سازمان ملل: اسرائیل به بازداشت‌های طولانی‌مدت پایان دهد

سخنگوی سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواست تا به بازداشت‌های طولانی‌مدت و بدون طی شدن روند قضایی فلسطینی‌ها پایان دهد.

به گزارش مشرق، «استیفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل امروز (شنبه) از رژیم صهیونیستی خواست تا به «بازداشت اداری» فلسطینی‌ها خاتمه دهد. نوعی بازداشت که فرد برای مدت طولانی مدت و گاهی تا چندین سال در بازداشت می‌ماند، بدون اینکه اتهامی متوجه وی باشد.

به نوشته وبگاه عرب۴۸، او در یک کنفرانس خبری گفت: «سازمان ملل بارها و مکررا از اسرائیل خواسته است به بازداشت اداری خاتمه دهد؛ یا افراد بازداشتی را آزاد کند یا اگر جرمی مرتکب شده‌اند، تفهیم اتهام شوند».

دوجاریک افزود: «سازمان ملل بار دیگر از اسرائیل می‌خواهد تا به این روش بازداشت فلسطینی‌ها خاتمه دهد. اکنون ۳۰ بازداشتی از جمله وکیل صلاح حموری از ماه سپتامبر به همین دلیل دست به اعتصاب غذا زده‌اند و سازمان ملل از نزدیک وضعیت این وکیل فلسطینی را که بدون اتهام در بازداشت به سر می‌برد، دنبال می‌کند».

طبق گزارش نهادهای فلسطینی اکنون ۷۸۰ فلسطینی در بازداشت اداری به سر می‌برند که شش نفر از آن‌ها کودک و دو نفر نیز زن هستند و بیشتر آن‌ها در زندان‌های «النقب» و «عوفر» به سر می‌برند.

پنج هفته گذشته نیز، شورای حقوق بشر سازمان ملل نتایج تحقیقات خود در اراضی اشغالی فلسطین را منتشر کرد. این تحقیقات از ماه می سال ۲۰۲۱ و زمان حمله رژیم صهیونیستی به غزه (موسوم به جنگ ۱۲ روزه) آغاز شد و اخیرا به پایان رسیده است. یورشی که ۲۶۱ در آن فلسطینی به شهادت رسیدند.

در این گزارش، محققان سازمان ملل از دیوان بین‌المللی دادگستری خواسته‌اند تا درباره این گزارش نظر بدهد و مجمع عمومی سازمان ملل نیز قرار است هفته آینده این گزارش را در صحن علنی بررسی کند.

«ناوی پیلای» رئیس این کمیته گفته است که علاوه بر قوانینی که ساخت شهرک‌ها و انتقال اسرائیلی‌ها به آنها را تهسیل می‌کند، دولت‌های متعدد و پیاپی در تل آویو تلاش کرده‌اند به گونه‌ای خواسته‌های خود را در کرانه باختری تحمیل کنند که تسلط دائمی این رژیم را بر کرانه باختری تضمین کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    1 0
    سازمان ضد ملل راه گم می کنی اسرائیل جنایتکار هشتاد سال است بی وقفه آدم می کشد حالا تو می گویی بازداشت! فریبکاران بین الملل!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس