جزئیات قرارداد فوق‌ستاره‌های پی‌اس‌جی؛ مسی و نیمار چقدر به جیب‌ می‌زنند؟

یک روز پس از افشای قرارداد کلان کیلین امباپه با باشگاه پاری‌سن‌ژرمن، نشریه لوپاریسین در گزارشی جزئیات قرارداد لیونل مسی و نیمار با این تیم را نیز منتشر کرد.

به گزارش مشرق، ستاره برزیلی پی‌اس‌جی در سال ۲۰۱۷ و همزمان با پیوستن امباپه به پی‌اس‌جی، به این تیم ملحق شد. نیمار در آن برهه با قراردادی رکوردشکن به ارزش ۲۲۲ میلیون یورو، از بارسا راهی پارک‌دوپرنس شد. 

قرارداد نیمار ۵ ساله و به ازای هر سال ۳۶میلیون یورو بود. قرارداد جدید وی که در سال ۲۰۲۱ منعقد شد و نیمار در تابستان سال جاری به طور یک‌طرفه آن را تمدید کرد، تا سال ۲۰۲۷ اعتبار دارد. این قرارداد با شرط کاهش دستمزد منعقد شده و به گزارش لوپاریسین، ۷۲ میلیون یورو کمتر از دستمزد امباپه در قرارداد جدیدش است. 

قرارداد لیونل مسی

شرایط مسی مشابه نیمار است.فوق ستاره آرژانتین در سال ۲۰۱۷، قرارداد خود با بارسلونا که بر اساس گزارش‌ها ۵۵۵ میلیون یورو بود را تا سال ۲۰۲۱ تمدید کرد. قراردادی که باز هم در مقایسه با ۶۳۰ میلیون یورو دریافتی امباپه(در صورت سه سال ماندن در پاریس)، کمتر است. 

مسی در سال ۲۰۲۱ به عنوان بازیکن آزاد به جمع پاریسی‌ها ملحق شد. کاپیتان سابق آبی‌اناری‌ها در تیم جدید خود در پایتخت فرانسه، به ازای هر فصل ۴۱ میلیون یورو خالص دریافت می‌کند که بخشی از آن با رمزرارز به وی پرداخت خواهد شد. این قرارداد همچنین شامل پاداش وفاداری است. با این حال، پاداش پای قرارداد برای مسی در نظر گرفته نشد و این در حالی است که امباپه به‌دلیل تمدید با پاریسی‌ها،(سه فصل؛ دو فصل اجباری و یک فصل اختیاری)، مبلغ ۱۸۰ میلیون یورو به عنوان پاداش پای قرارداد دریافت کرد.

مسی خلاف نیمار و امباپه، از طرح مالیاتی متفاوتی بهره‌مند شده است. ستاره سابق بارسلونا، مالیات بر درآمدی که افراد مقیم فرانسه پرداخت می‌کنند را نمی‌پردازد. این در حالی است که امباپه و نیمار باید این مالیات را پرداخت کنند.

بر اساس قانون فرانسه، افراد با درآمد سالانه بالای ۱۶۰ میلیون یورو، باید ۴۹درصد مالیات بپردازند اما مسی تنها ۳۰درصد مالیات می‌دهد. قرارداد مسی با پی‌اس‌جی ژوئن ۲۰۲۳ به پایان می‌رسد و مرد آرژانتینی تا بعد از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، هیچ تصمیمی اتخاذ نخواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس