فیلم| پرواز پهپاد «سوخو- 70» روسیه به سوی خط مقدم خرسون

منابع خبری از ورود یک پهپاد پیشرفته روسیه به مناطق عملیاتی نبرد روسیه با اوکراین خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع خبری روز یکشنبه از پرواز پهپاد «سوخو-۷۰» روسیه ملقب به «شکارچی» خبر دادند.

به گزارش منبع خبری، پهپاد اس-۷۰ روسیه به خط مقدم خرسون می‌آید. سوخو اس-۷۰ اوخوتنیک که به شکارچی نیز معروف است، یک پهپاد ساخت روسیه با فناوری رادار گریزی است.این پهپاد مجهز به هوش مصنوعی است.

«نیکولای دولژنکوف» از طراحان ارشد نظامی روسیه گفت: «از دیدگاه ما، هوش مصنوعی توانایی برای تصمیم گیری در یک محیط به سرعت در حال تغییر بدون دخالت اپراتور است.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که وزارت دفاع روسیه به شرکت سازنده این پهپاد توصیه کرده که کارها را سرعت بخشد و از طراحی آزمایشی عبور کند. ارتش روسیه مایل است در طول جنگ با اوکراین به اهداف این کشور حمله کند.

سوخو-۷۰ اوخوتنیک حدود ۲۰ تن وزن دارد و طول بال آن ۶۵ فوت است.این پهپاد می‌تواند با سرعت ۴۲۱ مایل در ساعت حرکت کند. این پرنده بدون سرنشین قادر به حمل ۴۴۰۹ پوند مهمات است.

«سرگئی چمزوف» شرکت «روس‌تک» چندی قبل در مورد پهپاد سوخو-۷۰ گفت: «نمونه اولیه این پرنده  سال ۲۰۲۱ عرضه شد و ما تولید انبوه و تحویل آن را به وزارت دفاع روسیه در سال ۲۰۲۳ آغاز خواهیم کرد.»

یک وبگاه ویژه امور نظامی آمریکایی نیز اخیرا به بررسی پهپاد خاص ارتش روسیه پرداخت و نوشت، پهپاد «سوخو-۷۰» روسیه، ژنرال‌های نیروی هوایی آمریکا را گیج کرده است.

پرواز پهپاد «سوخو- ۷۰» روسیه به سوی خط مقدم خرسون +فیلم

انتظار می‌رود که سوخو-۷۰ با جنگنده رادارگریز «سوخو-۵۷» پرواز کند. این پهپاد حملات در عمق و ماموریت‌های بازبینی را انجام خواهد داد و به نیروی هوایی روسیه امکان می‌دهد یگان‌های رزم هوایی رادارگریز خود را چند برابر کند. حداکثر چهار فروند سوخو-۷۰ می‌تواند با سوخو-۵۷ پرواز کند.

شرکت سازنده هواپیمای نسل پنجم «سوخو-۵۷» نیز به تازگی اعلام کرده که این جنگنده را ارتقا داده است.شرکت هواپیمایی «یونایتد» بخشی از شرکت «روستک» روز سه شنبه اعلام کرد که جنگنده نسل پنجم سوخو-۵۷ ارتقا یافته روسیه اولین پرواز خود را در روزهای گذشته انجام داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    19 0
    ماهم باید بسازیم
    • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      8 1
      راهبرد ایران در تسلیحات که مبتنی بر هزینه پایین تر و کارایی بالاترست، بهترین راهبرد هست که جواب خودش رو در گذشته و هم اکنون در اکراین به خوبی پس داده است و همه کارشناسان دنیا رو به حیرت فرو برده که چطور پهپادی 10 تا 20 هزار دلاری به ظاهر ساده ایران، تمام یا اکثر سامانه های پدافندی اسم و رسم دار غربی رو دور زده! _ پس هر تسلیحات نظامی که گرون تر یا گنده تر باشه پس بهتره نتنها میتونه درست نباشه بلکه میتونه به نقطه ضعف طرف مقابل تبدیل بشه، بخصوص از جهت هزینه تولید و میزان زمان ساخت و تعدادشون!
    • IR ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      8 1
      ما خیلی وقت پیش ساختیم پهپاد شاهد ۱۷۱ در ابعاد یک به یک با آرکیو ۱۷۰ که برد بلندترین پهپادمون هست با برد ۴۴۰۰ کیلومتر
    • IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      5 0
      چی میخوای؟ پهبادی مونده که ما نساخته باشیم ؟ اگر منظورت پهباد بیست تنی بال مثلثی هستش، اونم چشم، زیاد نگران نباش... هرچند ما با پهباد غزه و پهباد های کوچیکتر به همراه سوخو ۲۲ همون کاری رو میکنیم که سوخو ۵۷ و آختونیک انجام میده، شلیک از جنگنده، هدایت با پهباد تا اصابت به هدف
    • علی IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      2 0
      زیاد بسیار زیاد
    • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      1 11
      روسیه ی فدرال چرا ایران فدرال نیست؟ ۸۰-۹۰ درصد ایرانی ها فارس افغانی نیستن
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      2 0
      آواکس اوجب واجبات هست آواکس آواکس آواکس
    • ح IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
      0 0
      مرتیکه مغول درست صحبت کن اولا دوما به ما چه روسبه فدراله؟ سوما شما دنبال فدرال نیستی شما دنبال تجزیه هستی. حالا هم برو جنایات چنگیز مغول رو ماله بکش وحشی ترین قوم تاریخ از اروپا تا چین مغول هارو وحشی میدونن بعدشم ناراضی هستی برگرد به بیابان گبی ما زودتر اینجا بودیم
  • US ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    1 12
    بیرقدار علیه پهپاد های ایرانی رجز خونده و گفته بیرقدار ۲ رو مجهز به موشک هوا به هوا خواهد کرد تا شاهد ۱۳۶ ایرانی رو بزند!
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    3 0
    "سوخو-۷۰ اوخوتنیک حدود ۲۰ تن وزن دارد و طول بال آن ۶۵ فوت است.این پهپاد می‌تواند با سرعت ۴۲۱ مایل در ساعت حرکت کند. این پرنده بدون سرنشین قادر به حمل ۴۴۰۹ پوند مهمات است." این یعنی هزینه تولید و نگهداریش از شاهد و بیرقدار خیلی بیشتره و ریسک استفاده ازش رو بالاتر میبره. پهپاد بالذات باید کوچک و ارزون باشه و در مقیاس انبوه تولید بشه. روسیه داره دقیقااشتباهی رو که آلمان تو جنگ جهانی دوم برای ساخت تانک های عظیم الجثه انجام داد، مرتکب میشه.
    • داود IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      0 5
      میشه بیرقدارو با شاطر مقایسه نکنی
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    3 2
    باید در مقابل ناتو، اتحادیه نظامی کشورهای مستقل شامل ایران، روسیه، چین، کره شمالی و ونزوئلا تشکیل شود. باید خیلی وقت پیش تشکیل میشد. وقتی غرب بی‌عقل می‌تواند، چرا عقلای جهان نتوانند؟!
  • رضا IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    1 2
    عمود پروازه و ما هنوز به اين تكنولوژى دسترسى نداريم ، جالبه با بيست تن وزن راحت بلند ميشه ، البته احتمالش هست روس ها كلك بزنند !
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    4 0
    البته تا زمانی که نیروهای ما با سلاحهای ارزان ولی کارآمد اشباع شد و دیگری کمبودی نداشتیم نیاز هست که این سلاحها یک به یک ارتقا یابد و مشخصات هزینه بیشتری خواهد داشت ولی اگر بومی سازی تاکید گردد با گذشت زمان هزینه کاهش خواهد یافت
  • محمد IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
    0 0
    پیشرفته ترین پهپادشون بمب سقوط آزاد می اندازه؟ خسته نباشه
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
    0 0
    20 تن وزن اونوقت همش 4400 پوند مهماتذحمل میکنه؟!! خخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس