پاسخ‌هایی که نقشه‌های انگلیسی‌ها را برباد داد

ملی‌پوشان‌ فوتبال ایران در روزهای اخیر با پاسخ‌های هوشمندانه خود، تلاش رسانه‌های‌ انگلیسی را برای حاشیه‌سازی‌ خنثی کرده‌اند.

به گزارش مشرق، بیست و دومین دوره جام‌جهانی فوتبال از روز یکشنبه با دیدار تیم‌های قطر میزبان مسابقات برابر اکوادور آغاز می‌شود. تیم ملی فوتبال کشورمان در گروه دوم با انگلیس، ولز و آمریکا رقابت می‌کند و روز یکشنبه در نخستین دیدار خود به مصاف انگلیس می‌رود.

شاگردان کی‌روش دوشنبه شب وارد دوحه شده‌ و یک‌روز پس‌ از آن تمرینات خود را کمپ الریان‌ آغاز کردند. در این مدت، کارلوس کی‌روش، مرتضی پورعلی‌گنجی، کریم‌ انصاری‌فرد، علیرضا بیرانوند و علیرضا جهانبخش با حضور در نشست خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران کشورهای مختلف بودند.

در هر سه نشست خبری برگزار شده، خبرنگاران رسانه‌های‌ انگلیسی با سوالات غیر ورزشی خود سعی بر ایجاد حاشیه و عصبی کردن اعضای تیم ایران داشتند که البته تلاش آنان با پاسخ‌های‌ قاطع اعضای تیم کشورمان خنثی شد. همگی بازیکنان کشورمان با پاسخ‌های‌ هوشمندانه خود اعلام کردند که تمرکز خود را به ارائه بازی‌های‌ خوب معطوف کرده تا در نهایت بتوانند موجب تاریخ‌سازی، شادی مردم و سربلندی ایران شوند.

این پاسخ‌ها موجب شد تا رسانه‌های‌ انگلیسی نیز متوجه شوند که ایران تیمی متحد و یکدل است که تنها برای سرافرازی نام کشورش و غرور مردم ایران پا به میدان می‌گذارد و سوالات غیر ورزشی نمی‌تواند مانعی بر سر راه آنان شود.

با اینکه فیفا همواره سیاست را از فوتبال جدا می‌داند و طبیعتا نباید مباحث سیاسی در نشست‌های خبری و حتی از سوی هواداران در ورزشگاه‌ها مطرح و علنی شود اما خبرنگاران انگلیسی که واضح است با برنامه‌ریزی قبلی سوالات را مطرح می‌کنند، احترامی برای قوانین فیفا قائل نیستند.

خوش‌فکری‌ بازیکنان ایران موجب شده تا حضور خبرنگاران انگلیسی‌ در نشست‌های خبری و تمرینات ایران بی‌فایده باشد و نقشه‌های‌ آنان بی‌تاثیر شود. با این تفاسیر و آرامش و انگیزه‌ای که در بین بازیکنان ایران دیده می‌شود باید در انتظار نمایشی پرتلاش و خوب شاگردان کی‌روش در میدان بزرگ جام‌جهانی باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    1 0
    مادرکیان،چشمتوچشم تمام(مردم ایذه مسئولین ورسانه ها....)گفته اگر راست میگه شما چرا ،دروغ میگوئید!؟واگر دروغ میگه چرا به جرم(تشویش اذهان عمومی،عناد،محاربه،تجزیه طلبی،افسادفی الارض ودهها توجیه دیگه) باهاش برخورد نمیشه
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
    1 0
    مادرکیان،چشمتوچشم تمام(مردم ایذه مسئولین ورسانه ها....)گفته اگر راست میگه شما چرا ،دروغ میگوئید!؟واگر دروغ میگه چرا به جرم(تشویش اذهان عمومی،عناد،محاربه،تجزیه طلبی،افسادفی الارض ودهها توجیه دیگه) باهاش برخورد نمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس