کد خبر 1429657
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۱
جهرمی

بهادری جهرمی سخنگوی دولت با حضور در دانشگاه قم در جمع دانشجویان این دانشگاه سخنرانی کرد که این مراسم با حاشیه هایی همراه بود.

به گزارش مشرق، علی بهادری جهرمی در ادامه حضور خود در دانشگاه‌ها، روز سه شنبه در مراسمی که از قبل برنامه ریزی شده بود به دانشگاه قم آمد تا در جمع دانشجویان این دانشگاه سخنرانی کند.

از ساعات ابتدایی روز سه شنبه اطلاعیه ای از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه قم در فضای مجازی منتشر شد که به دلیل تغییر ریاست دانشگاه و برای حفظ جایگاه و شأنیت سخنگوی دولت به جهت آنکه هنوز ریاست جدید در دانشگاه مستقر نشده، مراسم سخنرانی بهادری جهرمی برگزار نمی‌شود و بازدید از خوابگاه‌های دانشجویی جایگزین این برنامه شده است.

بهادری جهرمی که شامگاه دوشنبه وارد قم شده بود، از برخی خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه قم بازدید و با دانشجویان گفتگو کرد.

روابط عمومی دانشگاه قم اما پس از این اطلاعیه اعلام کرد، برنامه سخنرانی بهادری جهرمی پابرجاست و سخنگوی دولت طبق برنامه در جمع دانشجویان حاضر می‌شود.

ساعات ابتدایی صبح سه شنبه تالار شیخ مفید دانشگاه قم مملو از جمعیت دانشجویان دختر و پسر بود که منتظر آغاز برنامه بودند.

در این مراسم دانشجویانی پشت تریبون می‌آمدند و سوالات خود را از دبیر هیئت دولت می‌پرسیدند، هر چند که از ابتدای جلسه برخی از دانشجویان با سر دادن شعارهایی به دنبال جنجالی کردن فضای جلسه بودند و همهمه آنان گاهی موجب می‌شد که صدای بهادری به گوش حاضران نرسد.

برخی از دانشجویان معترض بدون آنکه نوبت آنان برای پرسش فرا رسید، خود را به جایگاه می‌رساندند و به دنبال تریبون برای حرف زدن می‌گشتند.

مجری برنامه بارها در طول این برنامه نسبت به رعایت نظم و حفظ شئون دانشجویی و رعاترعایت اصول دموکراسی و شنیدن سخنان تذکر می‌داد، اما دانشجویان معترض به اقدامات ساختارشکنانه خود ادامه می‌دادند و گاهی شعارها فراتر از خط قرمز اخلاق و ادب نیز می‌رفت که در این بین بهادری با حفظ آرامش، تلاش می‌کرد تا پاسخ دانشجویان منتقد را با استدلال بدهد.

سخنگوی دولت در اعتراض برخی دانشجویان که قصد پرسش داشتند اما فرصت به آنان نمی‌رسید عنوان می‌کرد، افرادی که قرار است پشت تریبون سوالاتی داشته باشند با وی هماهنگ نکرده اند و برایش تفاوتی ندارد که چه کسی و چه سوالی خواهند پرسید.

برخورد فیزیکی و ضرب و شتم عکاس یکی از خبرگزاری‌ها توسط برخی دانشجویان ساختارشکن نیز از جمله حواشی این برنامه بود که علاوه بر آسیب دیدن دوربین این عکاس، وی به دلیل تشنج راهی بیمارستان شد.

این دانشجویان با رفتارهای نامناسب خود تلاش داشتند تا یوسف سلامی گزارشگر تلویزیون که از تهران برای پوشش این برنامه آمده بود را از سالن بیرون کنند و در این بین شعارهای علیه رسانه ملی نیز سر می‌دادند.

در طول برنامه سوالات مختلفی از سوی دانشجویان پرسیده شد، از نحوه مردمی شدن یارانه تا حادثه زندان اوین و علت بستن برخی شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی که سخنگوی دولت تلاش می‌کرد علارغم اینکه فضای سالن هیجانی بود و عده‌ای همچنان در پی برهم زدن نظم برنامه بودند پاسخ‌های منطقی دهد.

یکی از دانشجویان دختر معترض پس از آنکه پشت تریبون آمده بود گفت معلوم نیست پس از این مراسم چه اتفاقی برایمان بیفتد که سخنگوی دولت اعلام کرد تضمین می‌دهم برای هیچ دانشجویی به دلیل اظهارنظر در این مراسم مشکلی پیش نخواهد آمد و من نیز به خاطر این در جمع دانشگاهیان حاضر می‌شوم که مشکلات را به گوش دولت برسانم.

سخنگوی دولت در بخش پایانی سخنرانی خود با تکرار شعار زن، زندگی، آزادی همنوا با برخی شعاردهنده ها، این شعار را شعار دولت نیز توصیف و ابراز امیدواری کرد تا همه برای آبادانی و پیشرفت کشور گام برداریم.

بهادری جهرمی پس از خروج از سالن با برخی از دانشجویانی که در محوطه حضور داشتند نیز گفتگو کرد و به یکی از خانم‌های دانشجو در پاسخ به کشته سازی ها عنوان کرد که با هزینه شخصی من به سراغ هر کدام از این موردها که گفته شده توسط نظام کشته شده‌اند بروید و تحقیق کنید و نتیجه را اعلام کنید و مطمئن باشید دروغ پردازی امپراتوری و دیکتاتوری رسانه‌های بیگانه ثابت می‌شود.

دانشجویان شعار دهنده که حدود ۱۰۰ نفری بودند پس از سخنرانی سخنگوی دولت به محوطه دانشگاه آمده و به سردادن شعارهای ساختارشکنانه خود ادامه دادند و سپس به سمت سلف دانشگاه رفتند و زد و خوردهایی فیزیکی نیز در این میان در داخل سلف دانشگاه رخ داد.

بهادری جهرمی پس از مراسم به عیادت عکاس مصدوم شده در مراسم سخنرانی نیز رفت و جویای احوال وی شد.

حضور در مدرسه پسرانه امیرکبیر قم نیز که بهادری روزگاری در این مدرسه تحصیل کرده بود نیز بخش دیگری از برنامه‌های سخنگوی دولت در سفر به قم بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 17
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمدصالح 33 IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    51 13
    شعبان بی مخها وپری بلنده هاروبیرون کنید دانشجویی که جفتک پرت کنه وفحش میده لیاقت ماندن درمحیط اموزشی رونداره
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      33 9
      وحوش هستن به معنای واقعی ، و هر بار دارن اینو ثابت میکنن، این خیلی خوبه که ذاتشونو نشون میدن
    • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      28 13
      بعضی رو که کارت دانشحویی دارن بایدباطرح رعدجمع اوری اوباش بگیرن بااین کارهای ضداجتماعیشون
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      4 19
      دم همشون گرم
    • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      15 1
      پول بیت المال یعنی پول تمام مردم صرف هزینه برای دانشجویی میشه که نه نظام و نه قوانین این نظام .نه به جمهوری و نه به اسلامی اعتقاد داره.جواب بی قانونی رو باید داد.موقع گرفتن دفترچه و کنکور دادن و موقع ثبت نام دانشجو تعهد داده که به تمام قوانین پایبنده و الان اگه پایبندی نداره میتونه ادامه نده.بره به درک
    • DE ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      3 25
      تو که به دانشجویان کل کشور میگی شعبان بی مخ، و به دختران مملکت میگی پری بلنده, خودت چی هستی این وسط و کدوم قبرستونی بزرگ شدی که ادب نداری ؟؟
    • IR ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      8 0
      ۰۲۰۹ تمام دانشجویان رو که نگفته اوباش ممکنه هر لباسی داشته باشن از رفتارشون مشخص میشه
    • IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      4 0
      فکر کن اینهمه خرج کنی تادشمنتو به مدارج عالی برسونی.پیاده نظام امریکا با هزینه جمهوری اسلامی علیه جمهوری اسلامی داره تحصیل و رشد میکنه.مسئولین هم تو خواب که دارن برا پیاده نظام آمریکا اینهمه هزینه میکنن.تربیت دینی جاش خالیه
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      1 0
      آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چرا ؟؟؟؟؟ زیرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد ؛ باز هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      0 0
      راه حل شریف : 1- فارغ التحصیلان باید به مدت دو برابر مدت تحصیل در خدمت دولت باشند و اگر تصمیم به رفتن دارند باید هزینه ای که از جیب ملت ایران برای آنان پرداخت شده (30 میلیارد تومان ) بدهند و بروند. 2- دانشگاه شریف فقط مخصوص تحصیلات تکمیلی (ارشد و دکتری) شود و پذیرش با گزینش انجام دهد . و دانشجوی لیسانس نگیرد.
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      0 0
      راه حل تمام مشکلات ایران طرح زوج و فرد است . طرح زوج و فرد نمودن دانشگاه ها را بررسی کنید. روز های زوج آقایان حضوری ؛ خانم ها آنلاین ـــ روزهای فرد خانم ها حضوری ؛ آقایان آنلاین
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    24 4
    همچنان دوست دارین به این فحاش ها امکانات بدین و براشون هزینه کنید تا به وقتش لگد بزرگتر رو بزنن
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      23 5
      غلط کردن وحشی بازی درمیارن گمشن برن تودارک وب همدیگه روبرای صددلاری بکشن اینجا محیط علم واحترام به دانش وارزشهای اصیل انسانیه
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      0 0
      راه حل تمام مشکلات ایران طرح زوج و فرد است . طرح زوج و فرد نمودن دانشگاه ها را بررسی کنید. روز های زوج آقایان حضوری ؛ خانم ها آنلاین ـــ روزهای فرد خانم ها حضوری ؛ آقایان آنلاین
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    9 10
    این هم دوره افتاده تو دانشگاه‌های اینستاگرامی میخواد چی بگه؟! میخواد بگه اینقدر تو فصای مجازی فاسد نشید؟! در بازه و مگیه هوا سرده!!!
    • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      13 2
      چه ربطی داره طرف توخودامریکا وانگلیس زندگی میکنه سالمه تواون فضا که اینافیلمشومیبینن طرف تو همون کوچه زندگی میکنه تازه نصف مردم امریکا سالم هستن اینجوری نیست که اونجوریم میگن امارشون روببینین
  • شیرازj IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    15 6
    این هاراازدانشگاه بریزیدبیرون. مطمن باشیداینا بجز...گری وفحاشی هیچ منطقی حالیشون نیست.
  • شیرازj IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    14 3
    این هاراازدانشگاه بریزیدبیرون. مطمن باشیداینا بجز...گری وفحاشی هیچ منطقی حالیشون نیست. اگه حتی زمانیم فارغ التحصیل بشن به ارگانی یاجایی برسن یاازشون جاسوس درمیادیامزدورخرابکار.
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    6 8
    این و از کجا اوردین با اون لبخندهای احمقانه
    • IR ۰۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      3 0
      سوختیا... یه آفتابه بگیر دستت بعد بیا نظر بنویس
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    16 4
    انصافا خیلی سعه صدر و اعصاب داری دمت گرم
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    8 0
    قم را از این قرتی بازی ها حفظ کنید.
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    12 4
    ولگردهای بچه پولدار به لطف کتب کمک درسی به اینجا رسیدن نوکران امریکا
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
      2 0
      اشخاص درکشورهایی مثل انگلیس وهندوسوئد دوسال بعدازدبیرستان اگه بخوان برن دانشگاه یه جایی به اسم کالج برای سمپادهارویال کالج درس میخونن اون درسایی که معادل سازی بین رشته هایست معدل نصاب گرفتن میرن اینجا طرف بامعدل کم وشروطی مثل پدرعضوهیئت علمی است باپول پاشی برای کلاسهای جواب زمان کوتاه درچهارگزینه ای کنکورمیاداونجاالان هم که دیگه بدون کنکورمثل کاراژامیردودوبازه میان معلومه بینشون یاکوزاوقلدرویارومنوباش هم میاد
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    7 0
    زمانی که طبق تبلیغات منحط کنکور ومدارس و...هدف از علم فقط خود علم باشه نه علم در خدمت انسانیت وکشور،حاصل میشه این وضعیت،دانشجو پراز فرمول وعدد ولیسانس وفوق لیسانس،اما فاقد ادب ومنطق.
  • قلی IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    0 5
    ای جان
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
    10 1
    جای تاسف داره، دانشجویی که شعارش و لیدرش، یک فوتبالیست کلاس سیکل باشه. بهتره اون دانشگاه رو تخته کرد.
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
      0 1
      آمریکا در ایران سفارتخانه ندارد امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا ؛ اســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــب تروآ دارد ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . آمریکا ؛ به جز اینترنت ؛ همه چیز را برای ملت ایران تحریم می کند ؛ چرا ؟؟؟؟؟ زیرا : ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . پس اینترنت آمریکایی را ببندید و اینترنت ملی راه اندازی کنید. و گر نه ؛ از این به بعد ؛ باز هم ؛ آش همین است و کاسه همین .
  • منصف IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    5 0
    ان دختری که گفته معلوم نیست بعد از این مراسم چه اتفاقی قرار است سرمان می اید چون خودش میدانسته قرار است خود او و دوستان ....اش در این مراسم چه لجن پراکنی کنند
  • علوی IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    3 0
    اولا مطابق قانون فحاشی و تخریب جرم و موجب مجازات و اخراج دانشجو یان است این مصونیت قانونی از کجا آمده و اینکه نتیجه اش بالعکس است عدم اجرای قانون یعنی تضعیف نظام ثانیا آقای سخنگو با این حرکت داره اوباش گری صدتا دانشجو را در هر دانشگاهی روی موج رسانه ای و زنده نگه داشتن اعتراضات است و این تدبیر اساسا مشکوک است. ایشان در بحران نان یک مصاحبه نداشت تمام کنید این شوی مسخره و تضعیف گر نظام را ....چرا از جهرم همیشه باید یک جوان در کابینه باشه؟!!!!!!!!
  • DE ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    0 4
    شما که دَم از «خط قرمز ادب و اخلاق » می زنید ، چرا مقاله سراپا فحش ؟
  • رضا IR ۰۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    0 0
    عجب
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    1 0
    به قول معروف در دیزی بازه حیا گربه کجا رفته !؟ سخنگوی محترم دولت اجازه دادن حرف بزنید و اعتراض کنید و مشکلات رو بگین اما اجازه ندادن فحاشی و شعار ساختار شکن بدین ، یه عده بی شرمانه دهنشون رو باز کردن هر چی خواستن گفتن اگر با فحاشی و شعار ساختار شکن اینها برخورد نشه باعث میشه حق و حقوق اون دانشجویی که بطور مسالمت آمیز و در چارچوب ادب و احترام اعتراضی داره و مشکلی رو بیان می‌کنه پایمال بشه و حرفش شنیده نشه / دانشجویی که نسبت به حق و حقوق دانشجویان دیگر احترام نمی‌گذاره در جایگاه معترض نمیتونه قراربگیرد و حرف بزنه / توی دانشجوی بی ادب با فحاشی و شعار ساختار شکن فقط باعث تعطیل شدن و ادامه نداشتن این مراسم و حضور مسئولین در جمع دانشجویان و رسیدگی به مشکلات اونها میشی و داری ظلم میکنی اونوقت اومدی در جایگاه مظلوم حرف میزنی و فریاد میزنی !؟ / آنکس که نداند و نخواهد که بداند در جهل مرکب ابد الدهر بماند
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    1 1
    دانشجویان هتاک هیچ آبرویی برای اصلاح طلبان باقی نگذاشتند
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
    0 0
    راه حل تمام مشکلات ایران طرح زوج و فرد است . طرح زوج و فرد نمودن دانشگاه ها را بررسی کنید. روز های زوج آقایان حضوری ؛ خانم ها آنلاین ـــ روزهای فرد خانم ها حضوری ؛ آقایان آنلاین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس