زلنسکی: اوکراین و رژیم صهیونیستی اشتراک اطلاعات دارند

رئیس‌جمهور اوکراین که پیش از این منتقد سیاست دولت رژیم صهیونیستی به دلیل عدم حمایت تسلیحاتی از کی یف بود به یکباره مواضع خود را تغییر داد و اعلام کرد که اوکراین و رژیم صهیونیستی اشتراک اطلاعات دارند.

به گزارش مشرق از خبرگزاری فرانسه، زلنسکی چهارشنبه شب گفت که پس از تبادل اطلاعات میان دو دولت کی یف و تل آویو درباره استفاده ادعایی روسیه از صدها هواپیمای بدون سرنشین ایرانی، «روند مثبت» در روابط کی یف با اسرائیل مشاهده می شود.

زلنسکی به خبرنگاران در کی یف گفت: ما در آغاز همکاری هستیم، این یک روند مثبت در روابط با اسرائیل است.

اظهارات زلنسکی دو روز پس از انتقاد وی از بی‌طرفی اسرائیل در جنگ اوکراین است. وی اعلام داشت که تصمیم رهبران اسرائیل برای حمایت نکردن از کی یف، مشارکت نظامی روسیه با ایران را تشویق کرده است.

اما زلنسکی روز چهارشنبه در  کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "اومارو سیسوکو امبالو " همتای خود از گینه بیسائو اظهار داشت که اوکراین و اسرائیل اکنون اطلاعات کلیدی را به اشتراک می گذارند.

وی ادعا کرد: داده‌های اطلاعاتی که اکنون در حال بحث است، بار دیگر آنچه را که اطلاعات ما در مورد پهپادها ایرانی از آن آگاه بود را تأیید می‌کند.

ادعای استفاده از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین در حالی مطرح می شود که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه  در دیدار با اعضای سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا)،گفت : پنجشنبه گذشته در تماس تلفنی با آقای بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به وی گفتم که آمادگی داریم تیمی از نظامیان و متخصصان ایرانی و اوکراینی نشست مشترکی داشته باشند و نیز آمادگی داریم از طرف اوکراین هر گونه مدرکی که دارند ارائه کنند و اگر در این نشست برای ما مشخص شود که روسیه از پهپاد ایرانی استفاده کرده، ما بی تفاوت نخواهیم بود.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه آماده بررسی ادعای فروش پهپاد در جلسه مشترک با اوکراین هستیم، گفت: ما هیچ سلاح و پهپادی برای به کارگیری در جنگ با اوکراین به روسیه نداده و نخواهیم داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    0 0
    نوکر صهینیست بین الملل
    • CA ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
      0 0
      دموکراسی که ختم به انتخاب یک بازیگر مشکوک برای سمت رییس جمهوری شد.
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    0 0
    با جنگی که روسیه راه انداخت ،حضور مستقیم آمریکا در پشتیبانی از اسراییل قطعی و تثبیت شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس