روسیه : جبهه النصره در صدد استفاده مواد شیمیایی علیه غیرنظامیان در سوریه است

مرکز روسی آشتی گروه‌های متخاصم در سوریه چهارشنبه شب نسبت به سناریوسازی گروهک تروریستی جبهه النصره علیه ارتش سوریه هشدار داده است.

به گزارش مشرق از المیادین، این مرکز روسی فاش کرد که جبهه النصره برای استفاده از مواد سمی علیه غیر نظامیان و اتهام به ارتش سوریه برنامه ریزی می‌کند.

سوریه بارها استفاده ارتش از سلاح شیمیایی را رد کرده است.

روسیه سال ۹۶ نیز با رد ادعای کشورهای غربی اعلام کرد که ادعای بکارگیری مهمات شیمیایی هاب-۲۵۰ ساخت شوروی سابق توسط ارتش سوریه در خان شیخون کذب محض است و حقیقت ندارد.

سازمان دیده بان حقوق بشر در آن زمان در گزارشی مدعی شد که ارتش سوریه در حمله شیمیایی به خان شیخون از مهمات هوایی شیمیایی ساخت شوروی از نوع هاب-۲۵۰ و پر شده از گاز سارین استفاده کرده است.

۱۵ فرودین ماه ۱۳۹۶ منابع وابسته به گروه‌های مسلح ضدسوری از وقوع حمله شیمیایی در شهر خان شیخون واقع در جنوب استان ادلب خبر دادند و بدون ارائه دلیل و مدرکی، سوریه را متهم به پرتاب بمب شیمیایی کردند.

رسانه ها به استناد منابع خبری ضددولتی سوریه، شمار قربانیان حادثه شیمیایی خان شیخون را ۱۰۰ کشته و ۴۰۰ زخمی اعلام کردند.

دمشق نیز با رد این ادعا، ضمن اشاره به نابودی تمامی جنگ افزارهای شیمیایی خود بنا به تائید کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی، این اقدام را دسیسه جویی برای انجام حمله خارجی به سوریه خواند و همراه روسیه و ایران خواستار انجام کارشناسی دقیق و بی طرفانه شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    0 0
    ای کاش یک مرکز سوری برای آشتی گروه‌های متخاصم در روسیه تشکیل می شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس