کد خبر 1435541
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
رهبر اقلیت‌های سنا مغضوب جمهوریخواهان

  میچ مک کانل رهبر اقلیت سنا برای حفظ موقعیت خود به عنوان جمهوریخواه ارشد در سنای آمریکا با چالش بزرگی روبه روست.

به گزارش مشرق، چند سناتور آمریکایی در تلاشند رای گیری برنامه ریزی شده در هفته آینده را که انتظار می رود مک کانل را در منصب عالی اش ابقا کند، به تاخیر اندازند.

مک کانل که به عنوان سناتور جمهوریخواه ایالت کنتاکی از سال ۲۰۰۷ عهده دار این منصب است، قدیمی ترین رهبر حزب جمهوریخواه در تاریخ سنا نام گرفته است.

قبل از انتخابات میان دوره ای کنگره در روز سه شنبه هفته گذشته، به نظر می رسید مک کانل تسلط محکمی بر منصب رهبری دارد و جمهوریخواهان نیز آماده کنترل بر سنا بودند. حالا اما با کنترل دموکرات ها بر سنا، این دو در وضعیت نامشخصی قرار گرفته اند.

مک کانل از مدت ها قبل هدف خشم دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا بوده است. مک کانل علنا ترامپ را مسئول حمله ۶ ژانویه به کنگره دانسته است.

 سناتورهای جمهوریخواه تمایل خود را برای رقابت با مک کانل اعلام نکرده اند، اما نام ریک اسکات سناتور فلوریدا بارها از جمله از زبان ترامپ برای این مورد مطرح شده است.

سناتورهایی که خواستار تاخیر در رای گیری در مورد ابقای مک کانل شده اند، به مجهولات باقی مانده ای اشاره کرده اند.  

سه سناتور جمهوریخواه به نام های ریک اسکات از ایالت فلوریدا، مایک لی از ایالت یوتا و ران جانسون از ایالت ویسکانسین با انتشار نامه ای خواستار تاخیر در جلسه رای گیری شدند و گفتند که جمهوریخواهان سنا به زمان بیشتری برای بررسی نامزدهای احتمالی نیاز دارند.

مک کانل چندی پیش از پاسخ به پرسشی در مورد اینکه اگر جمهوریخواهان کنترل سنا را در اختیار گیرند، برنامه وی چه خواهد بود، طفره رفت و گفت: این سوال بسیار خوبی است و وقتی آن را پس گرفتیم، به شما اطلاع خواهم داد.

قرار است جلسه انتخابات این حزب که در جریان آن تکلیف مناصب مهم دیگر نیز روشن می شود، روز چهارشنبه و پشت درهای بسته برگزار شود.

مارک روبیو سناتور جمهوریخواه ایالت فلوریدا نیز خواستار تاخیر در این رای گیری شد و در توئیتر نوشت ما باید مطمئن شویم کسی که می خواهد بر ما رهبری کند، واقعا متعهد به مبارزه برای اولویت ها و ارزش های آمریکایی های کارگر با هر پیشینه ای است که در ایالت هایی چون فلوریدا، پیروزی های بزرگی را نصیب ما کردند.

در حال حاضر،  دموکرات ها حائز ۵۰ کرسی سنا هستند و با احتساب رای معاون رئیس جمهوری می توانند اکثریت آراء را در برابر جمهوریخواهان از آن خود کنند.

جمهوریخواهان حتی اگر در دور دوم انتخابات ایالت جورحیا بتوانند کرسی سنای این ایالت را به خود اختصاص دهند، همانند دوره قبلی کنگره دارای ۵۰ کرسی خواهند بود و کماکان در اقلیت خواهند ماند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس