کد خبر 1428615
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۰

ضخامت انواع ورق کامپوزیت

ضخامت کلی ورق کامپوزیت یا ضخامت ورق های آلومینیومی در چند دسته مختلف کلاس بندی می شود.  اما به طور کلی ضخامت کامپوزیت سه لایه، بین 3 تا 5 میلیمتر می باشد. ضخامت لایه های آلومینیومی پشت و روی ورق کامپوزیت معمولی یکسان است. هر چند، ورق های آلومینیومی دو طرف پنل کامپوزیت بسته به کارایی پنل در سازه، می توانند دو ضخامت متفاوت داشته باشند. ضخامت پوسته ها یا فویل های آلومینیومی بین 0.2 تا 0.5 میلیمتر می باشد.

ضخامت بیشتر برای ورق آلومینیوم به معنی کاهش ضخامت هسته کامپوزیت است. به دلیل عایق بودن هسته پلی اتیلن یا مواد نسوز (کندسوز) موجود در ورق کامپوزیت، هر چه ضخامت هسته بیشتر باشد عایق بهتری محسوب می شود. ورق های با ضخامت هسته بیشتر برای سقف کاذب و سازه هایی که از کامپوزیت به عنوان عایق صوتی یا حرارتی استفاده میشود، مناسب هستند. ضخامت بیشتر ورق یا فویل آلومینیوم به استحکام و مقاومت بیشتر ورق کامپوزیت منجر می شود.

کامپوزیت پنل هایی با ضخامت ورق آلومینیوم بیشتر، در نمای خارجی و پارتیشن بندی ساختمان به کار می روند. ورق کامپوزیت با ورق آلومینیوم ضخیم، سنگین تر و گرانتر است. ورق های با ضخامت کلی 5 میلیمتر از گرانترین کامپوزیت پنل های مورد استفاده برای نما هستند. کامپوزیت های 3 میل برای تابلو سازی و نمای داخلی به کار می روند.

انواع ورق کامپوزیت و کاربردهای آن

هسته انواع ورق کامپوزیت

ورق کامپوزیت ضدحریق: هسته ورق کامپوزیت ضد حریق از ترکیبات نسوز یا کندسوز پلی اتیلن ساخته میشود و با حرارت دیدن، گازهای سمی متصاعد نمی کند. به همین دلیل این نوع پنل ها را برای نمای داخلی رستوران ، آشپزخانه و جایگاه های سوخت استفاده می کنند. کامپوزیت ضد حریق برای نمای خارجی ساختمان، ساخت انبار، کابین و کانکس (سیار و یخچالی) در حمل و نقل و صنعت به کار می رود. هسته پلی اتیلن با توجه به موادی که برای کندسوز شدن با آن ترکیب می شوند به دو گروه ضد حریق ۱B و ضد حریق ۲A (ترکیبات هیدروکسید آلومینیوم) تقسیم می شوند.

ورق کامپوزیت لانه زنبوری (Honeycomb): در هسته ی ورق کامپوزیت هانی کامب یا 3D از شبکه آلومینیومی یا کامپوزیت مشبک استفاده می شود. بارزترین خاصیت این نوع کامپوزیت، عایق حرارتی بودن آن است. مشبک بودن هسته کامپوزیت، موجب استحکام و سبکی آن شده است. با حذف هسته پلی اتیلن در انواع ورق کامپوزیت لانه زنبوری، خاصیت ضد حریق بودن آن بیشتر می شود. این پنل ها با جنس های مختلف هسته مشبک در ضخامت های مختلفی وجود دارند. کامپوزیت های لانه زنبوری به دلیل مقاومت هسته مشبک و انعطاف پذیری کم، قابلیت انحنا ندارند. این پنل ها را برای اجرای دیوارها و سطوح تخت به کار می برند.


 

انواع ورق کامپوزیت و کاربردهای آن

انواع بافت و روکش آلومینیومی کامپوزیت پنل

بافت: ورق کامپوزیت سه بعدی طی مراحلی در کارخانه توسط قالب های سه بعدی ریخته گری و تولید می گردد. نقوش برجسته و عمیقی روی لایه بیرونی ورق کامپوزیت 3D ایجاد می شود که فاقد هسته پلی اتیلن می باشد. انعطاف پذیری، مقاومت در برابر آتش سوزی و ضربه، سبکی و زیبایی برای نمای ساختمان، از مزایای آن است. کاربرد ورق کامپوزیت سه بعدی برای نمای خارجی ساختمان می باشد.

کامپوزیت تابلویی یا ذوزنقه، به پنل هایی گفته میشود که با شیارهای ذوزنقه روی سطح آن ساخته می شوند. این شیارها استحکام پنل را در مقابل باد و شرایط جوی ناپایدار بیشتر می کند.

روکش: ورق کامپوزیت PVDF ابتدا رنگ آمیزی شده سپس با رزین فلوئور کربن و حلال استر پوشش داده می شود.این کامپوزیت به دلیل روکش قوی ورنگ ثابتی که دارد در نمای خارجی به کار می رود. کامپوزیت پنل پلی استر فاقد پوشش رزینی می باشد و از نظر مقاومت روکش، پایین ترین درجه را در بین کامپوزیت های موجود دارد. کاربرد ورق کامپوزیت پلی استر به نمای داخلی محدود می شود.

گزینه ی بعدی، ورق کامپوزیت با رنگ نانو است. این پنل ها همان PVDF ها هستند که با یک لایه ی خارجی نانو پوشش دهی شده اند.

لایه نانو، قیمت پنل را بالا می برد. ورق کامپوزیت نانو بهترین گزینه برای  ساختمانهای بلند و آسمان خراش هایی است که تمیزی نمای خارجی آنها دشوار است. لایه نانو مانع جذب گرد و غبار، قطرات شبنم و باران به سطح خارجی کامپوزیت می شود.

انواع ورق کامپوزیت و کاربردهای آن

طرح ورق کامپوزیت

پنل هایی که با رنگ های متالیک و اکلیلی رنگ آمیزی شده اند ورق کامپوزیت شاین نامیده می شوند. درخشش سطح این کامپوزیت در نمای خارجی و نمای داخلی آفتابگیر، جلوه ای زیبا و چشم نواز ایجاد می کند.

 این ورق با طیف رنگی متنوع همراه با کامپوزیت آینه ای طلایی و نقره ای، در نمای داخلی و خارجی به کار می رود. ورق کامپوزیت PVDF در برابر خط و خش، نور خورشید و باران اسیدی مقاوم است و دچار تغییر رنگ یا پوسته شدن نمی گردد. روی این ورق طرح های متنوعی از قبیل طرح چوب، طرح سنگ و طرح آجر چاپ می شود. با استفاده از این طرح ها در حالیکه از نمای مشابه سنگ، چوب و آجر بهره می گیرید، وزن سازه را کاهش داده و ایمنی را افزایش می دهید.

انواع ورق کامپوزیت و کاربردهای آن

کارخانجات آلوسوئیس باند، با سابقه ای بالغ بر 20 سال در زمینه تولید و عرضه ورق های کامپوزیت نما با رنگ ها و طرح های خاص (ضدحریق - نانوشاین - سیگماباند)
دارای گارانتی و بیمه نامه معتبر.

) AluSwissBond،  AluPrima ، AluTop ، HonorBond (

شما می توانید برای خرید ورق کامپوزیت و همچنین جهت مشاوره رایگان هم اکنون با ما تماس بگیرید.

تلفن(10خط ویژه):     982144442244+

  https://www.AluSwissBond.ir


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس