کد خبر 1430114
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
حمله تروریستی

یک فعال رسانه ای در تحلیل علت بروز حادثه تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ(ع)، محدود کردن علت این حمله صرفا به آشوب های اخیر کشور را، ظلمی به واقعیت بزرگتر پشت این حادثه دانست.

به گزارش مشرق، مهدی جهان تیغی فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود نوشت:

 تحلیل ساده انگارانه از عملیات تروریستی شاهچراغ و ربط دادن آن به چند نشانه آشکار این روزها، ظلمی به واقعیت بزرگتری است که در پشت صحنه برای ایران طراحی شده و کمترین اثر آن شفاف نشدن دست آمرین اصلی است

۱-به محیط داخلی ایران نگاه کنید، فعال کردن شکاف فرهنگی، اجتماعی، شکاف شیعه و سنی، شکاف قومیتی، شکاف نسلی، شکاف خانواده‌ها و ... از طریق هزاران نوشته، کلیپ، مصاحبه، عکس، کاریکاتور، صدها سلبریتی داخلی و خارجی، ده‌ها گروهک، سازماندهی ده‌ها هسته‌ آشوب‌ داخلی، تحریم و نهایتا تا این لحظه یک عملیات تروریستی در شاهچراغ و احتمالا چندین عملیات ناکام دیگر تنها در چند هفته اتفاق افتاده است. آیا همه اینها می تواند کار یک جریان و گروه به تنهایی باشد؟! قطعا نه و باید پشتیبان و هماهنگ کننده بزرگتری در حد یک دولت و یا چند دولت‌ وجود داشته باشد.

۲-بنابراین تا وقتی ایران اینترنشنال را جدای از بی‌بی‌سی فارسی و این دو را جدای از منافقین، گروه‌های تجزیه طلب کردی، بلوچی، ترکی و عربی و ... ببینیم. تا وقتی علی کریمی را جدای از حامد اسماعیلیون و این دو را جدای از امثال علی جوانمردی ببنیم. تا وقتی شعار زن زندگی آزادی را جدای از جوان، خشونت و فحش ببنیم. تا وقتی دانشگاه را جدای از خیابان ببنید. تا وقتی همه اینها را جدای از توافق و همکاری آمریکا و عربستان ببینم. تا وقتی اسراییل را محرک اصلی این دو کشور قلمداد نکنیم، هر تحلیلی درباره حوادثی مثل شیراز، تهران، زاهدان، سقز، اشنویه و... جزیی‌نگری و ساده سازی ماجرا خواهد بود. همه بی آنکه بدانند یا ندانند روی یک صفحه شطرنج از قبل چیده شده‌اند. دشمن بسترها و شکاف ها و برخی رویدادها را مستقیم خلق می‌کند و سپس عناصر خودجوش، پازل دشمن را داوطلبانه و خواسته یا ناخواسته تکمیل می‌کنند.

۳-اینک به حادثه شاهچراغ دوباره نگاهی بیاندازیم. در چهل روز گذشته با عملیات روانی سطح احساسات در همه اقشار، گروه‌های سنی و سلایق فرهنگی، اقلیت‌ها، مذاهب و حتی قومیت‌ها به اوج خود رسانده شده است. طبق برآورد همواره ناقص طرف خارجی و محاسبات مادی روی ورق، یک حادثه تروریستی بزرگ می‌تواند عقلانیت جامعه را تحت تاثیر قرار بدهد و جنگ مردم با مردم را ریل‌گذاری کند. در برخی شهرهای بلوچستان اکثریت اهل سنت بر اقلیت شیعه تحریک می‌کنند و در شهری مثل شیراز اکثریت شیعه را بر اقلیت اهل سنت می‌خواهند تحریک کنند.

۴-دشمن با هر تابلوی از تجزیه طلب تا داعشی و تکفیری و هر نام دیگری همواره عناصری مسلح در داخل آماده دارد. زمان استفاده از این عناصر را هم به فرصت مناسب اجتماعی، سیاسی و یا فرهنگی و مذهبی گره زده است تا عملیات تروریستی بیشترین اثر را بگذارد و به ظن خودشان به ضد خودش تبدیل نشود. کشوری که برخی نقاط آن چهل روز درگیر اغتشاشات هست‌ و یک جنگ بزرگ جهانی شناختی را در حال تجربه کردن هست، و کردستان و بلوچستانش آبستن تحریک گسترده عواطف و احساسات است، حرم یک امامزاده شیعه هدف مناسبی برای عملیات تروریستی خواهد بود و طراح پشت صحنه فرمان شلیک را صادر می‌کند و دستور او با چند واسطه مستقیم و غیر مستقیم اجرا می شود.

۵- دشمن از همه اینها یک هدف بزرگتر را نشانه گرفته است. از یک طرف از دل این حوادث به بخشی از جمعیت ایران می خواهد القا کند که با جمهوری اسلامی در تضاد فرهنگی و سیاسی قرار دارند و به بخشی دیگر از جمعیت نیز می خواهد القا کند که حاکمیت از خواسته‌های فرهنگی و سیاسی آنها نمی‌تواند دفاع و صیانت کند. هدف هر دو یکی است و آن ناامید کردن مردم از توانایی جمهوری اسلامی در اداره کشور، حل بحران ها، برقراری امنیت، عدم پاسخ معتبر به خواسته‌ها و نیازهای اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی مردم. در تمام این مدت نیز تلاش شد، مشروعیت و مقبولیت نهادهای مختلف از پزشک قانونی تا نیروی انتظامی به عنوان ابزار اعمال حاکمیت جمهوری اسلامی تخریب شود.

۶-آدرس داعش برای عملیات تروریستی در حرم شاهچراغ ناقص است.آدرس کامل حوادث این روزها را باید در تل آویو، واشنگتن و ریاض جستجو کرد. غلبه بر عناصر به ظاهر خودجوش ضدامنیتی و ضد فرهنگی تنها با هدف قرار دادن مراکز طراحی و عملیات در خارج از ایران اتفاق خواهد افتاد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 32
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    43 8
    احسنت
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
      25 26
      احسنت به چی؟! مسئول ایجاد این شکاف ها کی هست؟! آیا رسانه ها به تنهایی می توانند این را ایجاد کنند؟ وقتی بیکاری و تورم و مشکل مسکن هر روز شدیدتر میشه کی مسئوله؟شما وقتی منابع نفت و اب را از زیر پای خوزستان می بری در استان خودت هزینه می کنی انتظار داری مردم این ناحیه خوشحال بشن؟ ...
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
      18 15
      ۱۳،۳۷ چرت نگو منافق
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
      0 0
      تحلیل بسیار عالی بود اغتشاش و تروریست وجنگ رسانه ای سه ضلع مثل فتنه وآشوب فعلی هست که باید بساطش جمع شود
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
      1 2
      خطاب به ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵ چرت رو تو آینه برو ببین
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    49 4
    مرگ بر اسراییل
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
      14 2
      کاربلعمی های دین نژادی تکفیری ضدخداو فاسدجنایتکاروکرفرعون صهیونیسته
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
      7 11
      ادرسش تو قوه قضائیه ست. و البته وزیر ورزش هم می تونه راهنماییتون کنه. دیروز گفته علی کریمی فرزند ماست! قدمش رو چشممون. فعلا پانزده نفر رو داشته باشین تا آدرس بعدی.
  • US ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    23 5
    احسنت
  • NL ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    26 3
    لعنت خدا بر داعش و حامیانش
  • علی اقا IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    12 3
    تسلیت ایران! واقعا علی کریمی جدا از حامد اسماعیلیون نیست؟ ما هم تایید میکنیم. پس این همه نرمش با برخی سلیبریتی هایی که بر آتش نفاق میدمند چیست؟ ما مردم عاجزانه از نهادهای امنیتی که دلشان برای این آب و خاک میتپد میخواهیم که هرکسی در هرجایگاهی که بر طبل فتنه و نفاق میکوبند را به شدت متنبه و آگاه کنند چه آن شخص یک سلبریتی باشد یا یک مسوول یا یک امام جمعه. دیر بجنبید و نرم برخورد کنید ایران عزیزمان با بحران های بزرگی مواجه خواهد شد.
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    10 7
    این تحلیل خودش ناقص هست. چون علاوه بر موارد فوق الذکر باید به نقش اصلاح طلبان و محمد خاتمی و امثال وی هم اشاره میشد
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    31 8
    آدرس کامل حوادث این روزها را باید در تل آویو، واشنگتن و ریاض جستجو کرد.
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    8 3
    1- نقش ناکارامدی دولتمردان در به اینجا رساندن کشور چیست؟ 2- اگر کار عربستان و اسرائیل است چرا انتقام سخت گرفته نمی شود؟
  • علی افصحی IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    5 3
    باید ضمن هدف قرار دادن همه موجودیت استکبار به سردگی آمریکا و دولت های ذلیلی چون عربستان سقوطی ، از پیاده نظام دشمن غدار که همان طیف اجق وجق اصلاح طلبان از منافقین تا کمونیست های انگلیسی و تا لفاظانی چون خاتمی، محقق داماد جاسوس و... غافل نماند . این پیاده نظام هرزه دشمن است که جنایات شنیع دشمن را از ترور فرهنگی تاشخصیتی و نیز ترور افراد را عملیاتی می کنند. اصلاح طلبان به مانند آمریکا با داعش تعریف می شوند.
  • فرید IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    5 3
    سر مار رو باید کوبید! تا وقتی شهامت به درک واصل کردن ابو اره رو ندارید آش همین آشه، معدوم کردن این نجاست روانی معتاد برای الحوثی کار خیلی سختی نیست فقط تجهیزات کافی بهش برسونید ترسو ها!
  • مقدس IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    11 3
    هيچ طرح تروريستى در چنين مقياسى در هيچ كشورى در هيچ جاى دنيا بدون داشتن عوامل نفوذى و خائن وطن فروش و ايجاد زمينه قابل اجراء نيست در اين پازل بايستى بدنبال سرنخ در محافل برخى از خواص و عوامل بى ارزش نادان آنها مثل سلبريتى هاى مفت خور فاسد بود .
  • منتظر ظهور IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    4 3
    بسیار عالی و دقیق
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    6 1
    همه عزادار عزیزانمان هستیم اما تا وقتی که از کلمه دشمن به جای پذیرفتن اشتباهات دهه های اخیر در سیاستهای خرد و کلان بهانه بتراشیم به هیچ جا نمیرسیم! خیلی از فرهیختگان این روزها را هشدار دادند! گفتند طرف غربزده است! کار دشمن دشمنی است!
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    4 4
    چقدر تحلیل دریت وبجاست
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    9 3
    عده ای که ادعای روشنفکری دارن از دیشب خفه خون گرفتن !!!
  • ایرانی IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    7 2
    فقط یمن را تقویت کنید تا عربستان را فلج کند هیچ راهی دیگر ندارد
  • عاقل باشید IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    5 2
    خدا به ما رحم کنه ! معلوم نیست بعداز این حادثه ، دشمن چه توطئه ای رو میخواد پیاده کنه ؟ کدوم مردم رو علیه کدوم مردم بشوراند ؟ و به جان هم بیندازد ؟ دشمن منتظر واکنش ما است! تورو خدا مردم ! عاقلانه عمل کنید نه از روی احساس ! نویسنده محترم درست میگه ابعاد قضیه فراتر از یک حادثه تروریستی است !
  • یاسر IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    4 5
    شما اگر اون گسلها و شکافها را از بین میبردی اونوقت مجالی برای فعال سازی توسط دیگران نداشت
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    7 4
    بله باید سر افعی رو هدف گرفت عربستان رو بزنید کشتی ها و ناوهای آمریکا رو بزنید به روسیه کمک کنید با ناتو بهتر بجنگد اصلاح طلب ها رو در داخل ایران از تمامی مناصب و در راس قدرت کمار بزنید مملکت درست می شود. چون همین اصلاح طلب ها باعث و بلنی ورود نفوذی و کومله و داعش در ایران هستند اینها سالهاست تمام سوراخ سنبه های اصلی رو می دونند و به تروریست ها کمک می کنند
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    8 3
    انتقام موشکی سپاه پاسداران را خواستاریم. منطقه التنف که پایگاه نظامی تروریستی آمریکایی در آن قرار دارد و ادلب دو غده سرطانی داعش در سوریه باید شدیدا توسط موشک های بالستیک سپاه با خاک یکسان شوند.
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    4 3
    برای انتقام از داعش، داعشجوهایی که دانشگاه ها رو شلوغ کردن بکشین.
  • ابن الرضا IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    5 2
    درحوادث اخیر همه عوامل دشمن همداستان شده اند جنگ احزاب است وعمروبن عبدود به میدان آمده است وابوسفیان ومنافقین وملحدین همکار وی اند داعش سلطنت طلبان، سلفی های معاند، تجزیه طلبان عوامل موساد جنگ احزاب را تشکیل داده اند واین ساده دان آتش بیار آنند بی چاره خاتمی ها هم می پندارند اگر سکوت کنند فردا این ها به سراغ وی می آیند واورا به سلطنت می نشانند غافل از انکه نمی دانند دراین ماجرا دین هدف6 است وروحانین وبه هیچ کس رحم نمی کنند پمانند امریکا پس ازکودتای شیلی وکودتای 28 مرداد مگربه کسی رحم کرد.منافقین با کشتن 17000 نفر به کسی رحم کردنا تا به شما رحم کنند عبدالرحمن قاسملو تجزیه طلب درکردستان با کشتن 20000 نفر درمهاباد وسنندج وبوکان به کی رحم کرد.شما با سکوت خود آب به اسیاب دشمکن می ریزید وفردا نیز نزد دشمنان نیز ابروئی ندارید.انسان ساکت اخرس است و
  • مهدي IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    6 4
    ادرس تمام موارد فوق در داخل و بحران عميق ناكارامدي هست. بيخودي موارد رو به خاوج از كشور و سلبزيتي و رسانه ها و اينها حواله نديد بله اونها هم دخيل هستند اما ده درصد، ٩٠ درصد باقي مانده كه اتفاقا علاوه بر درصد خود، مولد ده درصد باقي هم هست همون بحران ناكارامدي هست
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
    0 1
    اصلاح طلبان سرمایه اسرائیل مروج خشونت و کشتار مردم هستند و نتیجه اش شده همین جنایتها. پیشنهاد میکنم این سران اصلاح طلبان مروجین خشونت را از کشور بیرون بریزند تا مردم روی آرامش را ببینند. مردم نیازی به بودن سرمایه های اسرائیل در کشور ندارند. نتانیاهو نخست وزیر پیشین رژیم غاصب صهیونیستی: "اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند"
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲
    0 0
    به جای آدرس بگوییم نشانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس