کد خبر 1430455
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
تایوان به چین پیشنهاد مذاکره داد

رئیس شورای سیاست گذاری تایوان در امور سرزمین اصلی چین، اعلام کرد حل و فصل اختلافات تنها از مسیر مذاکره بدون پیش شرط می گذرد.

به گزارش مشرق، تایوان از دولت چین خواست تا فشارهای نظامی خود علیه این منطقه را متوقف کند.

رئیس شورای سیاست گذاری تایوان در امور سرزمین اصلی چین روز جمعه اعلام کرد که چین باید تهدیدات نظامی خود علیه تایوان را متوقف و صلح و ثبات را در منطقه حفظ کند. این در حالی است که پکن، تایوان را بخش جدایی نشدنی از خاک خود می داند و از زمان سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان تنش های سیاسی و نظامی در منطقه افزایش یافته است.

«چیو تای سان» در جریان سخنرانی در یک مجمع در تایپه گفت: پکن باید تهدید به توسل به فشار نظامی را کنار بگذارد، زیرا این کار تنها به تعمیق شکاف میان دو طرف می انجامد و تنش ها را در منطقه بالا می برد.

این مقام تایوانی در ادامه پیشنهاد مذاکره با چین را پیش کشید و گفت: ما از سرزمین اصلی چین می‌خواهیم سلاح‌ها را کنار گذاشته و به حفظ صلح و ثبات کمک کند.

چیو افزود: کلید صلح در این است که طرزتفکر مربوط به حل مشکلات با توسل به زور را تغییر دهیم. پکن باید اختلافات خود با تایپه را از طریق گفت‌وگوی سازنده اما بدون پیش‌شرط حل و فصل کند.

چین، جزیره تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و همواره بر الحاق صلح‌آمیز این جزیره تاکید و در عین حال، اعلام کرده که در صورت لزوم از «قوه قهریه و زور» برای الحاق استفاده خواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس