‌

بانک مرکزی: بانک‌ها در اسرع وقت و پس از تکمیل مدارک توسط متقاضی، ظرف مدت حداکثر ۱۰ روزکاری نسبت به پرداخت تسهیلات ازدواج اقدام کند.

به گزارش مشرق  به نقل از بانک مرکزی، این بانک بخشنامه‌ای خطاب به شبکه بانکی بر لزوم تسریع در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تاکید کرد.

در متن بخشنامه یاد شده آمده است:

پیرو نامه شماره ۹۰۳۵۳/۰۱ مورخ ۱۲ تیر ماه ۱۴۰۱ در خصوص ابلاغ جزء (۱) بند (الف) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور موضوع پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، به آگاهی می‌رساند؛ مطابق با نص صریح قانون، «بانک‌ها و موسسات اعتباری مکلفند مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، حداکثر با اخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام کنند. عدم اجرا یا تأخیر در پرداخت تسهیلات تخلف محسوب شده و قابل پیگیری در مراجع ذی‌صلاح است.»

بدیهی است، با توجه به ضرورت اجرای قانون و اقدام درخصوص اجرای کامل سهمیه ابلاغی و کاهش تعداد متقاضیان درصف سامانه قرض‌الحسنه ازدواج، و جدیت این بانک به منظور جلوگیری از افزایش تعداد متقاضیان در صف، در صورت عدم اقدام از سوی آن بانک، تعیین شعبه افراد ثبت‌نام شده راساً از سوی بانک مرکزی مورد اقدام قرار خواهد گرفت؛ لذا، آن بانک موظف است در اسرع وقت ضمن تعیین شعبه، پذیرش و تعیین تکلیف متقاضیان در صف سامانه قرض‌الحسنه ازدواج، پس از تکمیل مدارک توسط متقاضی، ظرف مدت حداکثر ۱۰ روزکاری نسبت به پرداخت تسهیلات مزبور اقدام کند.

 بر این اساس، خواهشمند است به واحدهای اجرایی ذی‌ربط دستور اکید فرمایید تا نسبت به تعیین شعبه افراد در صف و اعطای تسهیلات به متقاضیان تسریع کرده و ضمن جبران و اعطای تسهیلات بابت باقیمانده سهمیه، نسبت به رعایت سهمیه ماهانه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج نیز اقدام و گزارش اقدامات انجام شده را به این مدیریت کل ارسال کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    0 0
    من پنج ماهه بانک رسالت قم ثبت نام کردم تازه از صف نوبت 262 رسیده ام به 220... واقعا اگه هماهنگی بین دولت و بانک وجود نداره چرا وعده میدن...
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    0 0
    بانکهای نزولی هم میگن چشم!!! بانک ها حتی جریمه هم بشن 20درصداین طرحهاراهم اجرانمیکنن.. عامل گرانی مسکن 70درصدش بانکهابود. زدن توخط ساخت وساز واملاک ک باسودچندبرابری بفروشن جرقه اغاز گرانی هاازبانک زده شد.اگه مثل کشورای دیگه وام به راحتی میدادن بملت خیلیامشکلاتشون حل میشد.مثلا عموی من وام گرفت برای احداث کارخانه چنان سودکشیدن رووامشون ک شرکتم بفروشن جوابگوی بدهی به بانکهانیست. حتی دوبرابرقیمت شرکت شده وکلی شرکتهارابه ورشکستگی رسوندن باخرابکاریاشون به ینفرمیلیاردهاوام بدون ضامن میدن و.. وامابرای وام بملت هزارتامانع ایجادمیکنن
  • عل IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    0 0
    الان پسرم بیش از دو ماهه که ثبت نام کرده ولی خبری نیست بانک میگه بودجه نداریم بانک مرکزی هم پول نمیده واسه وام ازدواج
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    0 0
    مراجع ذی صلاح کجاست (هیچ مرجعی وجود ندارد) که شکایت کنیم الان دو ماه از تاریخ تکمیل پرونده ما میگذره ولی وام را ندادند چرا به مردم دروغ میگید اغتشاشات قطعا عامل بیرونی داره ولی قطعا هم زمینه های داخلی هم داره آن قدر در بانک من را اذیت کردند که با دوسال ونیم سابقه جبهه به زمین و زمان می خواستم فحش بدهم .
  • نسا IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    1 0
    بنده تمام مراحل ثبت نام را در بانک ملی به پایان رسانده ام حتی حدود یک ماه قبل هم به من پیام رسیده با این مضمون که وام شما به مبلغ درخواستی ازدواج توسط بانک ملی شعبه مرکزی سراب پرداخت گردید ولی متاسفانه هیچ مبلغی به حساب من واریز نشده است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس