کابوس آمریکا؛ تجهیز چین به 5 ناوهواپیمابر و 10 زیردریایی اتمی

برآوردهای جدید اندیشکده آمریکایی بر گسترش صنایع نظامی چین و تجهیز نیروی دریایی این کشور به پنج فروند ناو هواپیمابر و ۱۰ زیردریایی موشک انداز اتمی اشاره دارد.

به گزارش مشرق، برآوردهای جدید گسترش نظامی مداوم چین را نشان می‌دهد به طوریکه  نیروی دریایی ارتش چین دارای منابعی است که تا سال ۲۰۳۰ می‌تواند تا پنج فروند ناو هواپیمابر و ۱۰ زیردریایی موشک انداز اتمی را به کار گیرد.

به نوشته وبگاه «نیروی دریایی آمریکا» به نقل از اندیشکده  «مرکز ارزیابی راهبردی آمریکا» ارتش چین  منابع لازم برای ادامه نوین‌سازی خود در دهه ۲۰۲۰ را دارد. برای نیروی دریایی ارتش چین، این می‌تواند به ناوچه‌ها، قایق‌های موشکی و زیردریایی‌های برقی دیزلی تبدیل شود که می‌توانند برای دفاع منطقه‌ای و همچنین فشار بر تایوان مورد استفاده قرار گیرند، زیرا چین قصد دارد  این جزیره را با سرزمین اصلی متحد کند.

این گزارش بودجه کافی چین برای ساخت ناوهای هواپیمابر، رزمناوها، ناوشکن‌ها، کشتی‌های لجستیکی، بمب‌افکن‌های راهبردی و هواپیماهای حمل‌ونقل و سوخت‌گیری راهبردی را تا دهه ۲۰۳۰  را پیش‌بینی کرده است.

اخیرا یک رسانه چینی در گزارشی تحلیلی نوشت که توانمندی تسلیحاتی و تجهیزات نظامی چین به قدری در یک دهه گذشته تقویت شده که ارتش این کشور را به یکی از مجهزترین ارتش‌های جهان تبدیل کرده است.

کابوس آمریکا؛ تجهیز چین به ۵ ناوهواپیمابر و ۱۰ زیردریایی اتمی

روزنامه «چاینادیلی» در تحلیلی به افزایش توانمندی‌های تسلیحاتی و نظامی چین در یک دهه گذشته اشاره کرد و نوشت در بزرگداشت نودوپنجمین سالگرد بنیانگذاری «ارتش آزادیبخش خلق» چین،‌ چاینادیلی مجموعه‌ای از در مورد تفکر «شی جین پینگ» در مورد تقویت ارتش و بیان ایده‌های اصلی آن از زوایای مختلف منتشر می‌کند.

در مقدمه این گزارش آمده است که در جریان رزمایش‌های اخیر ارتش آزادیبخش خلق چین، انواع گوناگونی از سخت‌افزارهای پیشرفته همچون موشک بالستیک فراصوت «دی اف-۱۷» و هواپیمای سوخت‌گیری هوایی «وای وای-۲۰» مستقر کرد.

طبق این گزارش، سخت‌افزار جدید تا حد زیادی این سخت افزار جدید به طور گسترده ای توان رزمی ارتش آزادیبخش خلق چین را افزایش داده و آن را به یکی از مجهزترین ارتش های جهان تبدیل کرده است.

بر اساس این گزارش، ناظران گفتند که دهه گذشته زمان بی‌سابقه‌ای بوده است که در آن ارتش چین مقدار زیادی تسلیحات و تجهیزات با فناوری پیشرفته سفارش داده است زیرا این کشور هدف اصلی خود را تحقق نوسازی دفاع ملی و نیروهای مسلح تا سال ۲۰۳۵ تعیین کرده است.

«شی جیپینگ» رئیس‌جمهور چین اهمیت زیادی به توسعه سخت‌افزار و فناوری نیروهای مسلح چین می‌دهد و تأکید دارد که تجهیزات و تسلیحات پیشرفته برای نوسازی نظامی بسیار مهم است. شی همواره از ارتش آزادیبخش خلق چین درخواست می‌کند به طور کامل از علوم و فناوری مدرن برای تقویت توانمندی رزمی این کشور استفاده کنند.

وبگاه «۱۹ فورتی فایو» نیز به تازگی نقطه نظرات «هری کازیانیس» از تحلیلگران امور منطقه را در مصاحبه  با شبکه خبری «فاکس نیوز»منتشر کرد. کازیانیس به فاکس نیوز هشدار داد که امروز آمریکا در موقعیت بسیار متفاوتی قرار دارد.

کازیانیس در پاسخ به این سئوال که چین ممکن است به سفر«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، که اولین سفر مشابه سومین قانونگذارعالی رتبه ایالات متحده پس از «نیوت گینگریچ» در سال ۱۹۹۷ بود، پاسخ دهد، هشدار داد که پکن باید جدی گرفته شود.

وی گفت، این صرفاً قدرت نمایی نظامی نیست و تلاش ایالات متحده در قرن بیست و یکم «دیپلماسی قایق‌های توپدار» با فرستادن ناوهای هواپیمابر به منطقه، دیگر مانند گذشته بازدارنده نیست.

کازیانیس توضیح داد: «چینی‌ها اصلاً بلوف نمی‌زنند. آنها ۳۰ سال است که برای این سناریو آماده شده‌اند. اگر به سال‌های ۱۹۹۵-۱۹۹۶ برگردید، وضعیت مشابهی با چین داشتیم، ما بحران مشابهی داشتیم، اما در آن زمان، ایالات متحده ابرقدرت نظامی بود.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    6 9
    نه تنها کابوس یانکی های گاوچرون تروریست ، بلکه کابوس غربگدایان و عسلاهاطچیا!!! خخخخخخخ
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      0 0
      آواکس آواکس آواکس
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    2 2
    چین وحشتناک میشود چینیها هیچ وقت اینقدر کابوس نمی ساختند
    • محمد IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      1 0
      آره چینی ها سرخ پوست ها را از چین بیرون کردن میلیون ها نفر را در جنگ ویتنام کشت و با حمله به عراق و افغانستان باعث عقب موندگی و فاجعه انسانی شد الان هم اکراین را سپر خود کرده و به کام مرگ فرستاده تازه سردار ما را هم در کشور ثالث مورد حمله قرار داده
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 6
    ناو هواپیمابر چندان به کار چین نمی آید. این اشتباه هست و باعث هدر رفت منافع چین میشود چین نباید اشتباه شوروی را انجام دهد.
    • وحید نادر شاگرد اتوبوس IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
      0 0
      چین اولین ناو هواپیما بر خود را ار روسیه (بصورت ناتمام) خرید ؛ وبا تکمیل آن تحت نظارت کارشناسان روسی و انتقال تکنولوزی خود ناو هواپیما ساز شد و به جمع کشورهای(آمریکا؛ انگلیس؛ فرانسه؛ روسیه؛ اسپانیا) با توانایی ساخت ناو هواپیمابر پیوست؛ در جهان امروز برای ابر قدرت شدند لازم است در هر پنج اقیانوس و یا حداقل در نزدیکی مهمترین بازار های خود حضور داشته باشی که این امر یا با احداث پایگاه در خشکی ممکن است یا استقرار ناوهای فوق سنگین(رزمناو سنگین و ناو بالگرد بر و ناو هواپیما بر) در دریاهای نزدیک بازارها؛ احت تر و با اطمینان بیشتری ؛ میسر است ؛ اگر آلان این سوال مطرح شود که آیا جمهوری اسلامی هم برای ابرقدرت شدن نیاز به رزمناو سنگین و او هواپیما خواهد داشت ؟ جواب هم بله است و هم نه؛ جواب نه است چون ایران ابر قدرت تسخیر دلها خواهد بود که عدلجو است نه ظالم و چپاول گر؛ و.. و جواب بله است از لزوم حضور در خلیج عدن و... و یا توقیف نفت کش های ایرانی خود مفصل ....
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    4 3
    تا چین این تعداد ناو و زیر دریایی اتمی رو بسازه و به کار بگیره احتمالا دنیا از این مراحل عبور کرده! چین اگه باهوش بود الان باید این امکانات رو می داشت!
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    6 2
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 0
    نانسی پلوسی
  • IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    0 0
    فعلا که با کرونا دنیا را بیچاره کرده
  • DE ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    1 0
    بله اگر چین اجازه ی انقلاب مخملی و رنگی را می‌داد الآن چیزی در حد بنگلادش یا مغولستان بود نه قطب صنعتی جهان همان خوابی که سال ٨٨ با اصلاح طلبها برای ایران دیدند ولی همیشه باید مراقب گورباچف های داخلی بود.
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    1 1
    چین هیچ عددی نیست همونطور که روسیه تو اوکراین داره غرق میشه
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۱
    1 0
    امپریالیسم چینی وارد می شود
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    0 0
    دزدی و اختلاس را مجازات بازدارنده واقعی می‌کنند و چنان که می‌بینید بزرگ می‌شوند.
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
    0 0
    دزدی و اختلاس را مجازات بازدارنده واقعی می‌کنند و چنان که می‌بینید بزرگ می‌شوند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس