کد خبر 1434820
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
تاکید مجدد آمریکا بر حمایت از آشوبگران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر بر حمایت از آشوبگران تاکید کرد.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روز پنج شنبه باردیگر  از آشوبگران در ایران حمایت کرد و از ارسال کمک‌های فناوری به آن‌ها در آینده خبر داد.

به گزارش وبگاه «وزارت خارجه آمریکا»، «ند پریس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری روز پنج شنبه از آشوبگران در ایران حمایت کرد.

پرایس در این نشست خبری گفت، هر کاری از دستمان بر می‌آید برای حمایت از آنها (اغتشاشگران) انجام می‌دهیم. وی در ادامه از ارائه کمک‌های فناوری به اغتشاشگران برای برقراری ارتباط با یکدیگر در داخل ایران و در نهایت ارتباط با سایر نقاط جهان خبر داد.

از ابتدای اغتشاشات در ایران به بهانه فوت مهسا امینی، مقامات آمریکایی نه تنها در اظهارنظرات متعدد از اغتشاشگران حمایت کردند، آنچنان‌که «جو بایدن»   رئیس جمهور آمریکا ۲۴ مهر ماه در اظهاراتی اغتشاشاگران را «مردم شجاع» خواند و اعلام کرد که «احترام بسیاری برای مردمی که در خیابان‌ها اعتراض می‌کنند،  قائل هستم»، بلکه تحریم‌هایی را نیز علیه مقامات و نهادهای ایرانی اعمال کردند.  

«آنتونی بلینکن»  وزیر خارجه دولت بایدن نیز پیش از این در اندیشکده «بنیاد هوور» حمایت این کشور از اغتشاشات ایران را تکرار کرد و وعده داد که واشنگتن به ایستادن در کنار اغتشاشگران ادامه می‌دهد. وی عنوان کرد: «آنچه ما (در ایران) می‌بینیم، واقعا قابل توجه است که با شجاعت باورنکردنی افراد بسیار جوان به ویژه زنان و دخترانی که برای اساسی‌ترین حقوق خود، اساسی‌ترین آزادی‌های خود، در معرض خطرات شخصی فوق‌العاده قرار گرفته‌اند.»

«جو بایدن» رئیس‌ جمهور آمریکا  جمعه گذشته نیز به حمایت از اغتشاشگران در ایران پرداخت. رئیس جمهور آمریکا   در گردهمایی تبلیغاتی برای «مایک لوین» نماینده دموکرات در شهر «اوشن ساید» در ایالت «کالیفرنیا» به هواداران خود گفت: «ما ایران را آزاد می‌کنیم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی افصحی IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۰
    1 0
    بدبخت خبر ندارد آشوبگران در حال حاضر دنبال سوراخ موشند!بابا تمامش کردیم الآن اراذل را از سوراخ ها بیرون کشیده و برای مجازاتشان دادگاه ها برقرار می کنیم. تد پرایس باید به اجمق های درجه یکی چون اصلاح طلبان فاسد این را گفته باشد که این احمق ها دلخوشی داشته باشند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس