کد خبر 1428945
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲
۵ کشته براثر تیراندازی در کارولینای شمالی آمریکا

طبق داده‌های مراکز آمریکایی، رقم مقتولین ناشی از حملات مسلحانه در آمریکا طی ۵۰ سال گذشته ۲۰۱۹، از کل رقم مقتولین در جنگ‌های آمریکا (در طول تاریخ آمریکا) پیشی گرفته است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: «موسسه اندیشه راهبردی ترکیه» در تحلیلی با عنوان « از رویا تا کابوس: چهره پنهان آمریکا» به بررسی وقایعی ترسناک از جامعه آمریکا پرداخت که مورد توجه نیستند.

به گزارش دیپلماسی ایرانی، در این بررسی آمده است: برخی آمار و اطلاعات راجع به آمریکا برای کسانی ارائه می‌شود که از کشور و دولت آباء و اجدادی خود شرمسار هستند و دنیای رویایی خود را در تمدن رنگارنگ و پر از صلح، شادی و آرامش در غرب جست‌وجو می‌کنند و نسبت به تاریخ خود بیگانه شده‌اند.

طبق داده‌های مراکز آمریکایی که در تاریخ ۴ اوت ۲۰۱۹ هم در اخبار یورونیوز آمده بود رقم مقتولین ناشی از حملات مسلحانه در آمریکا طی ۵۰ سال گذشته یعنی از سال ۱۹۶۸ تا ۲۰۱۹، از کل رقم مقتولین در جنگ‌های آمریکا (در طول تاریخ آمریکا) پیشی گرفته است.

در حالی که بیشتر از یک و نیم میلیون آمریکایی بر اثر حملات مسلحانه طی مدت‌زمان یادشده جان‌شان را از دست داده‌اند؛ کل افرادی که در تمامی جنگ‌های آمریکا کشته شده‌اند تقریباً یک میلیون و دویست هزار نفر است.

تنها در سال ۲۰۲۰ بیشتر از ۴۵ هزار نفر بر اثر شلیک گلوله تفنگ کشته شده‌اند که البته بخشی از این افراد با استفاده از تفنگ اقدام به خودکشی کرده‌اند.

طبق داده‌های مراکز آمریکایی در سال ۲۰۲۰ مرگ بر اثر شلیک گلوله در مقایسه با ۵ سال قبل از آن به میزان ۲۵٪ و در مقایسه با سال ۲۰۱۰، ۴۳٪ افزایش داشته است.

در آمریکا ۴۳۴ میلیون قبضه تفنگ در اختیار شهروندان غیرنظامی است. براساس داده‌های یک مرکز پژوهشی در سوئیس تا سال ۲۰۱۸ حدس زده می‌شد، تعداد ۳۹۰ میلیون قبضه تفنگ کوچک در میان مردم آمریکا در گردش باشد در حالی که پژوهش‌ها طی سال‌های اخیر نشان می‌دهد که رقم مزبور از ۴۳۴ میلیون قبضه بیشتر شده است.

در سال ۲۰۱۱، 88 درصد از مردم آمریکا تفنگ داشته‌اند و این رقم در سال ۲۰۲۰ به ۱۲۰ درصد رسیده است یعنی رقمی به مراتب بیشتر از هر کشور دیگری در دنیا.

۴۳ درصد از میزان مرگ و میرها در سال ۲۰۲۰ ناشی از قتل بوده است و طی ۱۰ سال گذشته 75 درصد افزایش داشته است؛ در آمریکا روزانه ۵۳ نفر بر اثر حملات مسلحانه کشته می‌شوند.

پلیس در سال ۲۰۲۱، یک‌هزار و پنجاه و پنج نفر را به قتل رسانده، اما میزان مرگ و میر ناشی از خشونت پلیس در میان سیاه‌پوستان ۳ برابر سفیدپوستان است.

پدیده زن‌کُشی و خشونت خانگی در آمریکا تصویر تاریکی را نشان می‌دهد. آمریکا با میانگین ۳ مورد قتل زنان در روز، دارای رتبه سوم خشونت علیه زنان در دنیاست.

در آمریکا در هر دقیقه ۲۴ زن یعنی سالانه ۱۲ میلیون زن در معرض خشونت فیزیکی قرار می‌گیرند. از هر ۴ زن یک نفر در معرض کتک‌کاری و خشونت فیزیکی علیه زنان قرار دارد.

20 درصد از زنان در آمریکا قربانی تجاوز جنسی می‌شوند. میانگین تجاوز جنسی به زنان در آمریکا رقم ۴۳۴ هزار مورد در سال گزارش شده است.

در یک پژوهش انجام شده توسط خبرگزاری رویترز در سال ۲۰۱۸ روشن شد در آمریکا در هر دقیقه ۱/۳‌، روزانه ۱۹۰۰ و سالانه ۶۸۳ هزار مورد تجاوز جنسی به زنان ثبت شده و از هر هشت زن یک نفر در معرض تجاوز جنسی قرار گرفته است.

پدیده ازدواج کودکان در آمریکا وحشتناک است. در آمریکا طی ۱۵ سال گذشته دویست‌هزار مورد ازدواج کودکان صورت گرفته در حالی که برخی معتقدند واقعیت پدیده ازدواج کودکان در آمریکا به مراتب بیشتر از آمار و ارقام اعلام شده است مخصوصاً که آمارهای ۱۰ ایالت در آمریکا در این خصوص تاکنون افشا نشده است.

آمریکا سعی می‌کند رسانه‌های جهان را تحت کنترل خود داشته باشد تا با توسل به تبلیغات، ابرقدرتی خود را به نمایش بگذارد، اما از نظر اجتماعی در حال فروپاشی و حرکت با سرعت به طرف سرنوشتی خوفناک است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس