کد خبر 1431705
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
شکایت ۱۷ نماینده از "فاطمی‌امین" درباره خودروسازی

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه استیضاح در صحن علنی مجلس: ما وارث مشکلات انبوه در وزارتخانه هستیم. خبرهای بسیار خوبی برای نمایندگان مردم دارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    4 0
    چرا کاااملا واردات رو آزاد نمی‌کنید بدون عوارض گمرکی تا خودرو سازان داخلی ادب بشن ...البته میدونم ارز از کشور خارج میشه ودر این شرایط وخیم بخ صلاح نیست ولی همیشه همین بوده دیگه بهترین راه والبته تنها راه ادب کردن تولیدات داخلی واردات خودروی با کیفیت خارجی هست
  • هادی IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    0 0
    سلام: بزرگوار یه تارا پلاس دنده اتومات دوباره باج بده، موضوع حله! تو که ماشاءالله راهش رو بلدی فدات شم.
  • شهنام IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    0 0
    رقابت آزاد و سازنده ، نسخه پیشرفت و توسعه اقتصادهای پویا و رو به پیشرفت بوده و در این راستا واردات بدون رانت خواری ، قصه بی غصه برای ملت خواهد بود .
  • ساس IR ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    0 0
    تجارت چه ربطی صنعت داخلی دارد. صنعت داخلی باید ایزوله باشد تا اقدامات فلج کننده از خارج و توسط مهره های بسیار باهوش درونگذاری شده به جایی نرسد. معادن هم در یک سازمان مواد خام و پایه عملیات شیمی فهرست شده و فقط موجودی خود را به همه بخش ها کشور عرضه کنند. صنعت یعنی رقابت یعنی جاسوسی یعنی اهرم فشار سیاسی و تغییر نقطه ثقل سیاسی و کنترل ذهن کارگران و مهندسان کشور.‌هماهنگی اطلاعاتی و لجستیکی با یک سازمان اسرار صنعتی بله اما مدیریت با وزارتخانه های جدا. البته دریوزگی سیستم کشور از کارخانجات فرانسه و آلمان تا چین وهند و روسیه برای وسایل نقلیه بخاطر عدم طراحی و مدیریت ماژولار و پازلی ماشینری کشور است. تصمیم سازی باید مخفیانه هدف گذاری مخفیانه و واسپاری تکه های پازل به کارگاهها و دانشگاهها هم مخفیانه انجام شود و اسمبل هم مخفیانه و فروش هم مخفیانه باشد. تا سطح هوشیاری و حفاظتی همه کارگران حفظ شود . برخی هزینه های بظاهر نامعقول همان ریسکی است که مخترع اولیه انجام داده و اکنون ببار نشسته. ما هم هزینه کارخانه خود را میدهیم هم هزینه طراحی هم رانت هم هزینه دلالی هم مالیات هم گمرک هم هزینه کارخانه های خارجی و هم هزینه اختلاس هم بی آبرویی فرار هم هزینه داگاههای لیزینگ هم هزینه نارضایتی هم هزینه کشتار جاده ای هم هزینه تعمیرات زودهنگام. زیباست نه . اصلا پیچیده نیست آنطور که امین میگوید داشتن یک سازمان طراحی و اختراع با ٦٠٠٠ هزار دانشمند و گروهبندی آنان و پرداخت کمی حقوق ماهیانه کار بسیار پیچیده ای نیست. فقط سرسپردگی به اربابان جهان مانع چنین کاریست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس