موافقت رژیم صهیونیستی با ارسال «مواد راهبردی» برای اوکراین

رسانه های عبری از موافقت رژیم صهیونیستی تحت فشارهای آمریکا با تأمین مالی ارسال «مواد راهبردی» به اوکراین خبر دادند اما به علت جلوگیری از خشم روسیه از افشای ماهیت این مواد خودداری کردند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که تل آویو با تأمین مالی ارسال مواد راهبردی به اوکراین از طریق کشور ثالث موافقت کرده است.

بر اساس این گزارش، رسانه‌های رژیم صهیونیستی فاش کردند که تل آویو تحت فشار آمریکا با تأمین مالی ارسال مواد راهبردی به اوکراین موافقت کرده است.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به نقل از منابع دیپلماتیک اروپایی گزارش داد که مقامات آمریکایی چند هفته پیش با اصرار از مقامات صهیونیست درخواست کردند تا به تلاش‌های کشورهای ناتو برای کمک به کی یف بپیوندند.

این منابع اظهار داشتند که واشنگتن از تل آویو درخواست کرده است تا سامانه‌های پدافند هوایی را در اختیار کی یف قرار دهد؛ اگرچه مقامات صهیونیست قبلاً این احتمال را به طور رسمی رد کرده بودند. در نتیجه، طرفین توافق کردند که تل آویو ارسال «مواد استراتژیک» را برای طرف اوکراینی تأمین مالی کند.

منابع مذکور تصریح کردند که دولت اسرائیل به ریاست «یائیر لاپید» این اقدام را تأیید کرده اما کابینه تا کنون از اظهار نظر رسمی در این زمینه خودداری کرده است. به گفته این منابع، تل آویو در مجموع چند میلیون دلار برای این اهداف هزینه کرده که به یکی از کشورهای عضو ناتو که به شدت در تأمین تجهیزات نظامی اوکراین مشارکت دارد، منتقل شده است. کشور مذکور نیز با پولی که دریافت کرده بود، همان مواد راهبردی را خرید و به اوکراین ارسال کرد.

در گزارش روزنامه هاآرتص ماهیت دقیق مواد راهبردی، مشخص نشده است و مقامات رژیم اشغالگر از همه شرکت کنندگان در تحویل مواد خواسته اند تا جزئیات آن را برای جلوگیری از خشم طرف روسی فاش نکنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس