کد خبر 1430648
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
کانادا ۴۱ فرد حقیقی و حقوقی روسیه را تحریم کرد

کانادا ۳۵ فرد حقیقی و ۶ شخص حقوقی دیگر از فدراسیون روسیه از جمله روسای شرکت گازپروم را روز جمعه در فهرست تحریم قرار داده است.

به گزارش مشرق ، خبرگزاری تاس جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا این مطلب را  در دیدار با اعضای جامعه کانادایی-اوکراینی در وینیپگ (مانیتوبا) اعلام کرد. 

وی گفت: امروز ۳۵ نفر دیگر از جمله رهبران با نفوذ شرکت دولتی انرژی گازپروم را به این لیست اضافه می کنیم و شش شرکت در بخش انرژی را تحریم می کنیم.

وی ادامه داد : ویکتور زوبکوف رئیس هیئت مدیره گازپروم، الکساندر نواک معاون نخست وزیر ، دنیس مانتوروف وزیر صنعت و تجارت ،  نیکلای شولگینوف وزیر انرژی ، سرگئی کوپریانوف نماینده رسمی گازپروم  از جمله افرادی هستند کهدر فهرست تحریم قرار گرفتند.

ترودو پیشتر در اول شهریور اعلام کرد که ۶۲ نهاد از جمله بخش دفاعی نزدیک و  همدست روسیه در حمله به اوکراین را در فهرست تحریم کانادا قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: «در میان شخصیت‌هایی که تحریم شده‌اند،‌مقام‌های عالی رتبه دولتی قرار دارند که شامل فرماندهان فدرال، مقام‌های منطقه‌ای، اعضای خانواده‌شان و مقام‌های ارشد بخش‌های دفاعی می‌شود».

ترودو همچنین از افزایش ۳ میلیون دلاری کمک‌های اقتصادی کانادا در حمایت از بخش‌های مختلف اوکراین از جمله نیروی پلیس و خدمات اورژانس خبر داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس