کد خبر 1434282
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
اینجا قطر؛ عاشقی با آرژانتین قبل از تولد «مسی»

زمانی که تیم ملی آرژانتین در نخستین بازی خود برابر عربستان سعودی به میدان برود، باید انتظار داشته باشیم که چیزی بیشتر از هوادارانی که به قطر سفر کرده‌اند، تیم محبوبشان را در ورزشگاه‌ تشویق کنند.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال آرژانتین ۲۲ نوامبر (اول آذر) در نخستین بازی خود در جام بیست‌ودوم، برابر عربستان سعودی صف‌آرایی خواهد کرد؛ دیداری که در آن صرف نظر از هوادارانی که از زادگاه لیونل مسی خود را به قطر می‌رسانند، گروهی دیگر از حامیان سرسپرده آلبی سلسته که پیش از به دنیا آمدن «مسی» عاشقی با آرژانتین را آغاز کرده‌اند، در ورزشگاه حاضر خواهند بود.

گروه هواداران آرژانتین در قطر (AFQ)، در ژوئن سال جاری و درست قبل از دیدار آرژانتین و ایتالیا شکل گرفت و برخی از آنها از داخل ورزشگاه‌ها به حمایت از مسی و یارانش خواهند پرداخت و برخی دیگر از، شعب هوادارای یا «فن زون» چشم به ساق‌های آرژانتینی‌ها می‌دوزند.

اینجا قطر؛ عاشقی با آرژانتین قبل از تولد «مسی»

اما این گروه، به نوعی داستان هواداران دوآتشه آرژانتین از ملیت‌های مختلف (عمدتا هندی، نپالی، سریلانکایی، بنگلادشی و حتی آفریقایی و قطری) است؛ کسانی که می‌گویند، عشق آنها به آرژانتین و مسی حد و مرز ندارد!

با توجه به اینکه مسی اعلام کرده جام جهانی قطر آخرین جام جهانی او خواهد بود، تمایل شدیدی بین هواداران آلبی‌سلسته برای تماشای آخرین حضور او در جام جهانی شکل گرفته و بزرگ‌ترین آرزوی آنها این است که دو بار قهرمان جهان، این بار در ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر)، جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

اینجا قطر؛ عاشقی با آرژانتین قبل از تولد «مسی»

محمد سهیل، مهندس هندوستانی و یکی از بنیانگذاران این گروه ۵۰۰ هزار نفری هواداری، در جریان کارناوال هواداران آرژانتین در قطر، گفت: عشق به آرژانتین، انگیزه اصلی ما است و هدف‌مان حمایت از این تیم و ایجاد فضایی است که هواداران مسافر، در قطر احساس راحتی کنند؛ گویی در خانه خودشان هستند!

بیش از ۳هزار نفر از هندوستان، بنگلادش، نپال، پاکستان، سریلانکا، ایتالیا، اسپانیا، نیجریه، کامرون و همچنین حدود ۱۰۰ شهروند آرژانتینی و البته گیرمو نیکلاس، سفیر این کشور در قطر، در این کارناوال حضور داشتند. 
اکثریت اعضای این گروه هواداری، اصالتی هندی داشته و از شهر کرالا که پایتخت فوتبالی هند محسوب می‌شود، آمده‌اند. 

اینجا قطر؛ عاشقی با آرژانتین قبل از تولد «مسی»

نخستین جام جهانی که هواداران در کرالا شاهد آن بودند، جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک بود؛ زمانی که تیم ملی برزیل با کاپیتانی دکتر سوکراتیس و حضور ستاره‌هایی همچون زیکو و فالکائو، با توپ جادو و چشم‌ها را محسور می‌کردند. در آن دوره از جام جهانی، هواداران شاهد تولد ستاره‌ای جدید به نام «دیگو آرماندو مارادونا» بودند؛ کسی که قلب هواداران فوتبال در سراسر جهان را تسخیر کرد.

رفیق حمد، یک مغازه‌دار هندی شاغل در قطر و عضو گروه هواداری آرژانتین، می‌گوید: با جادوی مارادونا در ۱۹۸۶ که کشورش را در مسیر قهرمانی هدایت کرد، منقلب شدم و هر کاری که اینجا انجام می‌دهیم، بازتاب عشق جاودان ما به آرژانتین است. می‌خواهیم آرژانتین و مسی موفق شوند و در ورزشگاه‌ها آنها را تشویق خواهیم کرد. 

اینجا قطر؛ عاشقی با آرژانتین قبل از تولد «مسی»

لوکاس اوریمی، شهروند آرژانتینی قطر می‌گوید: اینکه می‌بینیم هواداران سایر ملیت‌ها آرژانتین را تشویق و حمایت می‌کنند، «حسی عجیب و در عین حال جذابی» است. خیلی از افراد در خیابان‌ از ما درخواست سلفی می‌کنند صرفا به این دلیل که اهل آرژانتین هستیم و جالب اینجاست که ما حتی ذره‌ای هم مشهور نیستیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس