برخی قدرت‌ها از میزبانی یک کشور مسلمان برافروخته هستند

مدیر اجرایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: یکی از مهمترین دلایل انتقاد از میزبانی قطر آن است که یک کشور مسلمان انحصار میزبانی جام جهانی را از قدرت‌های بزرگ گرفت.

به گزارش مشرق، ناصر الخاطر مدیر اجرایی جام جهانی ۲۰۲۲ با بیان اینکه قطر آماده میزبانی از تیم‌ها و ستارگان بزرگ فوتبال جهان است اظهار داشت: این دوره از مسابقات بهترین دوره‌های تاریخ جام جهانی خواهد بود و ما آماده برگزاری یک تورنمنت شگفت‌انگیز و استثنایی هستیم که باعث افتخار همه اعراب و منطقه باشد. در ۱۲ سال گذشته انتقادات زیادی علیه کشور میزبان شد اما ما به انتقاد عادت کردیم و به برخی انتقادات نیز به صورت قانونی پاسخ دادیم.

الخاطر خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی می‌خواهند میزبانی جام جهانی را در انحصار داشته باشند، زیر از ۲۲ دوره گذشته این قاره ۱۱ دوره میزبان بوده است. آنها راضی نیستند که کشوری مانند قطر یا یک کشور مسلمان عرب میزبان این مسابقات باشد. با توجه به میزان فروش بلیت، بیش از یک میلیون نفر برای دیدن مسابقات به قطر خواهند آمد و این نشان می‌دهد که میزبانی موفقی خواهد بود. البته برخی انتقادات نژادپرستانه علیه قطر وجود دارد که به دلیل رقابت یک کشور مسلمان با قدرت‌های بزرگ است.

وی این را هم گفت: اولین میزبانی قطر از جام جهانی بهترین میزبانی ادوار این تورنمنت خواهد بود و به الگویی برای میزبانان آینده تبدیل می‌شود. در جام جهانی ۲۰۲۲، قطر به عنوان میزبان مسابقات، نماینده همه اعراب است و  این شور، اشتیاق و احساس مسئولیت ما را افزایش می‌دهد.

روزنامه الرایه در ادامه به نقل از مدیر اجرایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نوشت: جام جهانی قطر میراث بزرگی برای منطقه به جا خواهد گذاشت که مهمترین آن میراث زیست محیطی است، چرا که استادیوم‌های مسابقات بر روی اصول اساسی و مطابق با استانداردهای جهانی و زیست محیطی ساخته شدند. قطر در راستای توسعه انرژی پاک نخستین نیروگاه خورشیدی را افتتاح کرد که به نفع این مسابقات خواهد بود.

الخاطر با رد ادعای تخلیه برخی از مناطق مسکونی برای اسکان هواداران گفت: این شایعات صحت ندارد. برخی از املاک خالی از سکنه از سوی مالکان آن به هواداران اجاره داده شده و ما کسی را مجبور به ترک خانه نکردیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس