کد خبر 1436474
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۰
قبل از فروش گوشی اندرویدی خود حتماً باید این کار را انجام دهید

پیش از فروش گوشی اندروید دست دوم خود برای حفظ امنیت خود و جلوگیری از بازگرداندن اطلاعات شخصی‌تان حتماً باید این کار را انجام دهید.

به گزارش مشرق، گرچه ارزش فروش مجدد گوشی‌های اندرویدی به اندازه آیفون‌های اپل نیست، اما حداقل می‌توانید گوشی خود را بفروشید و یکی از گوشی‌های ارزشمند نسل جدید گلکسی سامسونگ که نسبت به گذشته باارزش‌تر هستند را تهیه کنید. بازار گوشی‌های کارکرده نه تنها مقداری از هزینه‌ها را به شما بازمی‌گرداند، بلکه به کاهش ضایعات الکترونیکی که هیچگاه به این اندازه ضروری نبوده‌اند هم کمک می‌کند. البته که اطلاعات شخصی ذخیره شده روی گوشی کارکرده شما می‌تواند امنیتتان را به خطر بیاندازد.

از اطلاعات بانکی ذخیره شده گرفته تا رمزهای عبور، ایمیل‌های حساس و اطلاعات مهم مربوط به کار، همگی می‌تواند بخشی از داده‌های شخصی ارزشمندی باشد که حتماً باید پیش از فروش گوشی اندرویدی خود و رسیدن به صاحب جدیدش آن‌ها را پاک کنید. خوشبختانه این کار خیلی هم پیچیده نیست. اندروید از قابلیت ذاتی بازگشت به تنظیمات کارخانه بهره می‌برد که اطلاعات شما را به طور کامل پاک کرده و اجازه بازیابی آن‌ها را نمی‌دهد.

پیش از فروش گوشی اندرویدی خود، آن را فکتوری ریست کنید

فرآیند پاک کردن حافظه داخلی دستگاه اندرویدی بسیار ساده است و مراحل آن در اکثر دستگاه‌ها شبیه به هم هستند. فقط ممکن است با توجه به سازنده گوشی و پوسته سفارشی اندروید، نام گزینه‌ها متفاوت باشد. پیش از شروع، مطمئن شوید که از اطلاعات مهم خود روی یک دستگاه دیگر مثل کامپیوتر یا کارت حافظه بکاپ گرفته باشید. سپس وارد صفحه تنظیمات گوشی خود شده و مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد بخش Settings شوید یا عبارت Reset را جستجو کنید و سپس گزینه Reset Options را بزنید.
  • در این صفحه روی گزینه Erase all data که روی برخی دستگاه‌ها Factory reset نام دارد بزنید.
  • در مرحله بعدی گوشی از شما می‌پرسد که می‌خواهید چه چیزهایی پاک شود. شما گزینه Erase all data را انتخاب کنید.
  • در طول این فرآیند شما نیاز دارید که احراز هویت را با وارد کردن پسورد یا اسکن اثر انگشت انجام دهید.

کار تمام است و حالا تمام اطلاعات شخصی شما از روی گوشی پاک شده و می‌توانید برای فروش گوشی اندروید خود اقدام کنید. خوشبختانه تمام گوشی‌هایی که به اندروید ۱۰ به بعد مجهز هستند به صورت رمزگذاری شده از اطلاعات شما محافظت می‌کنند؛ بنابراین با فکتوری ریست، هیچ راهی برای بازگرداندن آن‌ها وجود نخواهد داشت.

منبع:گجت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    0 0
    Reset all settings داره اون گزینه ی آخر رو نداره
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
    0 0
    همون تنظیم کارخانه میشه ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس