کد خبر 1433337
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
خرسون

معاون فرماندار شهر خرسون از تدارک نیروهای اوکراینی برای اجرای حمله دیگری به این منطقه خبر داد.

به گزارش مشرق، معاون فرماندار شهر خرسون گفت: نیروهای اوکراینی برای اجرای حمله دیگری به این منطقه آماده می‌شوند و پیشروی خود را به سمت خط مقدم آغاز کرده اند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کریل استریموسوف در حساب کاربری خود در «تلگرام» با اعلام این خبر افزود: نیروهای اوکراینی حملات و گلوله باران به مواضع روسیه در منطقه نیکولایف و در امتداد خط مقدم از «الکساندروکا تا بلاگوداتنویه» را تشدید کرده‌اند.

استریموسوف تاکید کرد: دو ستون از خودروهای نظامی اوکراینی از برزنگواتوی واقع در منطقه نیکولایف به سمت خط تماس حرکت کردند و نزدیک به بیست خودروی نظامی هم در حال حرکت به سمت منطقه «داویدوف برود» هستند.

او خاطرنشان کرد: ستونی از خودروهای زرهی اوکراینی به سمت منطقه اسنگیری حرکت کردند و نیروهای پیاده هم با کامیون‌هایی به طرف منطقه برزنگواتی منتقل شدند.

در همین حال سازمان‌های اورژانس و وضع اضطراری شهر خرسون روز شنبه اعلام کردند نیروهای مسلح اوکراینی شش موشک از نوع «هیمارس» به سمت این شهر شلیک کردند که سامانه پدافند هوایی روسیه توانست چهار موشک را رهگیری و منهدم کند و دو موشک دیگر هم به ایستگاه اتوبوس اصابت کردند.

به نوشته این نشریه روسی نیروهای مسلح روسیه از ۲۴ فوریه گذشته عملیات نظامی ویژه‌ای را برای حمایت از منطقه دونباس در جنوب شرق اوکراین آغاز کردند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز جمعه اعلام کرد که ساکنان منطقه خرسون باید از مناطق جنگی خارج شوند. مردم غیرنظامی نباید در حملاتی که به خرسون صورت می‌گیرد، دچار آسیب شوند.

خرسون یکی از ۴ منطقه‌ از اوکراین است که پس از یک همه پرسی به روسیه الحاق شد. همه پرسی برای پیوستن ۴ منطقه لوهانسک، دونتسک، زاپروژیا و خرسون در شرق اوکراین به روسیه اوایل مهر برگزار شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    12 3
    خاک برسرتان که ازاشغالگر دفاع میکنید
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
    12 3
    به امید حق تمام سرزمینهای اشغالی اکراین آزاد شود و از لوث وجود نحس روسها هرچه زودتر پاک شود و مردم بیچاره اکراین به سر خونه و زندگیشان برگردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس