کد خبر 1432620
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
آمریکا به ازبکستان 50 خودرو سبک رزمی اهدا کرد

ستاد تروریستی فرماندهی مرکزی آمریکا (سِنتکام) برای نیروهای عملیات ویژه وزارت دفاع ازبکستان ۵۰ خودرو سبک رزمی تاکتیکی Polaris MRZR به ارزش ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار اهدا کرد.

به گزارش مشرق، سفارت آمریکا در «تاشکند» اعلام کرد: «وندل هاگلر» معاون فرمانده نیروهای پیاده نظام تروریستی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سِنتکام) برای نیروهای عملیات ویژه وزارت دفاع ازبکستان ۵۰ خودرو سبک رزمی تاکتیکی Polaris MRZR به ارزش ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار اهدا کرد.

این تجهیزات در چارچوب برنامه «افزایش ظرفیت شرکا» که توسط وزارت دفاع آمریکا تامین مالی می شود، اهدا شد. ارزش این خودروها معادل ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار است و به ازبکستان به صورت بلاعوض اهدا شده است.

«وندل هاگلر» گفت: اهدای این تجهیزات تنها یکی از قالب های کمکی است که آمریکا به ازبکستان ارائه می دهد تا سهم خودرا در حمایت ازبکستان از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود دفاع کند، داشته باشد.

وی ادامه داد: آمریکا اطمینان دارد همکاری های ما که در ۳۱ سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است، بیش از پیش گسترش یابد.

بر اساس این گزارش، برنامه «افزایش ظرفیت شرکا» برای برقراری روابط شراکتی آمریکا با کشورهای خارجی از طریق ارائه آموزش های نظامی و فناوری کمک می کند.

آمریکا استقلال ازبکستان را در تاریخ ۲۷ دسامبر سال ۱۹۹۱ میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ ۱۹ فوریه سال ۱۹۹۲ میلادی بین این ۲ کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس