جروزالم پست: تل آویو متحد خود را در برزیل از دست داد

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» نوشت: با انتخاب «لولا داسیلوا» به عنوان رئیس جمهور برزیل، تل آویو یکی از متحدان خود در آمریکای لاتین را از دست داد.

به گزارش مشرق، این روزنامه صهیونیستی امروز چهارشنبه اضافه کرد: ایناسیو لولا داسیلوا یکی از برجسته ترین حامیان فلسطین در آمریکای لاتین به شمار می آید و پس از پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری بزریل، تل آویو یکی از متحدان خود در برازیلیا را از دست داد.  

داسیلوا در سال ۲۰۱۰ با سفر به  کرانه باختری اشغالی با مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین به رهبری «محمود عباس» دیدار کرد و همچنین از مقبره «یاسر عرفات» رئیس پیشین این تشکیلات دیدار و تاج گلی بر آن گذاشت، اما در همان سفر از گذاشتن تاج گل بر مقبره «تئودور هرتزل» سرکرده جنبش صهیونیسم خودداری کرد. به همین دلیل «اویگدور لیبرمن» وزیر امور خارجه وقت رژیم اسرائیل از دیدار با داسیلوا خودداری کرد.

لولا داسیلوا در جریان بازدید از کرانه باختری اشغالی از رویای خود برای دیدن فلسطین مستقل و آزاد صحبت کرد و همراه با آرژانتین، بولیوی و اکوادور، فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخت و پس از آن بیشتر کشورهای آمریکای جنوبی طی سه ماهه اول سال ۲۰۱۱ با برزیل همراه شدند.

رئیس جمهور منتخب برزیل در ژوئن گذشته با هیاتی از اتحادیه عرب فلسطین در برزیل و سایر افراد جامعه فلسطینی در این کشور در برزیل دیدار کرد.

وی با تاکید بر اینکه فلسطینی ها مستحق آن هستند که مورد توجه قرار گیرند و با آنها اعلام همبستگی کامل شود، بر اهمیت روابط بین برزیل و فلسطین تاکید کرد و اظهار داشت که مردم فلسطین حق دارند در یک کشور آزاد و مستقل زندگی کنند و اضافه کرد که او در بازگشت نقش سیاست خارجی برزیل در میانجیگری درگیری ها و حق مردم فلسطین در دفاع از خود تلاش خواهد کرد. 

پس از پیروزی لولا داسیلوا در انتخابات برزیل، ناظران سیاسی معتقدند که فلسطین بار دیگر دوستی قوی در یکی از بزرگترین و تاثیرگذارترین کشورهای آمریکای لاتین و همچنین در درون نظام بین‌الملل به دست خواهد آورد.

یکشنبه گذشته دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در برزیل برگزار شد و شهروندان برزیلی همچنین برای انتخاب ۱۲ فرماندار این کشور نیز به پای صندوق‌های رأی رفتند.

داسیلوا در دور دوم انتخابات موفق شد با کسب ۵۰.۸ درصد آرا در برابر ۴۹.۲ رقیب خود ، بار دیگر رییس جمهور برزیل شود.

داسیلوا توانست ۶۰ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۱۹۸ رأی به دست آورد و در مقابل بولسونارو توانست ۵۸ میلیون و ۲۰۳ هزار و ۶۲۰ رأی کسب کند و از مقام ریاست جمهوری برزگ ترین کشور قاره آمریکایی جنوبی باز ماند.

حدود ۵ میلیون و ۷۰۰ و ۱۸۸ رأی نیز آرای باطله در این انتخابات بوده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    2 0
    رئیسی یک سفر به برزیل بکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس