کد خبر 1431860
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶

به گزارش مشرق، محمد ایمانی طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

کشور ما حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو دارد. طبیعی است که این جمعیت دانشجویی انواعی از مطالبات یا انتقادات را داشته باشد. اما اغلب این جمعیت چند میلیونی، در جریان اغتشاشات اخیر، کمترین همراهی با نقشه دشمن و مزدوران سیاسی آن نکردند.

جوانان دانشجو، میوه های آبگیری نیستند که گروهک ها و احزاب مافیایی، به چشم میوه آب لمبو به آنها بنگرند و بعد از این که شیره جان و حیثیت و آبرویشان را مکیدند، به مثابه تفاله به دور افکنند و سراغ نسل بعدی رفتند؛ نظیر کاری که سازمان منافقین، نهضتی ها، فدائیان خلق و بعدها مشارکتی ها و دیگران کردند.

اوایل مهرماه ۱۳۸۲، خانم «مریم- م» عضو هیئت رئیسه "شورای تهران دفتر تحکیم وحدت"، به دفتر روزنامه کیهان آمد و در حالی که با زحمت بغض خود را کنترل می کرد، از شکستن کمر جنبش دانشجویی زیر ارابه قدرت طلبی "افراطیون حزب مشارکت" خبر می داد.

او که خوش هم اصلاح طلب بود، پس از نشان دادن مدارک دانشجویی گفت چون در اردوی سالانه تحکیم در دانشگاه تربیت معلم، انتقادی سخن گفته، با اُردنگی اخراج شده است.

این خانم دانشجو، رنجنامه تلخی نوشت که آن روزها در کیهان منتشر شد؛ از جمله نوشته بود:

«سال هاست دفتر تحکیم و آرمان های جنبش دانشجویی، بازیچه عده ای فرصت طلب شده است. عده ای معلوم نیست از کجا و چگونه نامه به کوفی عنان (دبیر کل وقت سازمان ملل) را وارد این مجموعه کرده و به نام قاطبه دانشجویان ارسال می کنند.

هر کس هم به این موضوع اعتراض کند و نخواهد کورکورانه اطاعت کند، حذف می شود... آن نامه مورد اعتراض قرار گرفت چون نگاه به خارج داشت... استدلال بنده این بود که چرا هزینه تجمع برای آقای موسوی خوئینی [عضو فراکسیون مشارکت که بعدها از کشور گریخت و به آمریکا پناهنده شد] را باید دانشجویان بپردازند...

این هزینه ها جنبش دانشجویی را از نفس انداخته است. عده ای درون مجموعه، این تز را مطرح می کنند و به خود من گفتند که دانشجویان باید ارابه چرخ های اصلاحات را هل دهند، هرچند عده ای دیگر بر فراز آن، دست شادی تکان دهند.

تمام هزینه ها را به دوش جنبش دانشجویی تحمیل کرده اند به طوری که زیر چرخ های این ارابه له شده و آخرین نفس های خود را می کشد.»

برخی از همین مدعیان جنبش دانشجویی پس از شرکت در آشوب افکنی های زنجیره ای به آمریکا و اروپا پناهنده شدند و در VOA و BBC  و رادیو فردا (ارگان رسمی سازمان سیا) از هویت واقعی خود رونمایی کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    14 1
    سوای مشکلات اقتصادی و اجتماعی که نارضایتی ایحاد کرده و باید با عبرت و سریع رفع شود 1- دانشجو فقط با کارت دانشجویی وارد دانشگاه شود. 2- از دانشجوی اغتشاش گر و دنبال درگیری از هرگروه و دسته ای باشد تعهد کتبی گرفته شود. 3 تکرار = اخراج 4 - دانشجوی پسر اخراجی فورا" سربازی - دختر محروم از استخدام دولتی 5 - ممنوع الخروجی تا 10 سال 6 - جایگزینی دانشجوی اخراجی با نفرات بعدی کنکور
  • علی افصحی IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    8 0
    ازبین میلیون ها دانشجو، چند رجاله دانشجونما با بهره گیری از بوق های دشمن خارجی و اصلاح طلبان فاسد ثروت اندوز و قدرت طلب هیاهو راه انداخته و لات بازی کرده و رویای بی حیایی دانشجویی زمان پهلوی را دارند. بهترین شیوه برخورد ، دفاع جانانه بدنه دانشجویی انقلابی و درمرحله بعد برخورد انضباطی نهادهای دانشجویی بااین جریانان انگشت شمار دانشجونمای فاسد است.
  • سید IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    9 1
    دانشجوی دانشگاه های دولتی برتر کشور علاوه بر استعداد علمی و هوش یک لازمه دیگر هم باید داشته باشد و آن شأنیت خانوادگی و فرهنگی والا است که البته معدود افرادی فقط به جهت خرخوان بودن یا از راه تقلب در آزمون کنکور و بدون داشتن هوش لازم و وجهه و شأنیت فاخر خانوادگی، در میان سایر دانشجویان بُر می خورند و پس از مدت کوتاهی ظاهرسازی، بالاخره ماهیت اصلی خود را بروز می دهند!
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    7 0
    شامل داشنجوصرفانمیشود هرکسی خودش روبه دلارهای فاجعه ها وخلافکارهافروخت عابت قربانی مطامع همونها میشه
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    9 0
    آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا ؟؟؟؟؟ زیــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد ؛ باز هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
    • US ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
      0 3
      شرم آور هست
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    6 0
    آموزش و پرورش تنگه احد انقلاب ما می باشد که متاسفانه مانند جنگ احد آنرا رها نموده ایم.
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    6 0
    اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. .پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا ؛ باید اولین مساله امنیت ملی ما قرار بگیرد.
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    0 2
    دانشجوها میوه ی آبمیوه گیری کسی نیستند !
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    7 0
    به اینا میگن دانشجویان نوکر غرب. نوکر و کلفت غرب
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    4 0
    اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. .پرورش یافتن نوجوانان ما توسط اسب تروآ ی آمریکا ؛ باید اولین مساله امنیت ملی ما قرار بگیرد.
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    5 0
    آموزش و پرورش تنگه احد انقلاب ما می باشد که متاسفانه مانند جنگ احد آنرا رها نموده ایم.
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    7 0
    مگه الان چیه پزشکیان خاتمی روحانی مطهری جهانگیری اینا همشون هی دم میدن به اغتشاشات اون وقت عزیز کرده های خودشون کو فقط مردم بمیرن فرقی هم نمیکنه چه معترض چه پلیس ازاون ورهم هر ماه حقوق چند میلیونیشون از همین نظام میگیرن
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    2 0
    بله دانشجو نباید برده قدرتمندان باشد نباید گوش به فرمان دیگران باشد نب
  • US ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    8 0
    دانشگاه ها را از اراذل و اوباش چه اساتید چه دانشجویان، پاکسازی کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس