اولاف شولتز: تحریم‌های بیشتر علیه ایران را بررسی می‌کنیم

صدر اعظم آلمان با حمایت از اغتشاشگران از بررسی تحریم‌های بیشتر علیه ایران خبر داد.

به گزارش مشرق، دولت آلمان همسو با دولت آمریکا و دیگر متحدان این کشور  بار دیگر از بررسی تحریم‌های بیشتر بر ایران خبر داد.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» «اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان دوشنبه شب به وقت تهران با ادعای  سرکوب مردم  در ایران گفت، دولت آلمان درحال بررسی تحریم‌های بیشتر علیه تهران است.

وی از همبستگی برلین با اغتشاشگران خبر داد و گفت: « تحریم‌های اروپا با اهمیت هستند و ما در حال بررسی گام‌های بیشتر هستیم.»

اتحادیه اروپا، آمریکا، انگلیس و کانادا اخیرا تحریم‌هایی را به بهانه اغتشاشات اخیر در ایران علیه مقامات و نهادهای ایرانی اعمال کردند. در واکنش به این اقدامات ضد ایرانی، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه چهارم آبان در بیانیه‌ای از اعمال تحریم علیه برخی اشخاص و نهادها در حوزه اتحادیه اروپا خبر داد.

در این بیانیه آمده است: «وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر اساس مصوبات مراجع ذیربط و در چارچوب قواعد مرتبط وسازوکارهای تحریمی مربوطه و به عنوان عمل متقابل، نهادها و اشخاصی در حوزه اتحادیه اروپا را به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی، ترویج و تحریک به تروریسم و خشونت و نفرت پراکنی که موجب اغتشاش، خشونت، اقدامات تروریستی و نقض حقوق بشر علیه ملت ایران گردیده، تحت تحریم قرار می‌دهد.»

تحلیلگران بر این باورند که اغتشاشات که با تحریک عوامل خارجی است، می‌تواند آمریکا و غرب را به این نتیجه برساند که با استفاده از سلاح تحریم‌ها و افزایش فشار اقتصادی شکاف‌های میان جامعه و حاکمیت را گسترش دهد تا در نتیجه نظام در اثر فشارهای داخلی و بیرونی تن به تغییر رفتار در حوزه‌های مورد خواست طرف‌های خارجی دهد.

«علیرضا فقیهی‌راد» کارشناس مسائل بین‌الملل چند روز پیش در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در همین خصوص گفت: «هرگونه ناآرامی و آشوب در ایران منجر به ارسال پالس ضعف به بیرون خواهد شد و زمینه و مشروعیت برای تحریم و فشار بیشتر را مهیا می‌کند. برای نمونه در جریان فتنه ۸۸ بود که مقامات آمریکایی اغتشاشات درون ایران را فرصتی برای فشار بیشتر جهت تغییر رفتار جمهوری اسلامی قلمداد کردند و بی‌سابقه‌ترین تحریم‌های تاریخ را علیه ایران به بهانه‌های حقوق بشری وضع کردند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یک ایرانی IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    1 0
    اولاف خان،تضعیف ونابودی ایران رابگورخواهی برد،،حالا که دماغت حسابی سوخت ،تبریک بهت میگم!!@@.
  • حسن IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    0 2
    تا وقتی به معترضین میگین اغتشاشگر اونا تو کار مملکتمون دخالت میکنن
  • CA ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    0 0
    بستن مسیر انرژی اروپا به طور مرحله ای بررسی شود. کار بسیار ساده ای هست و روشهای زیادی وجود داره.
    • DE ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      0 0
      احتیاجی نیست خود لابی‌های آمریکا در حزب حاکم آلمان در حال منفجر کردن خطوط لوله گاز و انرژی خود هستند و لازم نیست ما زحمت بکشیم و رقص و خوشحالی یک ملت بر روی خرابه های خانه ی خود نمایان است و بیشتر خواهد شد.
  • رضا 27 IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    0 0
    الاغ شوت شکر خورده که تحریم های بیشتر رو بررسی کنه. فعلا مشکل مردم خودشو در زمستان حل کنه و چگونگی تهیه ذغال سنگ رو بررسی کنه تا بعد...
  • حسین IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    0 0
    باید هرگونه تحریم جدید رو با گسترش برنامه اتمی و موشکی جواب بدهیم ،از موشک با برد ۴۰۰۰ کیلومتر رونمایی کنید و نیروگاه اب سنگین اراک رو با طراحی قدیم راه اندازی کنید ،تضمین میدم غربی ها سینه خیز برای مذاکره بیان .
  • نوید IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    0 0
    این مردک از اسمش مشخصه هصیونیسته و یهودیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس