لبنان

مجلس نمایندگان لبنان دولت کنونی این کشور به ریاست نجیب میقاتی را موظف به ادامه اداره امور کشور کرد.

به گزارش مشرق از شبکه تلویزیونی الجزیره، این در حالی است که میشل عون هفته گذشته اندکی قبل از پایان یافتن دوران ریاست جمهوری اش در روز دوشنبه با صدور حکمی دولت میقاتی را برکنار کرد که مباحث زیادی در خصوص قانونی بودن تصمیم یاد شده برانگیخت.

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان دیروز پنجشنبه در جلسه علنی با حضور نمایندگان موضوع حکم صادره از سوی میشل عون در خصوص وضعیت دولت را مورد بحث و بررسی قرار داد و مجلس نمایندگان بر لزوم ادامه کار نجیب میقاتی به عنوان نخست وزیر دولت پیشبرنده امور بر اساس اصول قانون اساسی این کشور تاکید کرد.

بری گفت: پارلمان از آنجایی که نمی خواست لبنان وارد بحران های قانونی جدید شود، چنین تصمیمی اتخاذ کرد و با توجه به لزوم حفظ ثبات در کشور در مرحله پیچیده و خطرناک اقتصادی، مالی و اجتماعی کنونی به ادامه فعالیت های نهادهای دولتی اولویت بخشید.

نبیه بری در پایان جلسه دیروز پارلمان اعلام کرد که جلسه بعدی پنجشنبه هفته بعد به منظور انتخاب رئیس جمهور جدید برای لبنان به عنوان جانشین میشل عون برگزار خواهد شد.

بدیهی است پارلمان لبنان تا کنون طی چهار جلسه گذشته به دلیل نرسیدن به توافق در خصوص نامزد مورد پذیرش تمامی جریان های سیاسی در انتخاب رئیس جمهور جدید ناکام ماند.

نجیب میقاتی نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان، یکشنبه گذشته در نامه‌ای به رئیس پارلمان کشورش به امضای حکم استعفای کابینه خود توسط میشل عون اعتراض کرد.

میقاتی در این نامه تاکید کرد: دولت به انجام تمام وظایف تعریف شده خود در قانون اساسی ادامه خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس