اقتصاد آمریکا به رتبه سوم در جهان سقوط می‌کند

دو اقتصاددان آمریکایی تاکید کردند که همه نشانه ها حاکی از آنست که چین و سپس هند دو قدرت بزرگ اقتصادی در جهان خواهند بود و از آمریکا پیشی می‌گیرند.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، دو اقتصاددان آمریکایی طی یک مقاله اعلام کردند که موقعیت ایالات متحده به عنوان یک قدرت اقتصادی مسلط در جهان به طور مداوم در حال کاهش است، اما تعداد کمی از آمریکایی‌ها - از جمله سیاستمداران - متوجه این موضوع هستند.

این دو اقتصاد دان تاکید کردند که همه نشانه ها حاکی از آنست که چین و سپس هند دو قدرت بزرگ اقتصادی در جهان خواهند بود و از ایالات متحده پیشی می گیرند.

«لارنس کاتلیکوف»، اقتصاددان دانشگاه بوستون و «ست بنزل»، استادیار دانشگاه چپمن در ایالات متحده، در مقاله مشترک خود خاطرنشان کردند که تولید ناخالص داخلی آمریکا، تنها ۱۲ درصد تولید جهانی خواهد بود و این در حالی است که چین با ۲۷ درصد و هند با ۱۶ درصد در رتبه های اول و دوم اقتصاد جهان قرار خواهند گرفت.

این دو کارشناس تأکید کردند که مطالعه جامعی که آنها در تهیه آن مشارکت داشتند و اخیراً توسط دفتر ملی تحقیقات اقتصادی در آمریکا منتشر شد، به افول اجتناب ناپذیر ایالات متحده و ظهور چین و هند منجر شد.

در این مقاله آمده است که دو نیروی اصلی که آینده اقتصادی یک منطقه را تعیین می‌کنند، رشد تولید و جمعیت آن است و بر اساس داده‌های تاریخی، انتظارات حاکی از آن است که بهره‌وری نیروی کار در چین و هند به ترتیب ۳۰ و ۱۳ درصد شود و تا سال ۲۰۵۰ از سطح تولید ایالات متحده فراتر خواهند رفت.

به اعتقاد بسیاری از دانشمندان، ایالات متحده دیگر ابرقدرت بی‌رقیبی که بعد از فروپاشی شوروی سابق بود، نیست و سال به سال نشانه‌های بیشتری از کاهش قدرت آمریکا احساس می‌شود. این موضوع حتی در خود آمریکا و در میان شهروندان این کشور هم محسوس است به عنوان مثال، در یک نظرسنجی که در سال ۲۰۲۱ از میان ۱۰۱۹ آمریکایی ۷۹ درصد اذعان کرده بودند که احساس می‌کنند آمریکا در حال فروپاشی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    2 1
    تکانه سرعت بیشتری میگیرد
  • US ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    4 2
    اقتصاد آمریکا کوچک نمیشه بلکه اقتصاد دنیاست که بزرگ میشه. چون هند و چین قسمت عمده جمعیت دنیا رو در خودشون جا دادن با پیشرفت تولیدشون رشد اقتصادی شون چیز عجیبی نیست. و اینکه آمریکا تکنولوژی های کلیدی داره که سالها چین و هند از اون عقب هستند. و در نهایت همه این صرفا یک حدسه. چون هر روز تو دنیا کلی اتفاق عجیب و غریب میفته
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    3 3
    حدود سه ماه قبل گزارشی نشان میداد پیرمرد و نظامی سابق که در حال گریه میگفت چقدر جنگیدیم تا برای آمریکا اعتبار و جایگاه کسب کنیم اما اکنون در حال نابودی هست و سخته برای من که این اوضاع و روزگار را میبینم آینده از آن آسیا پهناورترین و پر جمعیت ترین قاره روی زمین خواهد بود
  • رضا IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    4 2
    به امید نابودی و تجزیه ی آمریکا
  • afshin IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    2 0
    از سال 2008 منتظر سقوط امریکا هستید تا کی میخواهید با این توهم زندگی کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس