نخست وزیر ارمنستان با وزیر خارجه آمریکا گفت‌وگو کرد

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در تماس تلفنی روز سه شنبه (امروز) با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، درباره عادی سازی روابط بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، تارنمای «ارمن پرس» نوشت دفتر نخست وزیری ارمنستان اعلام کرد پاشینیان روز ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان) با بلینکن گفت و گوی تلفنی داشت.

دو طرف درباره عادی سازی روابط بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان، به ویژه نشست وزیران خارجه این دو کشور که ۷ نوامبر (دوشنبه ۱۶ آبان) در واشنگتن دی سی برگزار شد تبادل نظر کردند.

در بیانیه دفتر نخست وزیری ارمنستان آمده است دو طرف همچنین درباره نشست های سه جانبه ای که متعاقب نشست وزیران خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان برگزار شده گفت وگو کردند.

وزیر خارجه آمریکا نیز در این گفت و گو آمادگی کشورش را برای تداوم حمایت از عادی سازی روابط بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان و یافتن راه حلی برای مناقشه قره باغ ابراز کرد.

پاشینیان و بلینیکن همجنین درباره تداوم رایزنی ها در زمینه بکار بستن اقداماتی با هدف افزایش سطح امنیت وثبات در منطقه از جمله راه حلی برای مسائل بشردوستانه توافق کردند.

اتحادیه اروپا جمعه این هفته با صدور بیانیه‌ای به مناسبت دومین سالگرد پایان جنگ ۴۴ روزه قره‌باغ، از جمهوری آذربایجان و ارمنستان خواست تا به تلاش‌های آشتی جویانه خود برای جلوگیری از تلفات و خسارات غیرضروری بیشتر انسانی ادامه دهند.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز به تازگی تمایل پاریس را برای میانجیگری بین باکو و ایروان به منظور عادی سازی روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان ابراز کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    1 3
    ایران ۴۰میلیون ترک نداره بلکه ابران۸۰ میلیون ترک داره آقای الهام تو به وطنت ایران خیانت کردی
  • DE ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
    1 3
    ایران ۴۰میلیون ترک نداره بلکه ابران۸۰ میلیون ترک داره آقای الهام تو به وطنت ایران خیانت کردی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس