ادامه ژست‌های نمایشی «الهام علی‌اف» و ادعای رویکرد بی‌طرفانه

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در تماس با رئیس جمهور فرانسه از لزوم رویکرد بی‌طرفانه در عادی سازی روابط با ارمنستان سخن گفت.

به گزارش مشرق، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز یکشنبه در تماس با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه از رویکرد بی طرفانه در عادی سازی روابط بین باکو و ارمنستان سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز»، «الهام علی اف» رئیس جمهوری جمهوری آذربایجان در تماس تلفنی با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه گفت: «نشان دادن رویکرد بیطرفانه، و متعادل در روند عادی سازی روابط بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان مهم است.

در این گفت‌وگوی تلفنی، سران  دو کشور درباره نتایج نشست چهارجانبه «پراگ» که  با حضور جمهوری آذربایجان، ارمنستان، اتحادیه اروپا و فرانسه برگزار شد تبادل نظر کردند.

الهام علی اف گفت، اظهارات ارمنستان در روزهای اخیر در تضاد با عادی سازی روابط دو کشور و دستور کار صلح است.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان روز شنبه در مصاحبه‌ای اظهار داشته بود که امیدوار است جمهوری آذربایجان به طور سازنده در گفت‌وگوها حاضر شده و به پیشنهادات ارمنستان پاسخ دهد.

نخست وزیر ارمنستان در بخش دیگر این گفت‌وگو اظهار داشت، با پیشنهاد رئیس جمهور روسیه سروکار داریم.  پیشنهاد این است که موضوع وضعیت نهایی قره باغ برای مدتی به تعویق بیفتد. ارمنستان تمام تلاش خود را برای امضای معاهده صلح با جمهوری آذربایجان قبل از پایان سال میلادی انجام خواهد داد.

این دو کشور همسایه با وجود تلاش‌های صورت گرفته در عرصه دیپلماتیک برای صلح، هنوز در مرزها باهم درگیری دارند به طوری که منابع رسانه‌ای شنبه از نقض آتش بس در مرز جمهوری آذربایجان با ارمنستان خبر دادند.

وبگاه «آرمنا پرس» به نقل از وزارت دفاع ارمنستان گزارش کرد که یگان‌های نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان ساعت ۱۸:۰۰ الی ۱۹:۰۰ به وقت محلی به سمت مواضع ارمنستان واقع در بخش شرقی مرز این کشور با جمهوری آذربایجان تیراندازی کردند.

وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که در این تیراندازی نیروهای این کشور متحمل هیچگونه آسیبی نشدند و وضعیت در خط مقدم پایدار است.

«رادیو ارمنستان» نیز گزارش کرد که نیروهای جمهوری آذربایجان ساعت ۱۸ به وقت محلی با سلاح های سبک به سمت غیرنظامیان شاغل در منطقه «خرمورت» در بخش قره باغ  تیراندازی کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 50
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
    61 27
    متاسفانه غیرتی در ایران نمی بینم که این الدنگ پلنگ صورتی رو به طرز فجیعی نابود کنید و این این با نیروخ مسخرش برای ما شاخ بازی در میاره در مورد ال سعود همین طور رفتار کردید برایمان شاخ شد
    • ح IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
      0 0
      اندکی صبر سحر نزدیک است برای دزس عبرت بقیه هم که شده گوش اینو میپیچونیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس