جان کربی

جان کربی بار دیگر با اذعان بر اینکه آمریکا بر آشوب ها در ایران متمرکز است نه مذاکرات، گفت که در حال حاضر به دنبال برگزاری دور جدیدی از مذاکرات با ایران درباره توافق هسته ای نیستیم.

به گزارش مشرق، جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا عصر چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود: ما نه دنبال دور جدیدی از مذاکرات هسته‌ای هستیم نه چنین درخواستی دادیم.

این مقام ارشد دولت بایدن در تداوم حمایت های آمریکا از ناآرامی ها و آشوب ها در ایران اذعان کرد: در حال حاضر بر مذاکرات هسته‌ای متمرکز نیستیم.

وی در عین حال مدعی شد اولویت کنونی ما پاسخگو کردن ایران نسبت به سرکوب معترضان بی گناه است.

کربی درباره دیدار جو بایدن رئیس جمهور  آمریکا با اسحاق هرتسوگ رئیس رژیم صهیونیستی که در واشنگتن بسر می برد، گفت که بایدن به همتای اسرائیلی خود اطمینان داد که دولت او متعهد به عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.

وی در تداوم ادعاهای ضد ایرانی اش افزود که بایدن با همتای اسرائیلی خود درباره تهدیدات ایران و عوامل آن گفت و گو کرد.

این مقام کاخ سفید ادامه داد که رئیس جمهور آمریکا همچنین در دیدار با همتای اسرائیلی خود بر راه حل دو کشوری  برای تحقق صلح پایدار تاکید کرد.

کربی در تداوم کارزار رسانه ای غرب علیه ایران، با تکرار ادعای استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین مدعی شد ارائه پهپادهای ایرانی به روسیه نقض قطعنامه شورای امنیت است.

این مقام ارشد آمریکایی در تداوم ادعاهای ضد ایرانی مدعی شد که نیروهای ایرانی در کریمه حضور دارند تا به روسیه کمک کنند.

ادعای کاخ سفید مبنی بر توصیه روسیه به ایران درباره ناآرامی ها

سخنگوی کاخ سفید نیز که همراه جان کربی عصر چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران حضور داشت، ادعا کرد نگران این هستیم که مسکو با تکیه بر تجربه گسترده ای که در سرکوب تظاهرات دارد، به ایران برای مدیریت اعتراضات توصیه کند از بهترین شیوه بهره بگیرد.

کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید مدعی شد: شواهدی رویت کردیم مبنی بر اینکه روسیه شاید در حال در نظر گرفتن امکان آموزش نیروهای ایرانی برای سرکوب معترضان است.

 وزارت خزانه داری آمریکا در تداوم رویکردها و سیاست های دوگانه دیپلماسی و تهدید واشنگتن و در حمایت از ناآرامی ها در ایران، تحریم های جدیدی را اعمال کرد.

وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا، روز چهارشنبه به وقت محلی تحریم هایی جدیدی را علیه برخی از مقام ها و نهادهای ایرانی به بهانه مشارکت در سرکوب اعتراض ها و قطع دسترسی ایرانیان به اینترنت، اعمال کرد.

دفتر کنترل دارایی های وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای ادعا کرد کرد تحریم های جدید، تعهد ایالات متحده به حمایت از مردم ایران و حق آنان برای تبادل آزادانه اطلاعات را نشان می دهد.

در  اقدام مشترک میان وزارت امور خارجه و خزانه‌داری آمریکا همزمان با چهلمین روز درگذشت مهسا امینی دختر ۲۲ ساله ایرانی، دولت بایدن ۱۳ افراد و سه نهاد ایرانی را به بهانه حمایت از مردم ایران و در تداوم حمایت از آشوب ها تحریم کرده است.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری (اوفک) ۱۴ مهرماه در تداوم دخالت در امور داخلی ایران نام هفت مقام ارشد جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار داد و گفت که این افراد به دلیل نقش داشتن در سرکوب اعتراض‌ها و قطع دسترسی ایرانیان به اینترنت تحریم شده‌اند.

وزارت خزانه داری آمریکا ٣١ شهریور نیز پلیس امنیت اخلاقی و چند مقام دیگر ایرانی را به بهانه دخالت در امور داخلی ایران در پی درگذشت دختر جوان ۲۲ ساله ایرانی به نام "مهسا (ژینا) امینی" تحریم کرده بود.

دولتمردان آمریکایی که سالها است تحت لوای دفاع از دموکراسی و حقوق بشر در همه امور کشورهای غیرهمسو با خود مداخله می‌کنند، چشمان خود را بر روی موارد متعدد جنایت و نقض حقوق بشر متحدان و همپیمانان بسته‌اند.

آنها با داعیه دفاع از حقوق ایرانیان به ویژه زنان؛ سوار بر موج احساسات جوانان ایرانی شده‌اند تا شاید از یک موضوع داخلی راهی برای تحقق اهداف پنهان خود بیابند.

رئیس جمهور دموکرات آمریکا که این روزها پایگاه سیاسی و محبوبیت خود و حزب متبوعش در آستانه انتخابات میاندوره‌ای کنگره در پایین ترین حد ممکن در برابر حزب رقیب جمهوریخواه قرار دارد، همزمان با ارسال پیام و دست و پا زدن برای مذاکره مستقیم با جمهوری اسلامی ایران، نه تنها تحریم‌های جدید حقوق بشری را اعمال کرده بلکه با ادعای تسهیل ابزارهای مدرن دسترسی بیشتر ایرانیان به جریان آزاد اطلاعات؛ در پی تحقق بخشیدن به همان اهدافی است که واشنگتن بیش از چهار دهه است، همه راه‌های سنتی را در این زمینه آزموده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ۱۱ مهرماه با بهره برداری از ناآرامی‌ها در ایران، با صدور بیانیه رسمی و اظهار نظر درباره امور داخلی کشورمان گام در همان راهی نهاد که باراک اوباما رئیس جمهور اسبق دموکرات آمریکا در حوادث سال ۱۳۸۸ نهاده بود.

رئیس جمهور دموکرات آمریکا با ادعای ابراز نگرانی از گزارش‌های تشدید سرکوب خشونت آمیز معترضان در ایران ادعا کرد: ایالات متحده دسترسی ایرانیان به اینترنت را از طریق دسترسی بیشتر به سرویس‌های ایمن و خارجی تسهیل خواهد کرد.

وی همچنین گفت که ایالات متحده مقام‌ها و نهادهای ایرانی، مانند پلیس امنیت اخلاقی را که به ادعای او مسئول اعمال خشونت و سرکوب جامعه مدنی هستند، پاسخگو می‌داند و  هزینه‌های بیشتری را برای عاملان خشونت علیه معترضان مسالمت‌آمیز اعمال خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در اظهارنظرهای بعدی خود با حمایت از برهم زنندگان نظم عمومی پیش از این مدعی شد: شما نمی‌توانید جز احترام زیاد برای مردمی که در خیابان‌ها راهپیمایی می‌کنند، قائل شوید.

بایدن همچنین ادعا کرد: باید اعتراف کنم از شجاعت مردم و زنانی که به خیابان‌ها آمده‌اند، شگفت‌ زده شده ام.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمد IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    5 2
    من یک عمر بغض در گلوم گیر کرده که چرا کشور ما اینقدر در برابر این پستی های غرب وحتی اسراییل وبیشتر از همه آل کثیف سعود دست بسته است واقعا حکومت ایران یکبار توان نداره لااقل یه جوابی به آل سعود بده؟تا کی ما فقط باید دفاع کنیم اون هم در برابر آل سعود که به راحتی داخل کشور تروریست واغتشاش گر میفرسته وشبکه راه می اندازه بدون هیچ برخوردی .خدایا غم باد گرفتیم از دست بسته بودن وفقط کشته شدن ملت مظلوم ایران
    • ناشناس IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
      1 0
      ایشون راست می گوید. بسه سکوت می خواهید بشینید مملکت به باد برود؟
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    0 0
    منتظر پیروزی آشوب هاست
  • IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    0 0
    عجب صبری خدا دارد ! اگر من جای او بودم ، همان یک لحظه ی اول ، که اول ظلم را می دیدم از مخلوق بی وجدان ، جهان را با همه زیبایی و زشتی ، به روی یکدگر ، ویرانه می کردم !
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    3 2
    ما هم تمرکزمون روی اغتشات در آمریکاست،نه روی مزاکرات!هدف ما سرنگونی نظام فاسد وجهانخوار آمریکاست،نظام آمریکا اگر از بین بره جهان نفس تازه میکشه.آمریکا هرگونه برخورد نامناسبی با جمهوری اسلامی داشته باشد و یا در نظر دارد ما به طور سخت تر و شکننده تر با آمریکا خواهیم داشت.حکومت آمریکا سست ترین حکومت هاست.
  • ..... IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    1 1
    اشغال.اگر دلش میسوزه تحریم‌ها رو برداره کثافت
  • IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    5 2
    این حرام زاده عامل اصلی به شهادت رسانند حاج قاسم سلیمانی است.تک تک شما رو به جهنم خواهیم فرستاد،ما این را در عمل ثابت خواهیم کرد ،ان شاالله.
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    4 2
    حکومت آمریکا نفس های آخرش رو میکشه .
  • IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    3 3
    زمستان سرد ،در پیش است آمریکا،آمریکا به ۵۰ کشور تبدیل خواهد شد ان شاالله ،فروپاشی آمریکا نزدیک است،بحق الحسین شهید کربلا.
  • منصور IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    2 0
    با این شرائطی که پیش اومده بهتر نیست که با آمریکا مقابله به مثل کنیم،اگه کاره ای بودم شرکتهای نفتی عربستان،امارات،کویت رو منهدم میکردم
  • IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    0 0
    عجب صبری خدا دارد ! اگر من جای او بودم ، همان یک لحظه ی اول ، که اول ظلم را می دیدم از مخلوق بی وجدان ، جهان را با همه زیبایی و زشتی ، به روی یکدگر ، ویرانه می کردم !
  • IR ۰۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    1 1
    آشوب های زیر نیم درصدی که با خشونت بالا میخوان بگن خیلی زیادن؟
  • عبدالله IR ۰۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    0 1
    الحق مسئولین دولت آمریکا هم فاسدند هم احمق.
  • مجید IR ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    1 1
    آمریکا عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.
  • Mohammad IR ۰۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    0 1
    همین تمرکز شما را بیچاره خواهد کرد .
  • US ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    0 0
    پیاده نظامتون خوب دارن کار میکنن چقدررجمهوری اسلامی خرج کرده اینها به یه جایی برسن بعد اومدن علیه جمهوری اسلامی وبه نفع دشمن جمهوری اسلامی کار میکنن غیر اینه نصف مسئولین هم پیاده نظام آمریکا هستن که هزینه کرد برا پیاده نظام آمریکا براشون مسئله ای نیست
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    1 0
    این یعنی آمریکا هم دل به اهمال و مماشات قوه‌ قضائیه و... با تروریست ها و یاریگران تروریست ها بسته است .
  • ali IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    1 0
    بله -حالا کلاس بگذارید که اونو پشت در نگه داشتید! یه بار - دو بار نگه داشتی خوب شد ولی پس از ان زیاده روی بود باید می گفتید حالا بفرمایید این رو در رو چه دارید!(اگر چه نباید انتظار داشت حاتم بخشی کنند اما قطعا نتیجه با امروز متفاوت بود)
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    1 1
    پس چرا وزیر خارجه ایران جناب امیرعبدالهیان درحال التماس وگریه برای مذاکره هستش؟
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    1 0
    بلاخره اعتراضات یا آشوب ها؟
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    1 0
    پاسخ ترکیبی باید بدهیم: ۱. پیشرفت هسته ای به نقطه نهایی و غیرقابل بازگشت. ۲. خروج فوری از ان پی تی بعنوان امتیاز اصلی برجامی غرب از ایران، چون تعهد‌ ایران به ان پی تی برای غرب کافیست و غرب دیگر نیازی به مذاکره و دادن امتیاز به ایران و رفع تحریمها ندارند. ۳. تحریم نقطه زن اشخاص و موسسات و بانک‌ها و شرکت‌های نفتی و غیر نفتی غربی و غیرغربی تحریمگر. ۴. پیشرفت همه جانبه سایر حوزه های علمی اقتصادی با همکاری کشورهای هم‌پیمان عضو شانگهای و.. ۵. جهاد در کاهش هزینه تولید و خودکفایی کالاهای اساسی و ...
  • SE ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    2 0
    رهایی از بند برجام و محدودیتها و صدماتش از برکات خون شهدای هسته ای است چرا که خدواند رزاقشان اراده فرموده است که خونشان به هدر نرفته باشد
  • DE ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    3 0
    جان کربی بار دیگر با اذعان بر اینکه آمریکا بر آشوب ها در ایران متمرکز است نه مذاکرات، گفت که در حال حاضر به دنبال برگزاری دور جدیدی از مذاکرات با ایران درباره توافق هسته ای نیستیم و در حال حاضر بر مذاکرات هسته‌ای متمرکز نیستیم.// اتفاقا ایران هم برخلاف دولت دستهء کلید که تمام حیثیت وآبرو و نیرو تخم مرغ و اراده و آینده و حیات و ممات و وجود خود و اتینا متینا و موروثی ها و فسیل شده ها و آبگوشت بزباشیانی های خود را به دُم گرازی وحشی مانند امریکا گره زده بود و سقوط و سقط کرد ,اصلا گره نزد و معطل شما راهزنها و اراذل و اوباش کراواتی نشده و برنامه ریزی برای افول شما وحشی ها و یک مشت دلقک سوسول و فوفول شما شدیدا در دستورکار است دولت بخش ناچیزی از نیروی خود را ونه امید خود را به مشغولیت با شما وحشی ها و بربرهای کراواتی گذاشت و توپ را انداخت داخل زمینتان .ایران و گروه شانگهای که بیش از 40 درصد دادوستد دنیا را دارند با چند غول نفت و گازی و چندین میلیارد جمعیت ضد شما جانیان بالقوه و بالفعل به پا خواسته اند. بزودی جهان سومی خواهید شد افولیان و جهان سوم مانند چند هزار سال قبل تا حدود 600 پیش باز آقا و الگوی شما وحشی های بی تمدن گاوچران خواهد شد. بزودی باز از ما خواهید آموخت
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    1 0
    آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چرا ؟؟؟؟؟ زیرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد ؛ باز هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
    • ایران قوی IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
      1 0
      این امریکایی ها همیشه بدنبال بهونه ای میگردن که ایران و ۱ سرنگون کنند و ۲اگه نشد اهداف ایران و عوض کنند حالا توی همه این قضایا همین هدف و دنبال میکنند ! و حالا دل بستن به این اغتشاشات
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    3 0
    این قدر تمرکز کنید تا تمرکزدانتان درد بگیرد
  • علی افصحی IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    2 0
    چه بهتر. بدون مزاحمت آلت دستان آمریکا در اژانس ، دانشمندان هسته ای ما طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی تحقیق و توسعه توان هسته ای ایران اسلامی را با سرعتی مضاعف به پیش می برند. آمریکا و غرب وحشی هم متمرکز بر آشوب ها باشند! این که امام سجاد فرمود «الحمد لله الذی جعل اعدائنا من الحمقا خدا را شکر که دشمنان مارا یک مشت احمق قرار داده» نمونه عینی اش آمریکا و اصلاح طلبان فاسدند.
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    3 0
    سلبریتی ها و مسئولان ما هم روی بچه هاشون تو خارج از کشور تمرکز کردن که مبادا کم و کاستی داشته باشن
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
      1 0
      سلبریتهیا که باتابعیت پلیس همان کشوربعدازباهشون برخوردمیشه درباره ی ولدالزناهای کاخ صهیونیست زده ی سفیدهم داریم براتون تابیشتربسوزین
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    6 0
    نصر من الله و فتح قریب انشالله به زودی تمرکز دنیا بر می گرده روی اخبار نابودی اسرائیل و آمریکا و منافقین جنایتکار و خدا مکرشون رو به خودتون بر می گردونه
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    0 0
    شیطان بزرگ آب در هاون می کوبد. احمق های فاسد فاضلاب بیش از چهار دهه است که به چند مزدور داخلی دل خوش کرده اند . از بس حیوان هستن و درک ضعیفی دارند هنوز ملت اسلامی ایران را نشناخته اند . این مزدوران شما چنان تنبیه و مجازات میشن که هیچوقت روی چند مزدور سرمایه گذاری نکنید.
  • FR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    0 1
    توصیه من به برادران و خواهران ایرانی که دفعه بعد اوباش ناقص العقل اختشاش طلب و اصلاح طلب که شیشه شکنی و هنجار شکنی و شعار میدهند ، این را به انها بگویید : ما آریائی هستیم ، دختر سبزه نمیپرستیم ! اگر بد است شعار ندهند بروند انجا که در ازادی همجنس بازی 🌈 میتوانند بکنند
  • ح ر IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    1 0
    گور بالای امریکا ما باید فرجام را ول کنیم بریم دنبال توسعه هسته ای و ساخت بمب اتم بعد بزنیم تو دهانشاان.
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    1 0
    فعالیت هسته ای رو بالا ببرید اگ نمیخان مذاکره کنن
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    1 0
    یانکی های عوضی شرتا ن را از سرمنطقه ما کم کنید
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    0 0
    شما که جنایتکارید اما لعنت خدا بر غربگدایانی که به شما اعتماد دارند و اعتماد کردند که چندین سال کشور را به عقب بردند و عقب ماندگی آن باعث وضعیت امروز شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس