معاون دبیرکل حزب الله: تهدیدات نتانیاهو هیچ ارزشی ندارد

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: تا زمانی که حضوری قدرتمند داشته باشیم، تهدیدات نتانیاهو ارزش و اهمیتی ندارد.

به گزارش مشرق، از نقل از پایگاه النشره، شیخ نعیم قاسم روز پنجشنبه در سخنانی افزود: اسرائیل توسط غربی ها و به عنوان ابزار آن ها در این منطقه ایجاد شده است تا از طریق آن در آینده، سرنوشت، منابع و ثروت های منطقه به منظور تامین منافع خود دخالت کنند.

وی تصریح کرد: هنگامی که غربی ها به دنبال دستاوردی بدون هزینه مستقیم باشند از چماق اسرائیل استفاده می کنند؛ بویژه اینکه فلسفه ایجاد آن، تحقق اهداف مجرمانه ای است که ارتباط و تناسبی با انسانیت، حقوق بشر و منافع ملت ها ندارد.

شیخ نعیم قاسم گفت: ما به خوبی فهمیده ایم که این دشمن عامل اصلی مشکلات و پیچیدگی های موجود در منطقه است و همه رنج های نظام های عربی و اسلامی ناشی از وجود و توطئه های اسرائیل است.

وی بیان کرد: همه اقدامات آمریکا در منطقه با این نگاه انجام می شود که اسرائیل قدرتمند و بزرگتر شود و قدرت کافی داشته باشد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: از دیدگاه ما، اسرائیل یک دشمن غاصب، جنایتکار و اشغالگر است که باید از فلسطین اشغالی خارج شود.

شیخ نعیم قاسم درباره انتخابات اخیر پارلمانی رژیم صهیونیستی و نتایج آن گفت: این انتخابات برای ما هیچ اهمیتی ندارد و تفاوتی ندارد که چه گروهی پیروز می شود و چه طرفی شکست می خورد. اینگونه نیست که فکر کنیم اگر یکی از آن ها پیروز شود، کار برای ما آسانتر یا متفاوت تر است.

وی اضافه کرد: اسرائیل برای ما فقط یک عنوان دارد و آن اشغالگری برپایه جنایت و غصب و تجاوز است و با این حال، تفاوتی نمی کند که چه کسی رئیس یا چه کسی نخست وزیر این رژیم باشد زیرا همه آن ها براساس یک سیاست یعنی اشغالگری و تجاوز عمل می کنند.

شیخ نعیم قاسم درباره تهدیدات بنیامین نتانیاهو رئیس حزب لیکود رژیم صهیونیستی نیز گفت: ما به این تهدیدها عادت کرده ایم و از نظر ما این تهدیدات مانند بمب صوتی است (صرفا تبلیغاتی و بی اثر است) و تا زمانی که ما در مقابل اشغالگران و مبارزه با آن ها در وقت تجاوز، قدرتمند باشیم، این تهدیدات اهمیت و ارزشی ندارد.

وی افزود: شاید برخی بگویند با مخالفت نتانیاهو با ترسیم مرزها چه اتفاقی می افتد؟ من فکر نمی کنم با این توافق مخالفت کند و یا بتواند آن را از بین ببرد ولی در هر حال، ما قدرت و انسجام لبنان در مقابله با چالش ها را ضامن این توافق می دانیم و اگر اسرائیل در آن خللی ایجاد کند، قدرت کافی داریم تا آن به مسیر درست بازگردانیم یا از انجام حماقتی بازداریم.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به سخنان باربارا لیف معاون وزیر خارجه آمریکا گفت: آمریکا شب و روز برای فروپاشی و ویرانی و آسیب رساندن به ملت لبنان تلاش می کند زیرا آن ها نخواهند توانست سیاست هایی را که به سود دشمن اسرائیلی است، در لبنان اجرا کنند.

شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: عامل اصلی رنج های لبنانی ها، تحریم ها و دخالت های آمریکا برای کاهش ارزش پول ملی لبنان و فتنه انگیزی و خرابکاری دائمی است و آن ها هستند که از یافتن راه حل های دائمی برای مشکل برق جلوگیری می کنند تا لبنان همیشه تحت فشار باقی بماند.

وی درباره انتخاب رئیس جمهوری جدید لبنان نیز گفت: ما انتخاب رئیس جمهوری را ضروری و واجب می دانیم و هرچیزی که ممکن است به بهبود اوضاع لبنان منجر شود، به انتخاب شخص رئیس جمهوری و تشکیل دولت و تصویب یک طرح نجات بستگی دارد و در غیر این صورت، راه بسیار سختی برای بیرون کشیدن لبنان از این باتلاق داریم.

شیخ نعیم قاسم افزود: نمی توان رئیس جمهوری انتخاب کرد که پیرو آمریکا و فرمانبر آمریکا در لبنان باشد، رئیس جمهور باید بتواند اقتصاد را بهبود بخشد و با طرح نجات موافقت کند و حقوق ملت را رعایت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس