کد خبر 1428369
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
امیرعبداللهیان با پاشینیان ملاقات کرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارها با مقامات ارمنستان با نخست وزیر این کشور ملاقات و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در پاسخ به دعوت همتای ارمنستانی خود به ایروان سفر کرده، پیش از ظهر امروز (شنبه) ۳۰ مهر ماه با «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان روز پنجشنبه ۲۸ مهر ماه در رأس هیأتی و در پاسخ به دعوت آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان به ایروان سفر و همان روز با همتای خود دیدار و درباره ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه گفت‌وگو کرد. وزیر خارجه همچنین روز جمعه نیز به همراه همتای خود ساختمان سرکنسولگری ایران در قاپان در استان سیونیک ارمنستان را رسما افتتاح کرد.

وزیر خارجه ارمنستان در مراسم افتتاح سرکنسولگری ایران در قاپان گفت که ایران همواره شریک مهم ارمنستان بوده و خواهد بود و امیرعبداللهیان هم اعلام کرد: امنیت ارمنستان را امنیت منطقه می‌دانیم.

وزیر خارجه همچنین امروز با آلن سیمونیان رئیس مجلس ملی ارمنستان دیدار کرد.

این نخستین سفر امیرعبداللهیان به ایروان پس از تصدی این سمت است. میرزویان مهرماه سال گذشته (۱۴۰۰) به تهران سفر و با همتای خود دیدار کرده بود. وزرای خارجه مهر ماه امسال نیز در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
    0 0
    اقا جان اینستاگرام لعنتی که فیلتر باشه و با هیچی باز نشه اغتشاش مغتشاش جمع میشه پس باز شل نگیرید ۲ روز دیگه کمپلت تعطیلش کنید جوانان صبح تاشب معتاد اینستاگرام نشن دوباره جوانان معتاد به اینستاگرام دیگه تمرکز برای هیچ کار دیگه ای ندارن
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
    0 0
    درودبرایران بزرگ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس