کد خبر 1430945
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۲

به گزارش مشرق، حساب کاربری "العهد الجدید" در توییتی فاش کرد که تحقیقات هیات مبارزه با فساد در عربستان از فساد مالی عبدالرحمن السدیس رییس اداره کل امور حرمین شریفین خبر داد و پس از چانه زنی و تهدید به برکناری اش، السدیس پذیرفت که از بخش عظیمی از ثروت خود چشم پوشی کند تا در منصب خود باقی بماند.

کاربران شبکه های اجتماعی بلافاصله با راه اندازی فراخوانی علیه السدیس، او را به سوء استفاده از منصبش و واگذاری امور حرمین به خویشاوندان خود و گرفتن رشوه از تاجران و شرکت ها متهم کردند.

به رغم آنکه ما از اتهام السدیس به فساد غافلگیر نشدیم و اطمینان داشتیم که این مرد تا مغز استخوان گرفتار فساد است؛ اما ما نیز قاطعانه می دانیم که السدیس ثروت هنگفت خود را فقط از طریق سوء استفاده از منصب خود جمع آوری نکرده است؛ بلکه این مرد دین خود را در مقابل دنیایش فروخت و دین را به ابزاری در راستای خدمت به بن سلمان ولیعهد عربستان تبدیل کرد.

آیا خطبه السدیس درخصوص اعلام عادی سازی میان امارات و رژیم اشغالگر تحت نظارت آمریکا بدون دریافت بها بوده است؟ این مرد برای کسب رضایت بن سلمان در دین داد و ستد می کند.

او در خطبه خود عادی سازی را تایید کرد و برای آن زمینه سازی کرد و از همزیستی با یهودیان سخن گفت. او به سیره رسول اکرم(ص) در برخورد با یهودیان مدینه استناد کرد؛ حال آنکه از یاد برد که یهودیان در عصر پیغمبر(ص) اشغالگر نبودند آنگونه که امروز فلسطین را اشغال کرده اند.

السدیس تجاوزگری امریکایی انگلیسی اسراییلی علیه یمن را یک تصمیم تاریخی و یک ضرورت شرعی و منفعت ملی و منطقه ای عنوان کرد. او حملات ائتلاف متجاوز علیه یمن تحت نام «عاصفه الحزم»(طوفان قاطعیت) را اقدامی تاریخی و برای یاری رساندن به مظلوم دانست! آیا تمام این مواضع از تریبون رسول اکرم(ص) بدون بها بوده است؟؟

آیا اظهاراتش درباره دونالد ترامپ رییس جمهور نژادپرست آمریکا مبنی بر آنکه جهان و انسانیت را به سمت امنیت و صلح و ثبات و رفاه هدایت می کند؛ بدون دریافت بهایی از ولی امرش بن سلمان بوده است؟؟

السدیس همچنین گفته بود که ملک سلمان و ولیعهدش محمد بن سلمان، شرکای ترامپ در خدمت به بشریت هستند!!

سخن آخر آنکه چه تفاوتی میان السدیس که برخی از او به عنوان «ریموت کنترل» در دست بن سلمان توصیف کرده اند، با عبدالعزیز الریس وجود دارد که می گوید «باید از حاکم اطاعت کنی؛ نباید علیه او شورش کنی و یا او را نصیحت کنی؛ حتی اگر هر روز زنا کند و شراب بنوشد. باید از او تبعیت کنی»!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    8 0
    ولی فک کنم دیگه حج نریم بهتره یا حداقل فقط واجب بریم نه عمره پول رو میدیم به کسانی که علیه خودمون دین امون استفاده میکنند و به جای فرهنگ اسلام کنسرت نیکی میناژ برگزار میکنند
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    4 0
    همش زیر سر بی پدر شهاب الدین زهری هست که به عنوان شیخ بنی امیه، حدیث جعل کرد برای شستن و باز کردن دستان عبدالملک مروان که یکی از وزراش، حجاج یوسف ثقفی قاتل بود....
  • amjad IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    7 6
    دیگ به دیگ میگه روت سیاه
    • ایرانی IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      3 0
      معلومه جیره بگیران مزدور آل سعود که سالهاست به کل عربها فحش میدن و اکثرشون میونه خوبی با دین و ایمان هم ندارن برای خوشامد دشمنان قسم خورده این آب و خاک و بخصوص صهیونیستهای قاتل و وهابیهای وحشی از هر فرصتی برای نیش و کنایه زدن به کشور خودشون و پوشوندن موفقیتیها و چند برابر نشون دادن مشکلاتی که باعث و بانی اصلیش شیطان بزرگه، یهو میشن طرفدار آل سقوط و مستقم و غیرمستقیم ازشون تعریف میکنن یا بحث رو به سمت خودیها میپیچونن.
  • هاشمی IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    6 14
    تحریف نکنید عربستان درسته دموکراسی نداره ولی در مبارزه با فساد از ما جلوتره و بی رحمانه برخورد میکنه
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      7 0
      یعنی حکام و شاهزادگان آل سعود ثروت شان در حد متوسط مردم کشورشان هست و یک زندگی متوسط آن هم فقط در داخل عربستان دارند!؟ درست متوجه شدیم؟!؟!؟!
  • سید IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    3 1
    نتایج اسلام اموی یا داعش می شود و القاعده یا روحانی درباری مانند سُدَیس و شیخ عرعور و عبدالعزیز آل شیخ یا حاکمانی مانند حکام سعودی و امارات و بحرین که با علمای درباریشان نان به قرض هم می دهند!!!!
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    6 5
    ال سعود کافرین به ظاهر مسلمان
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      2 6
      تو خودت چی هستی ؟! ها ؟؟؟ !!!
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    3 0
    ماجرای پیاز مکه و حدیث های آن هست
  • علی IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
    2 1
    اونکه میگه دیگه حج نرویم ایا وقتی یک ثروتمندی فاسد باشد شما از ثروتمند بودن یا پول متنفر میشوی اصلا دین به شخص ربط ندارد که با فاسد شدن یک شخص از دین بیزار شویم این که تو میگوی تفکر صهیونیستی هست
  • IR ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
    1 4
    وضعیت اقتصادی مردم عربستان بهتره یا ایران؟؟؟ آخه با چه رویی از عربستان انتقاد میکنین
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      3 1
      بی زحمت شما که اهل حساب وکتابی هستید جمعیت وثروتش را هم با ایران حساب وکتاب کن وهمچنین نوچه اسراییل بودنش را
    • ایرانی IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      3 0
      جناب استاد! معلومه که کشوری با یک سوم جمعیت ایران و دارا بودن بزرگترین منابع نفتی جهان و درآمد ناشی از سفر سالانه میلیونها زایر حرمین شریفین از طرفی و گاو 9 من شیرده بودن شیطان بزرگ از طرف دیگه ظاهراً وضعش از ما بهتر باشه اما ما برخلاف اونها به لطف الهی هم عزت و شرفمون رو حفظ کرده ایم و هم یکه و تنها پدر شیطان بزرگ و و اسراییل غاصب و آل سقوط و طرحهاشون رو در منطقه درآورده ایم. بماند که در زمینه هایی که شدیدترین تحریمها رو داشته ایم بهترین و بیشترین پیشرفتها رو داشته ایم که آل سقوط وهابی کثیف خوابشون رو هم نمیتونه ببینه. این بدبختهای سرسپرده غرب که در مقابل یمنیهای مظلوم تحت محاصره پاپتی چندساله مثل خر توی گل موندن اگه آمریکا و انگلیس یه روز رهاشون کنن نمیتونن جنگنده هاشون رو بلند کنند اما با با دست خالی به جایی از قدرت نظامی رسیدیم که گنده لات عالم یعنی شیطان بزرگ هم جرأت حمله به ایران عزیز رو نداره. خلاصه برای ما عزت و شرف و استقلال و آزادگی و توکل بر خداوند عالم اهمیت داره و برای اونها نوکری و مزدوری و تکیه به آمریکای جنایتکار و صهیونیسم بین الملل. همینکه که حکومت بدوی اونها و مملکت ثروتمندشون بین یه مشت شاهزاده دست به دست میشه و خبری از دموکراسی و انتخابات نیست و برخلاف ما از نظر حقوق بشری هرساله محکوم نمیشن، شاید نشونه ای برای عقلا و منصفین باشه. التماس تفکر!
    • دق کش شده IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۹
      0 2
      در جواب جناب ایرانی ما چندان هم قوی نیستیم شما ببین یارو یانکی از 9500کیلومتر اونورتر اومده التنف رو بسته ، ما هم کاری از دستمون برنمیاد یا شاید بعد از سردار سلیمانی دیگه جراتش رو نداریم یا شاید مدیر قابل در سپاه قدس برای حل این مسئله نداریم مشکل ما بی کفایتی کسانیکه که سفت مناصب رو چسبیدن اگه کسی نمی‌تواند ول کنه دیگری که تواناتره انجام بده این مشکلات تو مملکت و این ناارامی ها هم فقط دلیلش مدیران فاسد ناتوانه که محکم مناصب رو دودستی چسبیدن به هر حال ما درحال باخت هستیم در منطقه ، و باید خیلی سریع روش های جدید رو جایگزین کنیم و زمان با ارزش طلایی رو از دست ندیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس