کد خبر 1429540
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
دعوای داغ نخست وزیر شدن پیش از انتخابات!

باوجودی که هنوز پنج روز به برگزاری انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی باقیمانده است، دعوای سران این رژیم برای نخست وزیر شدن داغ شده است.

به گزارش مشرق، "بنی گانتس" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و رئیس ائتلاف موسوم به "اردوگاه رسمی" امروز سه شنبه در جدیدترین واکنش انتخاباتی به روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارنوت" گفته است که خود را نامزد نخست وزیر آینده می داند.

وی در این حال بعید ندانسته است که رئیس رژیم صهیونیستی، از "یائیر لاپید" نخست وزیر موقت کنونی و رئیس حزب "یش عتید" بخواهد که کابینه آینده را تشکیل دهد.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت از گانتس درباره احتمال اینکه رئیس رژیم صهیونیستی لاپید را مامور تشکیل کابینه آینده کند، سوال کرد که او در پاسخ گفت: "ما خود را راه حل اسرائیل می دانیم. بگذارید انتخابات پایان یابد و بنشینیم و نتایج را تحلیل کنیم و ببینم چطور تماس خواهیم گرفت."

او افزود: "هیچ چیزی را بعید نمی دانم. تمرکز ما اکنون روی انتخابات است. من نامزد ائتلاف اردوگاه رسمی هستم. فکر می کنیم که این همان تنها جایگزین برای تشکیل کابینه است. معتقدیم که لاپید کابینه ای نخواهد داشت و (اگر لاپید مامور تشکیل کابینه شود)، به سمت انتخابات ششم و هفتم و هشتمی خواهیم رفت".

او در پاسخ به این که آیا ترجیح می دهد که در جایگاه اپوزیسیون به جای پیوستن به کابینه ای به ریاست "بنیامین نتانیاهو" رئیس حزب لیکود باشد، گفت: من هیچ چیزی شخصی با نتانیاهو ندارم؛ نه به این خاطر که شخصا به من حمله کرده و مرا آزار داده و توافق ها با من را نقض کرده است. همه اینها اتفاق افتاده است اما آنچه باعث شده که چنین موضعی داشته باشم این است که نتانیاهو علیه منافع اسرائیل به سود منافع شخصی خود عمل کرده است.به توافق های مربوط به بودجه و انحلال کابینه وحدت متعهد نبود. پشتوانه سیاسی اش را تمام کرده است. منافع خودش را دنبال می کند و نمی خواهم طرفی در این امر باشم."

گانتس همچنین همکاری با ائتلاف عربی متشکل از دو حزب جبهه دموکراتیک برای صلح و برابری (حداش) و جنبش عربی برای تغییر (تعل) را بعید دانست اما آمادگی خود را برای نشستن با منصور عباس رئیس حزب فهرست عربی یکپارچه ابراز داشت.

انتخابات پارلمان رژیم صهیونیستی اول نوامبر آینده برای انتخاب ۱۲۰ نماینده این رژیم برگزار می شود.

 براساس نظر سنجی انجام گرفته در سرزمین های اشغالی یک هفته مانده به برگزاری انتخابات پارلمانی رژیم اسرائیل، رقابت بین اردوگاه «بنیامین نتانیاهو» و اردوگاه «یائیر لاپید و بنی گانتس» پایاپای پیش می رود و کارشناسان معتقدند که با این وضعیت، بحران سیاسی این رژیم پس از انتخابات ادامه خواهد یافت.

این نظرسنجی نشان می دهد که اردوگاه نتانیاهو ۶۰ کرسی را کسب خواهد کرد و این درحالی است که حداقل به ۶۱ کرسی نیاز دارد تا بتواند کابینه ای شکننده تشکیل دهد. در مقابل، اردوگاه لاپید ۵۶ کرسی را کسب خواهد کرد. در حال حاضر چنانچه لیکود بر حسب ادعاهایش بتواند رای دهندگان سنتی را که در انتخابات گذشته شرکت نکردند، به شرکت در انتخابات ترغیب کند، اردوگاه نتانیاهو در آخرین هفته کارزار انتخاباتی این فرصت را خواهد داشت که یک رای مورد نیاز و نه بیشتر را به دست آورد. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس