کد خبر 1431459
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
دبیر: محکم پای برگزاری لیگ ایستاده ایم/ برنامه ریزی لیگ نباید به تیم های ملی ضربه بزند

رئیس فدراسیون کشتی گفت: سازمان لیگ با هماهنگی تیم ها و کادر فنی باید طوری برنامه ریزی کند که برنامه های فنی تیم های ملی کشتی نیز لطمه نخورد.

به گزارش مشرق، جلسه ی سازمان لیگ کشتی با نمایندگان تیم های حاضر در بیست و دومین دوره لیگ برتر کشتی فرنگی کشور جام یادگار امام (ره) صبح امروز با حضور علیرضا بیرانوند رئیس فدراسیون کشتی، حمید یاری رئیس و مسئولان سازمان لیگ، حسن رنگرز سرمربی، علی محمدی مدیر فنی تیم های ملی کشتی فرنگی و نمایندگان تیم های حاضر در لیگ صبح امروز (دوشنبه) در محل سالن کنفرانس خانه کشتی شهید ابراهیم هادی برگزار شد.

علیرضا دبیر در این جلسه گفت: صادقانه بگویم به مسئولان سازمان لیگ گفتم که بلافاصله پس از رقابت های جهانی، لیگ کشتی آزاد و فرنگی را همزمان شروع کنید اما مسئولان سازمان لیگ با حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی به این جمع بندی رسیدند که به دلیل برخی ملاحظات فنی از جمله در پیش بودن رقابت های امیدهای جهان  و جام جهانی این مسابقات با کمی تأخیر برگزار شد.

وی ادامه داد: نظر سرمربی تیم ملی برای ما ارزشمند است و چون رنگرز تازه مسئولیت این تیم را قبول کرده بود به دنبال شناخت خود از کشتی گیران بود و باید تعدادی از کشتی گیران را در این دو رقابت محک می زد تا عیار کار کشتی فرنگی دستش بیاید.

رئیس فدراسیون کشتی با قدردانی از حضور تیم ها در لیگ برتر کشتی گفت: تمام تلاش خود را کردم که لیگ برگزار شود، پس از برگزاری سه سال لیگ کشتی، قراردادها رشد چشمگیری داشت و اگر در قبل از آن نیز لیگ تعطیل نمی شد، رقم قراردادها بسیار بالاتر از این بود و به شما قول می دهم که اگر به همین صورت لیگ را ادامه دهیم، در سال های آینده رقم قراردادهای لیگ کشتی نیز میلیاردی شود.

وی ادامه داد: فدراسیون تمام تلاش خود را برای پای کار آوردن تیم ها کرده و توقع داریم که شما نیز کمک کنید و نگذارید که لیگ تعطیل شود به خصوص لیگ فرنگی چراکه امسال شاهد بودید که در رقابت های جهانی امسال، تنها 3 مدال در کشتی فرنگی  بدست آمد و به غیر از جوایزی که مصوب شده و به آن سه مدال آور داده می شود، سایر فرنگی‌کاران از لحاظ مادی دریافتی ندارند و اگر لیگ نباشد کشتی فرنگی آسیب می بیند.

بیشتر بخوانید:

تیم ملی کشتی آزاد عازم آمریکا می‌شود؟

دبیر تصریح کرد: البته سازمان لیگ با هماهنگی تیم ها و کادر فنی باید طوری برنامه ریزی کنند که برنامه های فنی تیم های ملی کشتی نیز لطمه نخورد، چراکه ما مسابقات مهمی را پیش رو داریم و کادر فنی نیز حق دارد کشتی گیران ملی و آینده دار را در اختیار داشته باشد.

وی افزود: محکم پای برگزاری لیگ و کسب مدال در کشتی فرنگی ایستاده ام و معتقدم که این رشته پتانسیل و ظرفیت آن را دارد که بتوانند مانند کشتی آزاد جایگاه خود را در لیگ و رقابت های جهانی بدست آورد.

دبیر با بیان اینکه برگزاری لیگ به پیشرفت کشتی فرنگی کمک می کند گفت: لیگ می تواند جای خوبی برای محک کشتی گیران جوان و شناسایی آن ها برای کادر فنی باشد.

رئیس فدارسیون کشتی تأکید کرد: حمایت از لیگ کشتی وظیفه فدراسیون است و در موضوع پخش زنده مسابقات نیز پیگیری های لازم را انجام می دهیم اما بحث فنی آن و برنامه ریزی با کادر فنی تیم ملی و سازمان لیگ است.

وی ادامه داد: سازمان لیگ باید برنامه ها را دقیق بدهد و برگزاری مسابقات را در ساعات و روزهایی بگذارد که با دیگر مسابقات تداخل نداشته باشد تا بتوانیم حداکثر پخش لیگ را داشته باشیم.

دبیر در پایان خاطرنشان کرد: اگر در لیگ حق تیم یا کشتی گیری خورده شد عمدی نیست و سهوی است و تیم ها نباید به خاطر این موضوعات کنار بکشند و باید پای کار بایستند تا لیگ کشتی فرنگی بالا بیاید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس