رویترز: شرکت نورد استریم ۲ به دلیل تحریم‌ها علیه روسیه اعلام ورشکستگی می‌کند

یک مقام قضایی سوئدی یافته شدن آثار مواد منفجره در مکان آسیب دیدگی خطوط لوله زیردریایی نورداستریم را تاییدی بر فرضیه خرابکاری عمدی در این تاسیسات دانست.

به گزارش مشرق، مسئولان سوئد و دانمارک درباره چهار حفره در خط های لوله انتقال گاز نورد استریم یک و ۲ تحقیق می کنند که روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان متصل می کرد و موجب اوج گیری بحران اوکراین شده بود.

رویترز گزارش داد، دانمارک ماه گذشته (اکتبر) اعلام کرد که تحقیق های نخست نشان داده که نشت گاز از این خط لوله ها به علت انفجارهای نیرومند، رخ داده است.

یک مقام دادستانی سوئد در بیانیه ای گفت که تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد که آثار مواد منفجره بر روی چند بخش به دست آمده از این لوله ها، دیده شده است.

این بیانیه افزوده که تحقیق بسیار دشوار، پیچیده و فراگیر در این باره، نشان خواهد داد که آیا می توان برای این رخداد، به دنبال مظنون بود.

دفتر دادستانی سوئد از اظهارنظر بیشتر در این باره خودداری کرد.

لرزه شناسان در دانمارک و سوئد پیش از این گفته بودند که لرزش هایی در فاصله های نزدیک مکان نشست گاز ثبت کرده اند که مانند زلزله نبوده است.

شکاف های ایجاد شده در ۲۶ سپتامبر (۴ مهر ماه) در این خطوط لوله در بستر دریا، موجب نشت گاز به درون اقیانوس و پدیدار شدن حباب هایی در روزهای بعد در سطح اب شد که نگرانی هایی در باره خطر برای همگان و آسیب رسیدن به محیط زیست، برانگیخت.

به نوشته روزنامه اکپرسن سوئد، پس از فیلم برداری مشخص شده که دستکم ۵۰ متر از خط لوله نورد استریم یک، ناپدید شده است.

وزارت دفاع روسیه ماه گذشته، نظامیان نیروی دریایی انگلیس را به منفجر کردن این خطوط لوله، متهم کرد، اما لندن این ادعا را به عنوان نادرست و طراحی شده برای انحراف اذهان همگانی از شکست های نظامی روسیه در اوکراین، رد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس