خبر ویژه

در حالی که برخی سران و نشریات افراطیون مدعی اصلاحات، ‌بانیان اغتشاش و جنایت در ماه گذشته بودند، اکنون یکی از همین نشریات می‌گوید در مجازات متهمان جنایت دست نگه دارید!

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: «عماد-ب» از حامیان باند آدم‌کش مهدی هاشمی معدوم در روزنامه سازندگی نوشت: با توجه به اینکه بسیاری از مسئولان و حتی نهادهای امنیتی به صراحت از وجود زمینه‌های نارضایتی به عنوان عامل اصلی حوادث هفته‌های اخیر که متأسفانه موجب جان باختن ده‌ها تن از شهروندان گردیده است، سخن گفته‌اند و در واقع پذیرفته‌اند که مسئول اصلی برانگیخته شدن معترضان، در درجه نخست، خودشان هستند. به همین دلیل باید با متهمان حتی آنها که متوسل به اقدامات ناهنجار و رادیکال شده‌اند، نگاهی مداراجویانه داشته باشند و منطقاً باید از تکرار روش‌هایی که این نارضایتی‌ها را شدیدتر می‌کند، پرهیز کرده و راهبردهای متفاوتی اتخاذ کرد. یک نگرانی جدی در این روزها، صدور احکام اعدام برای برخی از متهمان است. اظهارات برخی مقامات قضایی هم این نگرانی را جدی‌تر می‌کند.

وی می‌افزاید: «شأن قضاوت والاتر از آن است که تحت تأثیر جو، احساسات، خشم یا در واکنش به توپخانه رسانه‌های برون‌مرزی یا به منظور ارعاب دست به کاری بزند. الگوی ما در قضاوت، امام علی(ع) است. ابن ملجم، امام مسلمین را ترور کرد، ولی امام(ع) نه تنها دشنام نداد، بلکه اجازه نداد، هیچ کس علیه او خشمگین شود و رفتاری کینه‌توزانه داشته باشد. مشهور است که امام از شیری که خود می‌نوشید برای ابن ملجم می‌فرستاد و نهایت رفتار انسانی را با وی داشت و فرمود: «اگر زنده ماندم خودم تصمیم می‌گیرم (که به قرائن زیادی عفو می‌کرد) و اگر شهید شدم او یک ضربت زده و فقط حق دارید یک ضربت بزنید (چه منجر به مرگ شود چه زنده بماند.)»

بنابراین، درباره متهمان تحت محاکمه نمی‌توان به صرف مشارکت در تخریب و خشونت، حکم اعدام صادر کرد. اگر فردی جایی را آتش زده، ‌باید خسارتش را گرفت، نه جان او را. با فرض همان دیدگاه فقهی سنتی محاربه، فقط در صورتی که محاربه منجر به قتل شخص معینی توسط محارب شده باشد مجازات سلب حیات دارد و در غیر آن، مجازات تبعید و حبس است.

در کشورهای اروپایی بازداشت شدگان اعتراضات منجر به درگیری را در فاصله یک روز تا یک هفته آزاد می‌کنند و آنان که دست به تخریب و خشونت زده‌اند به مجازات حبس کوتاه‌مدت و جریمه محکوم می‌شود.

نباید تسلیم جو فشار و شعارهای انتقام‌جویانه شد. گزارش منتشر شده آقای امیر رئیسیان، وکیل یکی از متهمان به محاربه (قبادلو) همراه با مستندات گزارش از مصادیق قاعده درء است.»

از همین بند آخر نوشته روزنامه حزب اشرافی کارگزاران شروع کنیم. فردی که این روزنامه سنگ او را به سینه می‌زند، یک مأمور نیروی انتظامی را با خودرو زیر گرفته و به شهادت رساند» و می‌خواسته چند نفر دیگر را هم زیر بگیرد که در اثر توقف خودرو (در برخورد با موتور) نتوانسته به نقشه شوم خود عمل کند.

وی که متهم به فساد فی‌الارض است در دادگاه گفته که اگر برگردم باز هم همان کار را تکرار می‌کنم چرا یک مدعی مبارزه با خشونت (با سوابق حمایت از باند تروریستی مهدی هاشمی!) از جنایتکاری وحشی حمایت می‌کند؟ آیا جز برای ترویج و تشدید جنایت و بستن دست پلیس و قانون و دادگاه؟ حمایت از یک جنایتکار معترف به جنایت خود و تلاش برای تبرئه وی در حالی است که همین طیف منافق مدعی اصلاح‌طلبی، به جای دعوت به عجله نکردن و دست نگه داشتن (نسخه‌ای که عماد- ب در سازندگی) درباره جنایت مسلم می‌پیچد)، بلافاصله پس از فوت مهسا امینی ادعا کردند او کشته شده و با همین ادبیات «اسم رمز» آشوب و اغتشاش و سپس جنایت و ترور را صادر کردند!

ثانیاً نویسنده تحریفگر، سیره امیر مؤمنان(ع) را هم تحریف می‌کند. امیر مؤمنان هر چند در برابر مخالفان سعه صدر بسیار به خرج می‌داد، اما هنگامی که کار آنها به بغی و محاربه و افساد فی‌الارض رسید، نه در معرکه جمل و نه در فتنه نهروان، به منافقین محارب امان نداد؛ چنان که چند هزار نفر از خوارج- جز چند نفر- به دست سپاه امیر مؤمنان علیه‌السلام به هلاکت رسیدند و حضرت صراحتاً فرمود «چشم فتنه را درآوردم»

. قطعاً اگر آن روز منافقین مدعی اصلاح‌طلبی حضور داشتند، مولای متقیان را سرزنش می‌کردند (چنان که برخی از همین‌ها، ‌در دوره موسوم به اصلاحات) پیامبر اعظم(ص) و امیر مؤمنان(ع) را متهم به خشونت‌طلبی کرده و تحلیل‌های وارونه نوشتند با مضمون «خون به خون شستن محال آمد محال».

اما در ادعای نویسنده مبنی بر اینکه مسئولان و نهادهای امنیتی، مسئول جان باختن شهروندان هستند، باید از روزنامه حزب اشرافی پرسید کسانی که راه بر مردم عادی می‌بندند، با ارعاب کسبه را مجبور به بستن مغازه‌ها می‌کنند، خودروهای مردم را آتش می‌زنند، به عابران بی‌خبر از همه جا حمله می‌کنند، بمب می‌سازند و اسلحه می‌کشند و جنایت می‌کنند، واقعاً مسئله‌شان از جنس نارضایتی‌ها و گلایه‌های مردم عادی است؟

پس چرا روزنامه مورد بحث با پنهان شدن پشت نام مردم، سنگ اشرار تروریست و اجاره‌ای را به سینه می‌زند؟ آیا این محافل رسانه‌ای و سیاسی- چنان که اسناد برخی مراودات‌شان به اتاق‌های آموزش عملیات براندازی در خارج کشور لو رفته- مأموریت تکمیل کار داعش، اشرار مسلح و اوباش آدم‌کش را در کف خیابان دارند تا جنایتکاران بتوانند در حاشیه امنیت ایجاد شده از سوی این رسانه‌ها و سیاسیون معترض، به جنایت‌های تروریستی ادامه دهند!؟ به نظر می‌رسد تعقیب این عناصر بتواند بخش اصلی شبکه آشوب و شرارت را فاش کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 3
  • فرزاد IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    4 1
    هر کس که خواهان بخشش یا تخفیف مجازات اغتشاشگران قاتل است در واقع این پیام را به این جانیان میدهد که اعمال جنایتکارانه خود را ادامه دهید و این یعنی همدست بودن با این جنایتکاران عامل بیگانه.
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    3 0
    ازکی تاحلا شیطان طلبان انسان دوست شدند. گربه زاهد شده وترگوشتخواری کرده .نادضایتی ازحکومت واعتراض چه ربطی بکشیدن چادر زنا .لخت شدن خانمهای ...........
  • پادشاه IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    5 0
    عه ... آبان اون سالی که جناب روحانی بنزین رو گران کرد و مردم رو به خیابان کشوندن و همین اتفاقات اونجا هم رخ داد، اون موقع چی، چرا اون موقع به جای اینکه جناب زنگنه و جهان گیری رو توبیخ کنید، فلش رو به سمت نظام چرخوندید. اون موقع پاک و بی گناه بودید، آره؟
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    4 0
    این افراد باید به دادگاه فراخوانده شوند و اتهام کشتن مهسا امینی که بار حقوقی دارد رو اثبات کنند . از نیروی انتظامی بعنوان شاکی اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر و دادستانی کل کشور خواهان رسیدگی به جرم محرز این رگه فتنه هستیم .
  • علوی IR ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    4 0
    چرا ندارد حاج حسین عزیز ! استاد گرامی ! معلوم است! در هرج و مرج فرصت رسیدگی به کاخ نشینان و کارخانه خواران از جمله همسر کرباسچی فرار از مجازات دارند و عده ای جوان فریب خورده پیاده نظام آمریکا و مفسدین داخلی شدند یعنی دقیقا به نفع کسانی که اعتراض دارند در حال انجام کار و خدمت هستند .فقط سوال اینجاست که اگر داماد مسئولان فرضا بسیجی کف میدان بودند بازهم مماشات منجر به شهادت بسیجی و ناجا داشتیم ؟
  • IR ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    4 0
    اگر تفاله های آمریکا در ایران را چال کرده بودید حالا با وقاحت مزخرف نمی نوشتند. یا این زباله ها را محاکمه کنید یا ملتی که 13 آبان به خروش آمد خودش می داند با این کثافتا چکار کند. خون ملت از تروریست های وحشی و سلاخ کف خیابان و حامیان بیشرف و بی همه چیزشان به جوش آمده. سلاخی مردم تا کی؟
  • IR ۰۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    4 0
    آقای "عمادالدین یاغی!!" تو و دارودسته ات در خون خانواده آرتین شریک هستین. مخ شماها یجور دیگه کار می کنه.
  • IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    2 0
    این حرفها از این منافقین هیچ بعید نیست دقیقا بخاطر زدن همین حرفها و رفتار دوگانه به اصلاح طلبان میگن منافق
  • IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    2 0
    این یارو واقعا" باغی هست بشرطی که باغی رو از ریشه «بغی »بدونیم.آدم 2زاری درجه 3 به خیال ش رهنمود داده.
  • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    3 0
    ان شاء الله این بلائی که سر حافظان امنیت جامعه مخصوصا بسیجی ها آوردن سر عزیزان خودتون هم بیارن اونوقت ببینم بازم از این اراجیف بلغور می کنید یا نه؟!!
  • محمدایوب IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    2 0
    این بیچاره حرف بدی نزده گفته به جای اینکه اغتشاش گران را محاکمه کنید اول باید آنها که بیش از 30سال دولت وقدرت وثروت دستشان بوده ومسبب وضع موجود هستند وانهایی که 8سال کشور را تعطیل کردند و کاسه گدایی دردست پشت درب خانه کدخدا که تف هم کف دستش نیانداخت را باید محاکمه کنید
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    2 1
    عماد باقى سال هاى متمادى در حوزه علميه تحصيل علوم شرعى كرده پس از نقطه نظر شرع اسلام و همچنين مسائل حقوقى بمراتب از نويسنده مقاله دانش بيشترى داره من دلسوز مسؤلين نظام و حتى مديران بى معرفت مشرقم كه با اينكه اكثر نوشته هاى منو سانسور ميكنند باز نميتونم نگران شون نباشم ! مراقب باشيد كه به نظر ميرسه آينده سياهى در انتظارشونه !
  • سید IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    3 0
    مردک (عماد باقی) کم مانده بگوید باید مقام قضائی از چاقوکشان و شعبان بی مخ ها و پری بلنده ها علاوه بر دلجویی عذرخواهی هم کرده و جبران خساراتشان را هم بدهند!
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    1 0
    این روزنامه اصلاحطلب، وقیحانه این بخش مهم و مرتبط تاریخ رو حذف کرده!! : «چند هزار نفر از خوارج- جز چند نفر- به دست سپاه امیر مؤمنان علیه‌السلام به هلاکت رسیدند و حضرت صراحتاً فرمود «چشم فتنه را درآوردم»» و فقط بخش قصاص شخصی، و نه اجتماعی رو وسط آورده و عملکرد خود حضرت امیرالمومنین ع درباره خوارج وحشی علیه حکومت و اجتماع رو حذف کرده است! و خدا در قرآن به طور کلی در مورد قصاص فرموده است: «وَ لَکُمْ فِی الْقِصاصِ حَیاةٌ یا أُولِی الْأَلْبابِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ‌» برایتان در قصاص حیات است ای صاحبان خرد! شاید پرهیزکاری پیشه کنید.
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    1 0
    به غلطخوریهای منافقین گوش ندین حکم خدارو درباره محارب و قاتل و ...اجرا کنید وگرنه سوریه دوم میشیم!
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    2 0
    اعدام باعث میشه وحشی های مامور دشمن، با خیال راحت نیان وحشی گری در خیابان های ایران یا اصلا نیان. دشمن باید هم نیروهاش رو آزاد کنه، هم برای آینده خیال بقیه نیروهاش رو راحت کنه
  • ح ر IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    3 0
    چشم فتنه همین اصلاح طلب های آشغال هستند که باید کور شود.
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    3 0
    محاکمه افراد منحرفی مانندع_ب از واجبات استکه قوه قضائیه باید سریعتر اقدام کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس