ادعای نشریه آلمانی درباره طرح ضد ایرانی برلین و ۸ کشور اروپایی به بهانه‌های حقوق بشری 

مجله اشپیگل آلمان روز شنبه بدون افشای منابع خود ادعا کرد که برلین و هشت کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا در حال برنامه ریزی برای گسترش تحریم‌ها علیه ایران هستند.

به گزارش مشرق، این نشریه آلمانی افزود که بر اساس طرح یادشده دارایی های افراد و موسسات تحریم شده مسدود و شرکت ها و شهروندان اتحادیه اروپا از مراوده مالی با آنان منع خواهند شد. این طرح قرار است در جلسه شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در ۱۴ نوامبر بررسی شود.
برخی رسانه‌های غربی ادعا می‌کنند نام ۳۱ شخصیت و نهاد ایرانی در این طرح قرار دارد.

دولت آلمان هیچ اظهارنظر فوری در این خصوص نداشته است. البته وزیر امور خارجه این کشور ۴ آبان‌ماه گذشته در ادامه رویکرد مداخله‌جویانه غرب در امور داخلی ایران و تلاش برای تنفس مصنوعی به اغتشاشگران، مسائل حقوق بشری را بهانه کرده و گفته بود: ما در حال آماده‌سازی تحریم‌های حقوق بشری بیشتری از سوی اتحادیه اروپا و بررسی فهرست اعضای خانواده افراد مسئول هستیم.
وی از بازنگری در روابط تهران و برلین سخن رانده و ادعا کرده بود که آلمان در حال تعلیق گفت‌وگوهای دوجانبه میان دو کشور است و «معدود ابزارهای باقی مانده در روابط تجاری و مالی را مورد بازنگری قرار می‌دهند. همچنین حضور موسسات فرهنگی فعال آلمان در ایران را کاهش خواهیم داد.»

اتحادیه اروپا و سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه اخیرا به بهانه مسائل حقوق بشری و ادعای بی‌اساس مشارکت ایران در جنگ اوکراین تحریم‌های جدیدی را وضع کرده اند که با پاسخ متقابل ایران روبرو شده است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان امروز در سخنانی پیرامون مسیر غیر سازنده، تکراری و شکست خورده اروپایی‌ها هشدار داد و تصریح کرد: برای ما مشخص هست که چند رهبر اروپا نگاه شکست خورده نسبت به تحولات دارند.

وی همچنین در توئیتی خاطر نشان کرد که طرف‌های اروپایی « با اشتباه محاسباتی، طی اقدامی غیرسازنده که مبتنی بر انبوهی از اطلاعاتِ غلط بود، دوباره به ابزار نخ‌نما و بی‌اثر تحریم علیه ایرانیان متوسل شدند. اغتشاش و تخریب اموال عمومی در هیچ‌جای جهان تحمل نمی‌شود و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 6
  • هادی IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    11 4
    این آلمان نازی باز رویای گذشته خورده به دماغش
  • DE ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    11 1
    از این خانم بربوک مسخره ی آلمانی ها و لابی آمریکا‌ از حزب سبز ها فاشیست تر وجود ندارد. یک نازی به تمام معنی و دقیقا سیاست هیتلر را اجرا میکند.
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    4 3
    تایید امیر عبدالهیان رو کجای دلمون بزاریم آخه؟آخه چرا گفت ما به روس ها پهباد دادیم.کی میخاست ثابت کنه ما دادیم.؟
    • سارا IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
      1 0
      مستندات زیادی وجود دارد که ما به روسیه پهپهاد دادیم اگر این مستندات رو شود بعدا مقامات ما به دروغ گویی متهم می شوند پس بهتره که همین الان بگن... ضمنا همه دنیا دارن به اوکراین سلاح می فرستن! حالا ما یک پهپاد دادیم اینقدر جارو و جنجال نداره که!
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
    7 1
    حقوق بشربه فسادکشاندن ان نیست
  • رسول FI ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    0 1
    متأسفانه سیاستمدارانی که هنوز بلد نیستند که چه موقع باید حرف بزنند و چه موقع باید ساکت باشند هیچ برای خود و آینده سیاسی خود مشگل درست میکنند برای دولت و کشورشان هم مشگل درست میکنند.
  • سید فروزان CH ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    5 0
    اتفاقا بستن موسسات فرهنگی المان ،فرانسه و انکلیس بسیار به نفع ایران است این موسسات مرکز جذب و تعلیم جاسوس ، اشاعه و تبلیغ فساد و مدیریت اغتشاشکران و رابط طیف سیاسیون غربکدا و سلبریتیها با سازمانهای اطلاعاتی غرب هستند،‌در اصل این کوتاهی از ایران بوده که احازه فعالیت به این موسسات را داده
  • US ۰۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    1 2
    اتفاقا برای آقایان و آقازاده ها خیلی دیر شده ، باید خیلی وقت پیش تحریم می شدند
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
    0 0
    آلمان فعلا با باج دادن سرگرمه اما نوبت خودشون میرسه میفهمیم دستور از کجا میاد بهتره بدانند آشوب درست کردن برای ایران دامنه اش خلیج فارس و آنطرفتر هم میگیرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس