تحلیل وقایع اخیر کشور از زبان رئیس سابق اطلاعات سپاه پاسداران

حسین طائب گفت: دشمن در این مقطع تلاش کرد همه توان خود را به میدان آورده و فتنه جدید ایجاد کرد زیرا دو روند در حال شکل گیری در یک مقطع حساس است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین حسین طائب امروز چهارم آبان ماه در همایش جهاد تبیین ویژه فرهنگیان در دانشگاه فرهنگیان کرمان با مطرح کردن این سئوال که جایگاه فتنه اخیر در تقابل بین جبهه اسلام و استکبار چیست؟ اظهار کرد: دشمن در این مقطع تلاش کرد همه توان خود را به میدان آورده و فتنه جدید ایجاد کرد زیرا دو روند در حال شکل گیری در یک مقطع حساس است.

وی ادامه داد: از نظر جبهه استکبار با محوریت امریکا، دهه جدید دهه تعیین سرنوشت امریکا و جهان است و امرکایی ها معتقدند تا سال ۲۰۳۰ سرنوشت رهبری جهان و یکپارچه شدن یا تقسیم مدیریت جهان در این دهه شکل می گیرد و برای سند این مطلب می توانید به سند امنیت ملی امریکا که دو هفته پیش منتشر شده، مراجعه کنید.

طائب بیان کرد: امریکا دهه ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ را یک دهه تعیین سرنوشت برای خود می داند و طبیعی است همه تلاش خود را در این دهه متمرکز می کند تا هم با چالش های درونی خود مقابله کرده و هم چالش و تهدیدهای بیرونی را با استفاده از فرصت هایی که در حال محدود شدن است، حل کند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به چالش های بیرونی امریکا، عنوان کرد: آنها در اسناد و اهداف خود تحلیل می کنند که خاورمیانه قلب جهان است و تا قلب را فتح نکنیم، نمی توانیم جهان را تصرف کنیم و اولویت آنها در خاورمیانه امنیت اسرائیل و نفت ارزان است.

وی افزود: با توجه به برخورداری از قدرت دفاعی، تکنولوژی و اقتصادی می گویند تهدید اول ما چین است و چالش و تهدید دیگر را روسیه می دانند که صلح را در اروپا به مخاطره انداخته و بی ثباتی را به سایر مناطق گسترش می دهد.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه عنوان کرد: استکبار می گوید تهدید ما قدرت های تجدیدنظرپذیر هستند و بند سومی که به تهدید چین و روسیه اضافه شده می گوید قدرت هایی که تضعیف دموکراسی امریکا را انجام می دهند و الگوی حکمرانی جدید برای جهان ارائه می دهند، چالش هستند و مهم ترین تهدید این بند ایران است.

وی با بیان اینکه امریکایی ها تا سال ۲۰۳۰ سه تهدید خود را می دانند که باید آنها را کنترل کنند، اظهار کرد: در سال ۲۰۲۰ ایران در دو تهدید آنها نقش داشت و امروز می گویند در سه تهدید نقش دارد.

طائب گفت: قبلا در سازمان های بین المللی با هم بده بستان می کردند تا به ایران رای مثبت یا منفی بدهند و امروز می گویند کشورها براساس منافع ملی و امنیت مشترکشان اتحاد جدید تشکیل می دهند.

وی تصریح کرد: در زمانی که دنیا دو بلوک شرق و غرب بود انقلاب اسلامی با شعار نه شرقی و نه غربی وارد شد و شرق به سمت فروپاشی و تکثر رفت و توانستیم براساس منافع و امنیت ملی، اشتراکات جدید پیدا کنیم و تا زمان تامین این موارد(منافع و امنیت ملی) اضافه شدن و کم شدن با هر کشوری متصور است و اکنون امریکا می گوید ایران در این ضلع نقش دارد.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به نقشه ریختن امریکایی ها برای چین و روسیه با مسائل تایوان و اوکراین اظهار کرد: در ایران نیز بی ثباتی و مهار قدرت را طراحی کردند و در این راستا مهار قدرت انقلاب با بی ثباتی منطقه ای و بی ثباتی کشورهای مقاومت و تضعیف عناصر قدرت جمهوری اسلامی در داخل را با اغتشاش عملی کردند.

وی با اشاره به اینکه غربی ها همه تلاش خود را کردند کشورهای مقاومت را بی ثبات کنند، موفق نشدند و از سوی دیگر امریکا از افغانستان اخراج شد، گفت: سالیانه چهار و نیم میلیارد دلار هزینه سیا در افغانستان است و برآوردشان این بود با شبکه امنیتی در سایه افغانستان را کنترل کنند اما با فضاحت این شبکه را با چند پرواز در روز از افغانستان خارج کردند.

طائب ادامه داد: اوکراین که طراحی امریکا برای روسیه بود و پیش بینی داشتند اوکراین مقاومت و روسیه زود عقب نشینی می کند و همگرائی اروپا با امریکا بیشتر می شود اما اول جنگ، رئیس جمهور اوکراین برای غربی ها آبروریزی کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه خروج امریکایی ها از منطقه یکی از آثار خون شهیدحاج قاسم سلیمانی بود، تصریح کرد: بعد از اخراج امریکائی ها، انگلیس تلاش کرد بی ثباتی در عراق صورت بگیرد تا راهپیمایی اربعین شکل نگیرد.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: بین امریکا و اسرائیل همواره بده بستان وجود داشته و در ظاهر می گویند حضور اسرائیل را گسترش دادیم و امروز اسرائیل با پهن کردن خود، آسیب پذیری اش را بیشتر می کند.

وی افزود: برآورد امریکا این بود یکپارچگی در حاکمیت در داخل ایران دارد شکل می گیرد و پیشرفت جمهوری اسلامی اتفاق می افتد و می بینند در دور زدن تحریم ها، زیرساخت هایمان را درست کردیم و در زمان مذاکره کسی پیام نمی دهد که خزانه خالی است و امروز ما نفت می فروشیم، پولمان را می آوریم و مذاکره هم انجام می دهیم.

طائب بیان کرد: نگاه امریکایی ها به درون این است که ایران به سرعت و شتاب دارد گذشته را جبران و در عرصه های مختلف تولید قدرت می کند و اگر این تولید قدرت اتفاق بیفتد و مقاومت قوی شود، لذا مرحله فروپاشی امریکا شتاب می گیرد و تمرکز کردند در مقطع کنونی اغتشاش شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه چند اتفاق در سال جاری برای امریکا مهم است که نخست، انتخابات اسرائیل است که طی روزهای آینده اتفاق می افتد، اظهار کرد: امریکا می خواهد القا کند ایران مذاکرات را به هم زد اما واقعیت این است یک برآورد امریکا در منطقه اشتباه بود و فکر نمی کردند دولت بنت در اسرائیل ساقط شود.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اینکه اکنون فتنه جدید به راه می افتد، برای این است امریکایی ها زمان ندارند و ایران از چالش های امریکاست و در داخل دارد روند قدرت یابی تسریع می شود لذا راه حل آن اغتشاشات در ایران و بی ثباتی در کشورهای مقاومت است؛ اینکه نفرت امنیتی از افغانستان به سایر کشورها مجددا برگردد و در لبنان و عراق دولت تشکیل نشود و ...

وی با اشاره به تحلیل وقایع اخیر در کشور افزود: برآوردشان این بود دو مسئله می تواند نا امنی ها را گسترش بدهد یکی دوگانه حجاب و بی حجابی و دیگری مسائل صنفی دانشگاه ها و مسائل معیشتی و از دانشگاه ها شروع کنند و بعد در فرهنگیان و سایر اقشار و بعد مسائل قومی و مذهبی و انشقاق ایجاد کنند و بعد از آن کار را وارد مرحله امنیتی سخت کرده و در پایان بگویند به صورت نمادین در زندان ها باز شد و تا پایان انتخابات اسرائیل این مسائل را طول بدهند.

طائب بیان کرد: قرار بود در خوزستان بحث قومی را با زدن یک عرب، مطرح کنند و تیمی که پول گرفته بود دستگیر شد و مجبور شدند در دو سه زندان طراحی شورش از درون و بیرون انجام بدهند و بگویند در زندان را باز کردیم که با شکست مواجه شدند و اکنون سنتکام می گوید برآورد ما اشتباه بود و برآورد ما از داخل ایران واقعی نبود.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره فساد و اختلاس در کشور اظهار کرد: هم فساد هست، هم مبارزه با فساد اما تصویر فساد بزرگ تر از خود فساد است و تصویر مبارزه با فساد کوچک تر از واقعیت است.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در فساد تبلیغ می شود و همه مطالبه می کنند و دشمن هم مرتب می خواهد فساد نمائی بکند و بیان می کند و در رقابت های سیاسی همیشه بحث فساد مطرح می شود و زمان اعلام مورد مبارزه با فساد می گویند هنوز اثبات نشده و قانون نداریم.

وی تصریح کرد: رود فساد نزولی و روند مبارزه با فساد صعودی است و در حال حاضر هم مبارزه قضائی می شود و هم در دولت پیشگیری می شود.

طائب درباره برخورد با اغتشاشگران بیان کرد: باید تفکیک کنیم؛ ما یک التهاب، خشونت و کینه تولید شده و یک عده بازیگر داریم و این شبکه ها دارد شناسائی می شود و در استان کرمان نیز دستگاه های اطلاعاتی انجام دادند و برخورد می شود و به مجازات می رسند.

وی با اشاره به اینکه بحث جماعتی که همراه شده جدا است، افزود: در جلسات تبیین تلاش می کنیم دیگران را برگردانیم اما در موضوع مزدوران و کسانی که وصل به خارج بودند، باید برخورد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • NL ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    18 2
    درود
    • ایران قوی IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      3 0
      درود بر رزمندگان اسلام در همه جبهه ها
  • NL ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    12 2
    دقیقا
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    42 3
    امیدوارم با مزدوران دشمن(حتی بوق‌زن‌ها) برخورد جدّی صورت بگیره.
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      2 5
      مزدور کجا هستن دقیقا؟
    • IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
      0 1
      مزدور نیستن فکرشون همینقد میکشه عقلشون همینقده که بوق بزنن
    • IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
      0 0
      مزدور نیستن فکرشون همینقد میکشه
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    9 2
    همچنان سکوت و رافت اسلامی و مصلحت اندیشی؟
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      1 0
      پس چرا همین هفته دادگاه اغتشاشگران برگزار شد؟
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    5 1
    احسنت عالی بود . اما تا وقتی مفسدین حرمت داشته باشند و به مردم معرفی نشوند مبارزه با آنها چه فایده ای دارد امثال سلطان سکه محاکمه و مجازات می شوند اما سلطان سازها و مافیای قدرت و آقازاده ها کار خودشان را می کنند و کسی کاری به آنها ندارد . 60 تن طلا و میلیارد ها دلار زمان روحانی به باد فنا رفت چرا کسی پیگیر نیست ؟
  • ایمان IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    2 1
    درود
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    6 1
    اسرائیل کارش از تغییر حکومت در ایران به بوق زدن رسیده! :))))) (انتقام از مردم با بوق!) با فلسطین خداحافظی کن، بازنده
  • سعید موسویان فرد IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    6 1
    سلام باید هر چه سریع تر از مبدأ جلوی این جنگ را گرفت .. باید مانند چند روز قبل هشدار جدی به عربستان بدن مسئولین در بالا ترین سطح ..
  • جمالوند IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    2 1
    درود
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    1 0
    مماشات ممنوع.دیر نشود.
  • CA ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    1 0
    خدا سپاه را برای این مردم و کشور حفظ کند که مایه اقتدار هستند
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    0 0
    مردم حاضر نیستنددوباره(سلطنت طلبی،وابستگی به استکبارغرب،صهیونیسم ووهابیهاونوکرانشان به ایران برگردند
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    0 1
    خدا حفظتون کنه سردار
  • Kian 71 IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    0 0
    آقای طائب، بیشتر با مردم حرف بزنید. حرفهای شنیدنی از این دست و آن دست.
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    1 0
    لعنت بر هرچی خائن و وطتن فروش
  • حسن IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
    0 1
    همش دشمن
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
    0 0
    دوتا موشک آرامکو تمام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس