در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود.

این جلسه در قالب ویژه برنامه «گلستان کتاب» بوده و با حضور علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود. هم‌چنین اردشیر رحمانی به نقد و بررسی این کتاب پرداخته و ابعاد جدیدی از آن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

سفری در دل تاریخ و ماجرای قهر طبیعت!

کتاب «ریشه در سال‌های قحطی» نوشته مجتبی طیاری آشتیانی، روایتی از دل تاریخ ایران در اواخر دوران قاجاریه است. نویسنده در این رمان کلاسیک، خواننده را با خود به دوران سلطنت قاجاریه برده و داستانی از رنج‌های مردم آن روزگار را از زبان جوانی به نام حبیب روایت می‌کند. هم‌چنین در این اثر، با بیانی دراماتیک، علل بروز قحطی در ایران در دوران قاجار روایت می‌شود.

مجتبی طیاری آشتیانی، دانش‌آموخته گرافیک و بازنشسته روزنامه اطلاعات است. او تاکنون ۱۰ اثر چاپ شده در حوزه داستان و رمان دارد. رمان‌های «رخشانک طبیب» و «دلبران» از جمله آثار شاخص و پرفروش اوست.

در بخشی از این رمان می‌خوانیم: «چند قدم جلوتر، سر و صدای جماعت بیشتر شد. خون جلوی چشم مردم گرسنه را گرفته بود. دیوانه شده بودند. چوب و قمه و دشنه بود که روی هوا می‌چرخید. غوغایی شد که نگو! تهران آن روزها از جنگل هم بی‌قانون‌تر بود. نظمیه چی ها چون مواجبی نداشتند، مردم را با عذر و بهانه بیخودی تلکه می‌کردند و جواز هر غلطی را می‌دادند. پول که می‌دادی، می شد سر سبیل شاه نقاره بزنی ...!

براساس این گزارش، جلسه نقد و بررسی کتاب «ریشه در سال‌های قحطی» روز یکشنبه ۲۹ آبان ماه از ساعت ۱۶ در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس