کد خبر 1434300
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
گوشی

جزئیات جدیدی از دوربین گوشی هوشمند گلکسی S23 اولترا فاش شده که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

به گزارش مشرق، سامسونگ قصد دارد به‌زودی از سری جدید گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی S23 خود رونمایی کند. اما قبل از معرفی رسمی آن‌ها، اطلاعات زیادی در مورد گوشی‌های این سری جدید منتشر شده است.

یکی از افشاگران مطرح حوزه‌ی فناوری یعنی «Ice Universe» اسکرین‌شاتی را از اپلیکیشن دوربین گلکسی S23 اولترا در توییتر به اشتراک گذاشته که به نکته‌ی بسیار جالبی اشاره می‌کند. طبق این اسکرین‌شات، سامسونگ در این گوشی هوشمند دو گزینه‌ی تصویربرداری را در رابط کاربری One UI به کاربران ارائه می‌دهد که یکی امکان عکاسی با رزولوشن اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی است و دیگری کاربران را به تصویربرداری با دقت تصویر ۵۰ مگاپیکسلی محدود می‌کند.
 

جزئیات جدید از دوربین گوشی گلکسی S23 اولترا

اگر این خبر صحت داشته باشد، تصویر منتشر شده به دو نکته اشاره می‌کند. اول اینکه سامسونگ گلکسی S23 اولترا همانطور که در شایعات نیز آمده، مجهز به سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی خواهد بود. نکته بعدی این است که این گوشی برخلاف شایعات و به لطف فناوری ادغام پیکسلی تصاویر را به صورت پیش‌فرض با دقت ۵۰ مگاپیکسلی ثبت خواهد کرد. این سنسور جدید ۱/۱.۳ اینچی با دیافراگم f/1.7 به احتمال زیاد ISOCELL HP2 نام دارد که پیش‌بینی می‌شود دارای پیکسل‌های ۰.۶۰ میکرومتری باشد. همچنین این لنز دوربین می‌تواند قابلیت فیلمبرداری ۴K و ۸K را با میدان دید وسیع‌تری در اختیار کاربران خود قرار دهد.

بر اساس جدیدترین گزارش‌ها، غول فناوری کره‌ای از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HPX جدید خود برای گلکسی S23 اولترا استفاده خواهد کرد و فناوری‌های فوق‌پیشرفته‌ای را در اختیار کاربرانش قرار خواهد داد. از جمله‌ی فناوری‌ها می‌توان به جداسازی عمیق ترانچ پیشرفته (DTI) برای جذب بهتر نور به حسگر و Tetra2Pixel اشاره کرد که به دوربین اجازه می‌دهد ۴ یا ۱۶ پیکسل را برای عکاسی در نور کم ترکیب کند.

جزئیات جدید از دوربین گوشی گلکسی S23 اولترا


شایعه شده که سایر گوشی‌های هوشمند این سری یعنی گلکسی S23 و S23 پلاس از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی S22 اولترا بهره خواهند برد که البته خیلی نمی‌توان به این شایعه دامن زد. جدا از این موضوع، گلکسی S23 اولترا به عنوان قدرتمندترین گوشی پرچم‌دار سال ۲۰۲۳ سامسونگ احتمالاً مجهز به نمایشگر ۶.۸ اینچی AMOLED است که از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی و رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۰۸۰ پیکسل پشتیبانی خواهد کرد. گوریلا گلس ویکتوس جهت مراقبت از این نمایشگر، روی آن قرار خواهد گرفت.

سامسونگ برای سری جدید گوشی‌های پرچم‌دار خود از پردازنده‌ی پرچم‌دار و جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۲ به عنوان قلب تپنده بهره خواهد برد. آن طور که شنیده می‌شود پردازنده‌ی جدید کوالکام یک هسته‌ی Cortex-X3، دو هسته‌ی Cortex-A720، دو هسته‌ی Cortex-A710 و ۳ هسته‌ی Cortex-A510 را در خود گنجانده است. ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی نیز برای این گوشی هوشمند انتظار می‌رود.
 

جزئیات جدید از دوربین گوشی گلکسی S23 اولترا

علاوه بر دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی این گوشی که کاربران را شگفت‌زده خواهد کرد و قادر است جزئیات بیشتری را در تصاویر ثابت و ویدیوها به نمایش بگذارد، باید به به سنسور احتمالی ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو و ۱۲ مگاپیکسلی اولترا این گوشی هوشمند نیز اشاره کنیم. سیستم‌عامل اندروید ۱۳ روی این گوشی هوشمند جدید به صورت پیش‌فرض نصب خواهد شد و این طور که به نظر می‌رسد رابط کاربری جدید OneUI 5.0 را نیز اجرا خواهد کرد.

پنل جلویی این گوشی هوشمند میزبان یک سنسور ۴۰ مگاپیکسلی سلفی خواهد بود که می‌تواند نیاز کاربران را برای برقراری تماس‌های ویدیویی و گرفتن عکس‌های سلفی تأمین کند. شایعات حاکی از آن است که سامسونگ برای این گوشی هوشمند جدید خود از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی به عنوان منبع تغذیه استفاده می‌کند. پشتیبانی از سرعت شارژ ۲۵ واتی برای این گوشی مورد انتظار است.

منبع:مجله دیجی کالا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس