به صدا درآمدن آژیر خطر در پایتخت اوکراین

شبکه خبری الجزیره بامداد شنبه از به صدا درآمدن آژیر خطر حملات هوایی در کی یف پایتخت اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق، شبکه خبری الجزیره بامداد شنبه از به صدا درآمدن آژیر خطر در پایتخت اوکراین خبر داد.

بر اساس این گزارش، آژیر خطر حملات هوایی بامداد شنبه در کی یف پایتخت اوکراین به صدا درآمد.

جزئیات بیشتری در این خصوص یا تلفات و خسارات احتمالی هنوز منتشر نشده است.

این در حالی است که رسانه‌های محلی صبح روز جمعه هم از شنیده شدن صدای آژیرهای خطر در «کی یف» پایتخت اوکراین و اعلام حالت فوق العاده هوایی در این شهر خبر داده بودند.

این منابع اعلام کردند که صدای چندین انفجار در «خارکیف» در شرق اوکراین به گوش رسیده است و دست کم پنج نفر در حملات موشکی روسیه به این شهر زخمی شده اند. مقامات اوکراین علاوه بر کی یف، در پنج منطقه دیگر این کشور از جمله اودسا، چرنیهیف، پولتاوا، کرووگراد و نیکولایف وضعیت هشدار هوایی اعلام کردند.

لازم به ذکر است که ولادیمیر پوتین، ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) با اشاره به درخواست جمهوری‌های دونباس برای کمک به آنها به‌منظور رهایی از ستم رژیم کی‌یف، دستور آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین را صادر کرد.

این در حالی است که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به تازگی به اظهارات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه درباره ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، که گفته است «ظاهرا پوتین حالا نسبت به گذشته نرم‌تر شده و تمایل بیشتری به مذاکره با اوکراین دارد»، واکنش نشان داد.

پسکوف درباره اظهارات اردوغان گفت: در واقع، پوتین از همان ابتدا از مذاکره استقبال می‌کرد. رئیس جمهور (روسیه) به دفعات این حرف را زده است.

وی همچنین یادآور شد که حتی پیش از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، پوتین تلاش کرده بود که باب مذاکره با ناتو، آمریکا و سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) را باز کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    0 0
    این حملات پهبادی باید بصورت مرتب عنصر چهارگانه اوکراین را هدف قرار دهد 1-- برق 2- مخابرات 3- پلها 4- مخازن سوخت و انرژی اگر خیانت فرماندهان روس بگذارد
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    0 0
    این حملات پهبادی باید بصورت مرتب عنصر چهارگانه اوکراین را هدف قرار دهد 1-- برق 2- مخابرات 3- پلها 4- مخازن سوخت و انرژی اگر خیانت فرماندهان روس بگذارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس