کد خبر 1433094
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷
دانش‌آموزان سربازان جبهه توسعه دانش‌ بنیان هستند

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در هنرستان‌ها و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد شعار سال گفت: دانش آموزان سربازان جبهه توسعه دانش‌بنیان هستند.

به گزارش مشرق و به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در یادواره ۱۲۸ شهید هنرستان فنی قدس قم اظهار کرد: دانش‌آموزان همواره نقش بی‌بدیلی در انقلاب اسلامی داشته‌اند، امروز اگر دشمن به دنبال لطمه زدن به جمهوری اسلامی است، دلیلش این است که نوجوانان و جوانان کشور را به اوج قله موفقیت رسانده‌اید. دانش‌آموزان باید نقش مهم خود را بدانند و هدفشان این باشد که در عرصه‌های مختلف پرچم کشور عزیزمان را بالا ببرند.

وی افزود: قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی در کوچک‌ترین مسائل به دولت‌های غربی و آمریکایی وابسته بودیم اما بعد از انقلاب به برکت خون شهیدان و تلاش شما نوجوانان و جوانان در هر زمینه‌ای پیشتاز هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در کل دنیا تنها چند کشور توانستند واکسن کرونا را تولید کنند، تصریح کرد: ابرقدرت‌هایی بودند که ادعای توسعه و پیشرفت در زمینه پزشکی داشتند اما در تولید واکسن ناتوان ماندند، جمهوری اسلامی ایران به همت محققان جوان خود توانست چندین واکسن تولید کند و در حال حاضر ما یکی از صادرکننده‌های واکسن کرونا در دنیا هستیم.

نوری ادامه داد: دشمن با تبلیغات منفی خود به دنبال ایجاد ناامیدی در بین نوجوانان و جوانان است تا ناتوانی را در کشور القا کند. شما دانش‌آموزان در خط مقدم فناوری هستید و باید مراقبت کنید تا در برابر توطئه‌های دشمن شکست نخورید و مراقب سنگرهای خود باشید؛ شما شهید حسن تهرانی‌مقدم‌ها و شهید زین‌الدین‌های آینده این مملکت هستید.

وی با اشاره به اینکه دولت به دنبال فعال کردن هنرستان‌ها در کشور است، اضافه کرد: امسال ۷۰ هزار دانش‌آموز به هنرستان‌های سراسر کشور اضافه شده‌اند و این یعنی ۷۰ هزار نیروی جوان پای‌کار در اختیار کشور است که باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد شعار سال، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله) در راستای حمایت از توسعه دانش‌بنیان‌، بر استفاده بیشتر از ظرفیت هنرستان‌ها تأکید دارند، زیرا دانش‌آموزان سربازان جبهه توسعه دانش بنیان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس