جوشانده این گیاه بهترین دارو برای سرفه کودکان است

مهم‌ترین و اصلی‌ترین هدف درمان گیاه پامچال افزایش خلط آوری و درمان سرفه است.

به گزارش مشرق، یکی از بهترین گیاهان دارویی که در درمان سینوزیت و عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی کودکان تجویز می‌شود گیاه پامچال یا پریمولا(primula vulgaris) است. مهم‌ترین و اصلی‌ترین هدف درمان با این گیاه، افزایش خلط آوری و درمان سرفه است.

ریشه پامچال حاوی ساپونین‌ها، گلیکوزیدها و روغن فرار بوده و در مخلوط‌های چای، اغلب این دارو با رازیانه و آنیسون ترکیب می‌شود. این گیاه به دلیل وجود مشتقات اسید سالیسیک دارای خاصیت ضد التهابی نیز است.

جوشانده پامچال در درمان برونشیت‌های خشک کمک کننده است زیرا سبب تجزیه شدن (حل شدن) موکوس می‌شود.

تنتور پامچال را برای نوجوانان نیز می توان تجویز کرد و در این موارد ۱۰-۲۰ قطره از این تنتور برای چهار بار در روز باید مصرف شود.

منبع: بهداشت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
    3 4
    بهترین راه درمان سرفه دم کرده عنبرنسارا هست. دو عدد عنبرنسارا در یک تیکه پارچه تمییز (که بوی مواد شیمیایی و شوینده و عطر ندهد) بپیچید.در یک ظرف تمییز با یک لیوان و نیم آب بجوشانید. هر شش ساعت بصورت ولرم میل کنید. کاملا امتحان شده و جواب داده
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      1 2
      حالمون رو بهم زدی داشتیم صبحونه میخوردیم
    • مهدی IR ۰۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
      1 0
      من خیلی سرفه میکردم به طوری که شبها خواب نداشتم مادر بزرگم عنبر نسا با نبات جوشوند یک لیوان خوردم الان ده سال میگذره از این جریان سرفه هام بعد نیم ساعت قطع شد آب روی اتیشه خداوکیلی (البته به من نگفت عنبر نساست گفت دارو گیاهیه بخور خوب میشی و خوبم شدم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس