یا

برای سازنده هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه، این نوسازی را می توان ضروری در نظر گرفت. پس از یک کارزار تبلیغاتی موفق در آغاز عملیات ویژه در اوکراین، شهرت بیرق‌دار اکنون مثل قبل نیست.

سرویس جهان مشرق- در 30 اکتبر، شرکت‌های نظامی-صنعتی ترکیه بایکار و روکتسان توافقنامه‌ای را برای ادغام موشک‌های ضدهوایی سونگور(Sungur) در پهپادهای Bayraktar TB2 و Akıncı امضا کردند.[1]

آیا بیرقدار تجهیزشده به جنگ کامیکازه‌های روسی می‌رود؟

هالوک بایراکتار، مدیرعامل صنایع دفاعی بایکار، در مصاحبه مطبوعاتی خود گفت:

"تست‌ها در حال انجام است و به زودی پهپادها نه تنها در برابر پهپادهای دشمن، بلکه در مقابل هلیکوپترها نیز مقاومت خواهند کرد."[2]

آیا بیرقدار تجهیزشده به جنگ کامیکازه‌های روسی می‌رود؟
هالوک بایراکتار

برای سازنده هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه، این نوسازی را می توان ضروری در نظر گرفت. پس از یک کارزار تبلیغاتی موفق در آغاز عملیات ویژه در اوکراین، شهرت بایراکتارها(بیرق‌دار) اکنون مثل قبل نیست.

اکنون از پهپادهای تهاجمی فقط برای شناسایی و تعیین هدف استفاده می شود که برای وجهه‌ی پهپادهای تبلیغ شده توسط ترک‌ها، به عنوان «تعیین‌کننده مسیر جنگ» کافی نیست.

به دلیل تصویر نه چندان موفق کنونی از پهپادهای ترکیه‌ای در اوکراین، تقاضا برای محصولات ترکیه کاهش یافت و شرکت ترکیه مجبور شد کاری انجام دهد. ادغام جدیدترین موشک های سونگور ترکیه در مجتمع تسلیحاتی پهپاد را باید در همین راستا بررسی کرد.

آیا بیرقدار تجهیزشده به جنگ کامیکازه‌های روسی می‌رود؟

آیا بیرقدار تجهیزشده به جنگ کامیکازه‌های روسی می‌رود؟

کانال تلگرامی روسی تحلیل نظامی و ژئوپلیتیک « Рыбарь» در همین زمینه نگاهی اجمالی به این راهکار ترکیه‌ای برای مقابله با پهپادهای روسی داشت.

به نوشته این کانال، در نگاه اول، نسخه توسعه یافته بایراکتار با موشک های هوا به هوا مانند یک رهگیر کارراه‌انداز برای مبارزه با هواپیماهای بدون سرنشین روسی Geran-2، که البته اوکراین و متحدانش اصرار دارند آن‌ها را «ایرانی» معرفی کنند، به نظر می رسد. در واقع اما، چشم‌انداز آن‌قدرها هم مطلوب نیست:

بیرقدار رادار مستقل ندارند، بنابراین اپراتور باید به صورت دستی یک هدف هوایی را در همه بخش ها از طریق یک کانال تصویربرداری نوری یا حرارتی جستجو کند.

طبق منابع آشکار، سرعت کروز بایراکتار 130 کیلومتر در ساعت و حداکثر آن 220 کیلومتر در ساعت است. Gerani-2 به ترتیب حداقل و حداکثر 150 و 180 کیلومتر در ساعت سرعت دارد.

این امر استفاده از پهپاد ترکیه را به عنوان یک رهگیر دشوار می کند: با برد موشک سونگور 8 کیلومتر، پهپاد باید زمان داشته باشد تا به فاصله موثر نزدیک شود، که در شرایط سرعتی تقریبا مشابه با هدف، بسیار دشوار است.

و حتی اگر این پروژه با موفقیت اجرا شود، برای پوشش کامل فضای هوایی در طول پرتاب انبوه Geraniums، نه یک یا دو، بلکه یک دو دوجین دو بیرقدار نیاز است، که نیروهای مسلح اوکراین پس از از دست دادن تعداد زیادی از این پهپاد در ماه های گذشته، اکنون به راحتی نمی توان آن‌ها را جایگیزین کنند.

 

[1] https://mezha.media/en/2022/10/31/bayraktar-tb2-and-akinci-uavs-will-be-able-to-intercept-iranian-kamikaze-drones-and-other-aerial-targets/

[2] https://www.ukrinform.net/rubric-ato/3604191-bayraktar-maker-could-help-ukraine-counter-iranian-drones.html

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی RU ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    12 8
    زنده باد ایران قدرتمند. کور باد چشم وحوش ضد انقلاب و تجزیه طلب خصوصا پان ترک های مفلوک.
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
      0 0
      عزیز من ، این پهبادها که ایرانی نیستند . توشون هم از تجهیزات آمریکایی و ژاپنی پیشرفته استفاده شده . چه ربطی به ایران داره ؟
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    4 5
    آخی هنوز ترکیه لنگ بیرقدار هست؟ حالا ما آریایی ها رو بگو اف35 و سوخو و ایستگاه فضایی ساختیم عین خیالمون نیست. __ آذری آریایی است آذری ازبک نیست
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    0 0
    شاهد ۱۳۶ کلاهدار و بی کلاه
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    6 1
    پهپاد با سرعت کم در بهترین حالت باید در مسیر حرکت پهپاد مهاجم قرار گیرد تا بتواند شلیک موفق انجام دهد و فکر نکنم درصد موفقیت بالا حاصل شود . بنازم به کرار خودمان که سرعت و عملکرد بالا و پرتاب از روی سکو حامل موشک ضد پهپاد و مناسب عملیات ضربتی اسکرمبل است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس