بازگشت شماری از خانواده‌های داعشی از سوریه به استرالیا و فرانسه

فرانسه و استرالیا طی چند روز اخیر شماری از اتباع خود را که از بستگان داعش به شمار می‌روند، از اردوگاه‌های سوریه به کشور بازگرداندند.

به گزارش مشرق، استرالیا و فرانسه، از بازگرداندن  شماری از خانواده‌های داعشی که در اردوگاه‌های تحت کنترل کُردها در شمال شرق سوریه به سر می‌بردند، به این کشورها خبر دادند.

بر اساس این گزارش، استرالیا روز شنبه (۲۹ اکتبر)، ۴ زن و ۱۳ کودک از خانواده‌های داعش را که چندین سال را در اردوگاه‌های شمال شرق سوریه از جمله اردوگاه «الهول» سپری کرده‌اند را به کشورشان بازگرداند.

اردوگاه الهول بزرگ‌ترین اردوگاه زنان و کودکان و عناصر داعشی در سوریه و عراق به شمار می‌رود.

مقامات مسئول این کشور اعلام کردند که قرار است ۶۰ استرالیایی که هنوز در این اردوگاه‌ها به سر می‌برند، به کشورشان بازگردانده شوند.

از زمان اعلام شکست داعش در سوریه و عراق در مارس ۲۰۱۹، هزاران نفر از اعضای خانواده‌های این تروریست‌ها در اردوگاه‌های سوریه تحت بازداشت و مراقبت به سر می‌برند.

پنجشنبه پیش نیز، فرانسه از بازگشت ۴۰ کودک و ۱۵ زن تبعه این کشور از اردوگاه‌های سوریه خبر داد و وزارت خارجه فرانسه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این کودکان به موسسات مراقبت از کودکان ارجاع داده خواهند شد تا تحت مراقبت‌های پزشکی و اجتماعی قرار گیرند و زنان نیز به مقامات قضایی تحویل داده می‌شوند.

در این بیانیه آمده است: فرانسه از مقامات محلی (کردی) برای همکاری در این امر، تشکر می‌کند.

اردوگاه الهول، در ۱۵ کیلومتری مرزهای مشترک سوریه و عراق واقع شده و  بزرگترین اردوگاه عناصر داعش در عراق و سوریه محسوب می‌شود که تحت کنترل  نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) وابسته به آمریکا، قرار دارد. در درگیری‌های نیروهای کُرد وابسته به آمریکا برای بازپس‌گیری آخرین منطقه تحت کنترل داعش، هزاران نفر از اعضای داعش از صحنه این درگیری فرار کردند عناصر دستگیر شده داعش به مراکز بازداشت انتقال یافتند اما خانواده‌های آنها به الهول منتقل شدند.

 بسیاری از ناظران، پتانسیل موجود در این اردوگاه را برای احیای مجدد داعش مناسب توصیف می‌کنند. در اردوگاه الهول، نزدیک به ۷۰ هزار نفر زندگی می‌کنند که اغلب آنها کودک و زن هستند گفته می‌شود که نزدیک نیمی از آنها عراقی هستند. اداره این اردوگاه، طی گزارشی که اوایل مهرماه گذشته منتشر شد، تایید کرد که در این اردوگاه نزدیک به ۴۰ هزار زن و کودک داعشی از ۵۳ کشور جهان به سر می‌برند. کشورهای اروپایی با بازگشت این اتباع خود به دلیل خطراتی که برای امنیت این کشورها دارند، مخالفند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    4 0
    زندگی اینهاهم سیاستهای صهیونیستای اینستای حرامی پروربه بادفنادادوگرن هاسترالیایی ازکجامیدونست توسوریه پول برای ادمکشی میدن وبامبانی صهیونیستی داعش هم که اشنانبود
  • عمو IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    0 0
    و اینطور بود که داعش مورد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس