درخواست «ایلان ماسک» از آمریکایی ها در شب انتخابات کنگره

میلیاردر آمریکایی و مالک جدید توئیتر از شهروندان این کشور خواست تا در انتخابات میان دوره ای کنگره به جمهوری خواهان رأی دهند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، «ایلان ماسک» مالک جدید توئیتر و میلیاردر آمریکایی، از رأی دهندگان در ایالات متحده خواست تا از نامزدهای جمهوری خواه در انتخابات میان دوره‌ای کنگره حمایت کنند.

بر اساس این گزارش، ایلان ماسک در شب برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا گفت: تقسیم قدرت و مشارکت در آن، بدترین تخلف‌هایی را که می‌تواند از طرف هر دو حزب وارد شود، مهار می‌کند، بنابراین با توجه به اینکه رئیس‌جمهور دموکرات است، توصیه می‌کنم به جمهوری‌خواهان رأی دهید.

انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا روز سه‌شنبه ۸ نوامبر یعنی درست یک روز پس از دومین سالگرد «انتخاب» جو بایدن به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده برگزار می‌شود.

اکنون پرسش داغ محافل سیاسی آمریکا این است که آیا جو بایدن می‌تواند اکثریت ضعیف خود را در کنگره حفظ کند یا با رأیی که مردم تا پایان روز سه‌شنبه به صندوق‌ها می‌ریزند، مجبور می‌شود کنترل سنا و مجلس نمایندگان را بار دیگر به جمهوری خواهان واگذار کند؟

نمایندگان کنگره آمریکا هر دو سال یک بار انتخاب می‌شوند و دوره فعالیت هر سناتور نیز ۶ سال است. به همین دلیل قرار است فردا بار دیگر سرنوشت ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان همچنین ۳۵ کرسی مجلس سنا (یک سوم از ۱۰۰ کرسی‌های سنا) به رأی مردم گذاشته شود. منتخبان جدید نیز از ۳ ژانویه ۲۰۲۳ میلادی دوره کاری خود را آغاز خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حامد IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    1 0
    روغن ریخته رو نذر امامزاده کرده معلومه که جمهوری خواهان برنده کنگره میشن مردک ‌‌‌‌..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس