هریتیج؛ چالش ارتش آمریکا با ایران، روسیه، چین و کره شمالی

گزارش اندیشکده معتبر آمریکایی نشان می‌دهد که ارتش ایالات متحده بیش از هر زمان دیگری با خطر مواجه است و ایران یکی از تهدیدها علیه ارتش آمریکاست.

به گزارش مشرق، گزارش تازه اندیشکده «هریتیج» نشان داد ارتش ایالات متحده با خطرات بیشتری نسبت به گذشته روبرو است و ایران، روسیه، چین و کره شمالی ارتش این کشور را به چالش می‌کشند.

به گزارش منابع خبری، اندیشکده هریتیج در این گزارش که توسط گروهی از کارشناسان با چندین دهه تجربه در ارتش ایالات متحده تهیه شده، آورده است که ارتش ایالات متحده در معرض خطر فزاینده‌ای قرار دارد و قادر نیست خواسته‌های دفاع از منافع ملی حیاتی آمریکا را برآورده کند. در این گزارش به ضعف ارتش آمریکا در جذب نیرو نیز اشاره شده است.

در گزارش این اندیشکده معتبر آمریکایی آمده است که ارتش آمریکا برای دفاع از منافع ملی در صحنه جهانی و برابر چالش‌های واقعی در جهان ضعیف ارزیابی شده است.

در بخشی از این گزارش آمده است: «شاخص قدرت نظامی ایالات متحده، سهولت یا دشواری عملیات در مناطق مهم را بر اساس ثبات سیاسی منطقه، حضور نیروهای نظامی ایالات متحده و شرایط زیرساخت های کلیدی ارزیابی می شود».

«داکوتا ال وود» تحلیلگر نظامی ارشد اندیشکده هریتیج گفت، ارتش ایالات متحده ضعیف و با چالش‌های بی‌سابقه‌ای روبرو است.

وود گفت: «در طول جنگ سرد، ارتش ایالات متحده با اتحاد جماهیر شوروی، یک حریف بزرگ در مقیاس جهانی به رقابت پرداخت، در حالی که هنوز می‌توانست بحران‌ها را در بخش‌های مختلف جهان مدیریت کند. امروز، ایالات متحده با چهار رقیب چین، روسیه، ایران و کره شمالی روبرو است، اما کمیت آن پایین‌تر از سه دهه گذشته است.»  

هریتیج؛ چالش ارتش آمریکا با ایران، روسیه، چین و کره شمالی

این تحلیلگر ارشد افزود: «حمایت آمریکا از اوکراین این مشکل را تشدید کرده، زیرا پنتاگون در ذخایر تسلیحات و مهمات موجود برای کمک به اوکراین برای دفاع برابر روسیه دست برده است  و  موجودی‌ها به سطح ذخیره نزدیک می‌شوند و سال‌ها طول می‌کشد تا دوباره آنها را پرکنیم.»

وود افزود که پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) وضعیت خود را انکار می‌کند.

«ریک فیشر» دیگر تحلیلگر ارشد این اندیشکده نیز گفت، دولت بایدن باید به شهروندان آمریکایی اطلاع دهد که کشور در حال حرکت به سمت شرایط جنگی است. وی افزود: « مردم باید بدانند که دشمنان ما می‌توانند خیلی سریع عملیات جنگی را علیه نیروهای ما، متحدان و دوستان ما آغاز کنند.»

این مسئله اینک در ارتش کانادا، از متحدا ن درجه یک آمریکا نیز مشهود است به طوریکه فرمانده نیروهای مسلح کانادا از شهروندان این کشور خواسته با پیوستن به ارتش از ارتش کانادا حمایت کنند، زیرا نیروهای مسلح این کشور با بحران کمبود نیروی نظامی بی سابقه‌ای مواجه شده است.

وبگاه شبکه خبری «سی بی سی» اخیرا گزارش داد که ژنرال «وین ایر» فرمانده کل نیروهای مسلح کانادا به کمبود نیروی نظامی در ارتش این کشور اشاره کرده و گفته است: «ما اینجا هستیم تا از شیوه زندگی خود در حال حاضر و آینده دفاع کنیم. ما به تلاش کل جامعه برای کمک به بازگرداندن نیروهای مسلح نیاز داریم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس