کد خبر 1434588
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
ارتش برزیل ادعای تقلب در انتخابات را رد کرد

وزارت دفاع برزیل در گزارش جدید خود اعلام کرد که شاهدی دال بر صحت ادعای ژائیر بولسونارو و طرفدارانش مبنی بر تقلب در انتخابات اخیر ریاست جمهوری در برزیل وجود ندارد.

به گزارش مشرق، روزنامه گاردین نوشت این گزارش ارتش برزیل امید هواداران راست افراطی بولسونارو مبنی بر غیر مشورع دانستند انتخاب لولا داسیلوا درانتخابات را بر باد داد.

ارتش گزارش ۶۳ صفحه ای خود را چهارشنبه شب بعد از چند روز گمانه زنی درباره احتمال حمایت آن از ادعای بولسونارو درباره ناسالم بودن انتخابات، به مقامات انتخاباتی برزیل ارسال کرد.

بولسونارو کاپیتان سابق ارتش برزیل چندین ماه را صرف اشاره به این موضوع کرده بود که باخت در انتخابات را نمی پذیرد و او بارها اعتماد به رای گیری الکترونیکی در برزیل را زیر سوال برده بود بدون این که مدرکی درباره چگونگی دستکاری در آن ارائه دهد.

یک مقام ارشد انتخاباتی برزیل گفت که آنها «گزارش نهایی وزارت دفاع را دریافت کرده اند. این گزارش نیز همانند سایر آژانس های نظارتی، هیچ گونه تقلب یا ناهماهنگی در صندوق های الکترونیکی رای یا در روند انتخابات ۲۰۲۲ را نشان نمی دهد».

گزارش وزارت دفاع یک روز پس از آن منتشر شد که کانون وکلای برزیل اعلام کرد در دو دور رای گیری برای انتخاب رئیس جمهور، فرمانداران، کنگره و مجالس قانونگذاری ایالتی در ۲۷ ایالت برزیل هیچ گزارشی مبنی بر اتفاقی ناخوشایند در جریان انتخابات دریافت نکرده اند.

به گزارش ایرنا، بولسونارو در اولین سخنرانی بعد از شکست در انتخابات ریاست جمهوری در اقامتگاه رسمی خود به خبرنگاران گفت: من همیشه به عنوان ضد دمکراتیک برچسب خورده ام و برخلاف متهمانم، همیشه در خط قانون اساسی بازی کرده ام.

وی گفت شکست در انتخابات را نپذیرفته است.

داسیلوا که از او به عنوان «ترامپ برزیل» نام برده می شود، در دور دوم انتخابات موفق شد با کسب ۵۰.۸ درصد آرا در برابر ۴۹.۲ رقیب خود، بار دیگر رییس جمهور برزیل شود.

داسیلوا توانست ۶۰ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۱۹۸ رأی به دست آورد و در مقابل بولسونارو ۵۸ میلیون و ۲۰۳ هزار و ۶۲۰ رأی کسب کرد و از این رو  از مقام ریاست جمهوری برزگ ترین کشور قاره آمریکایی جنوبی باز ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس